Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Indikationer i grafer över guld, silver, S&P500, dollar --> kollaps
Indikationer i grafer över guld, silver, S&P500, dollar --> kollaps
2014-10-24 16:10 # 1
Babaroo
Jag studerade graferna över framför allt guld/silver, dollar och S&P 500.

Innan den senaste "finanskrisen" (2008) så skedde det en relativt kraftig nedgång i både guld och silverpris SOM BRÖT DESSA METALLERS UPPÅTGÅENDE TREND (jag skriver med stora bokstäver för att verkligen påkalla uppmärksamheten).

Detta trendbrott kan ses mellan cirka 30 juni 2008 och början av 2009.

Vad som är skrämmande är att vi nu har haft ett trendbrott från cirka september 2011 och fram till nu.

Det föregående trendbrottet (2008-2009) ser nu bara ut som en liten knyck på grafen nu (det var en nedgång med cirka 30% från toppnoteringen i mars 2008), och jag tror att denna nedgång vi har haft sedan hösten 2011 också kommer att se ut som en liten knyck inom en ganska snar framtid (2 år möjligtvis). Vi har nu haft en nedgång på 35% (från 1920 till 1230) sedan toppnoteringen 2012.

Just nu kan vi se ett liknande läge som från den 20:e oktober 2008 (vändpunkten för guldet). Marknaden har dock dansat fram och tillbaka i snart ett år nu, i vad jag tror är samma läge som vändpunkten i oktober 2008.


Samtidigt som vi ser allt detta ser vi att dollarn börjar stiga relativt kraftigt och utan större fluktuationer (som den också gjorde precis innan marknaden började förstå att krashen var här runt den 5:e maj 2008)


Lägg till det här att det har gått 7 år sedan förra all-time-high på de flesta marknadsindex.


Ta fram de olika graferna själva och kolla in mönstret, det är ganska intressant faktiskt!
Senast ändrad av Babaroo; 2014-10-24 16:14
2014-10-27 23:02 # 2
Jeremias
Mycket intressant och skickligt av dig att uppmärksamma det! Har sedan i somras haft en känsla av att börsen kommer att färdas söderut och guldet öka i värde, men nu går det ju verkligen att se svart på vitt!

Jag sålde av alla aktier i augusti. Kanske dags att börja köpa guld? Dessutom, med tanke på Schweiz kommande folkomröstning känns det som ett ännu säkrare alternativ:

http://www.di.se/artiklar/2014/10/24/schweiz-rostar-om-guldkop-for-430-miljarder/


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt