Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Nordea tvingar kunder att lämna ut uppgifter till USA
Nordea tvingar kunder att lämna ut uppgifter till USA
2014-10-21 14:26 # 1
Liberty Silver / Gustav Andersson
Sverige undertecknade i Augusti ett avtal som innebär att Svenska bankunder tvingas lämna uppgifter som sedan kan lämnas vidare till USA. Nordea först med att tvinga kunder svara på frågor. Uteblivet svar kan innebär att kontoanvändande begränsas. Storebor ser dig!

Storebror ser dig när Nordea tvingar kunder att lämna ut uppgifter till USA
2014-10-21 14:44 # 2
Chefen
Det är fysiskt guld och silver som gäller tror jag.Det är en hemsk utveckling och värre kommer det att bli.Jag har nämligen
facit.Jag rekommenderar att ta ut Era fiatpengar och köp guld och silver
2014-10-21 15:43 # 3
Syraks vishet
Hej !

Mer om den ofrivilliga övervakningen som vi utsätts för dagligen, med eller utan vår kännedom...

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10152303931857749&id=566337748
2014-10-21 17:27 # 4
osvaldo
Så vidt jeg kunne se er det da (kun) usa statsborgere der bor i udlandet og ikke svenskere ,der er omfattet af denne urimelige aftale
At udveksle oplysninger for at komme skattesnydere til livs er vel ok men de politiske spørgsmål må da være ulovlige
2014-10-22 07:19 # 5
Skyking
Frågan är om Nordea har rätt att tvinga kunderna till det än.

Lagen säger ju att bankerna som omfattas av insättningsgarantin är skyldiga att ta emot inlåning av vem som helst bortsett från undantag som anges i lagen (där de förhindras att ta emot insättning). Det betyder att sålänge detta inte har blivit lagkrav så skulle Nordea vara skyldiga att ta emot inlåning även från de som inte vill lämna ut dessa uppgifter till USA.

Som jag tolkar det så träder lagen i kraft 2015 så det är väl inte så mycket att bråka om, men isf bör man kanske inte göra så stort nummer av att det är just Nordea. Då kommer ju även de andra bankerna vara skyldiga att göra detsamma (och frågan är då ifall det är banken eller lagen som tvingar kunderna).
2014-10-22 15:37 # 6
Chefen
Bra konstaterande Skyking


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt