Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Guldpris upp 8 % i år, guldfond upp 37%, vad händer
Guldpris upp 8 % i år, guldfond upp 37%, vad händer
2014-08-14 09:26 # 1
Jp morgan
Fondtyp Fondnamn Värde-
förändring 2014 Fond-
fördelning Värde
Amundi Funds Equity Global Gold Mines 37 %

Hej jag har denna fond i Mitt PPM pension

Varför skiljer detta åt, gruvguld har ju inte tagits upp, men ändå gått upp med +37%, & guld som har tagits upp + 8%.

Vem lura vem?

Kanske kommer guldpriset explodera, inom SNAR framtid.

Väntar med spänning.....
2014-08-14 09:42 # 2
Lunar4Ever
Citat:
Ursprungligen postat av Jp morgan
Fondtyp Fondnamn Värde-
förändring 2014 Fond-
fördelning Värde
Amundi Funds Equity Global Gold Mines 37 %

Hej jag har denna fond i Mitt PPM pension

Varför skiljer detta åt, gruvguld har ju inte tagits upp, men ändå gått upp med +37%, & guld som har tagits upp + 8%.

Vem lura vem?

Kanske kommer guldpriset explodera, inom SNAR framtid.

Väntar med spänning.....


Nja, har du haft fonden under 2013 också så fick du uppleva en nergång i fonden på 51,6% och så mycket gick knappast guldet ner under förra året.

Sedan måste du räkna i svenska kronor eftersom fonden konverteras till SEK. Fonden har gått upp 36,9% mätt i SEK och guldet har hittills gått upp 16,44% sedan årsskiftet mätt i SEK.

Aktier bygger på förväntningar om kommande vinster och /eller förluster. Guldakterna har haft en gynnsam utveckling i år till skillnad från förra året då det var riktig kräftgång i hela branschen.
2014-08-14 12:25 # 3
Flavian
Det kan bero på att det blivit mera lönsamt att bryta guld. Om guldpriset stiger, så stiger i normalfallet guldbrytningens lönsamhet ännu mera.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt