Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Sälja Morgan silverdollar ?
Sälja Morgan silverdollar ?
2014-06-28 01:28 # 1
TomTom66
Tänkte sälja min samling av Morgan dollars 1878-1921
komplett set, med alla årtal
Min fråga är ,om det är bäst att sälja det som ett "komplett set"eller i delar?
Inkapslade i Quadrum kapslar !

Misstänker att intresset sjunker drastiskt med att sälja det helt,är väl inte så många som är villiga att betala ,än om man säljer det i delar?

Många är ocirkulerade ,andra i mycket bra skick
Prisidé 5000-6000?
Då tänker jag mig Tradera eller Blocket?
Vad säger proffsen här ?
2014-06-28 08:04 # 2
Solidus
Intressant. Vad menar du med komplett, alla varianter och olika myntverk eller bara ett mynt av varje årtal? Eller, hur många rör det sig om?
2014-06-28 20:21 # 3
TomTom66
Tyvärr bara ett av varje årtal, kanske jag väntar och skaffar in dom "olika varianterna" åxå

Men lite av varje vissa O,vissa S dock inga CC
Frågan kvarstår, tror dock själv att det kanske ger mer intresse om man säljer dom i styckevis
eller ska man vänta och köpa in ALLA varianter ,, men då blir det en helt annan prisnivå tyvärr
2014-07-01 13:23 # 4
9darter
Styckevis på Tradera, tveklöst.

Satsa lite ansträngning på bra bilder och beskrivningar så kan du få bra betalt, speciellt för mynten i bäst skick.

Studera avslutade Tradera-auktioner för att skapa dig en prisbild och jämför med t.ex.
http://www.coinflation.com/coins/1878-1921-Silver-Morgan-Dollar-Value.html

Jag själv köper gärna en samling Morgans till rätt pris men din fråga var ju hur du ska maxa din utdelning och det gör du ju inte om du säljer till mig ;-)
2014-07-04 22:28 # 5
TomTom66
Citat:
Ursprungligen postat av 9darter
Styckevis på Tradera, tveklöst.

Satsa lite ansträngning på bra bilder och beskrivningar så kan du få bra betalt, speciellt för mynten i bäst skick.

Studera avslutade Tradera-auktioner för att skapa dig en prisbild och jämför med t.ex.
http://www.coinflation.com/coins/1878-1921-Silver-Morgan-Dollar-Value.html

Jag själv köper gärna en samling Morgans till rätt pris men din fråga var ju hur du ska maxa din utdelning och det gör du ju inte om du säljer till mig ;-)
2014-07-04 22:31 # 6
TomTom66
Nja !
Har pröjsat mellan 225-400:- för dessa så mitt bud borde kunna vara närmare 6000:-
men jag väntar nog kollar in andra dollars.kanske kan byta ut nån med mindre kvalitet
men under 6000:- kommer jag nog inte lägga ut den på
Sory
2014-07-06 19:24 # 7
9darter
Ta det lugnt, jag har inte ens gett dig ett bud!
Mynten är värda exakt på öret så mycket som någon är beredd att betala för dem.
Morgans måste vara i mycket bra skick, närmast ocirkulerade, för att betinga priser mycket över 200 kr/st.
Du skriver att dina mynt är mycket fina/ocirkulerade så din prisidé kan mycket väl vara rimlig.
Listan med varianter som kan gå för +200 kr även i sämre skick är ganska kort men visst kan det säljas vanliga och slitna Morgans till höga priser på Tradera, det är därför jag råder dig att sälja dem ett och ett där.

Lycka till!
Senast ändrad av 9darter; 2014-07-06 19:25


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt