Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Mer manipulering
Mer manipulering
2011-02-25 23:38 # 1
Tel
Igår tog båda guld och silver en dykning efter att NY NYMex hade stängt.
Det såg precis ut som tidigare manipuleringar och jag blev då misstänksam.
Idag såg jag en bekräftelse på detta hos Max Keiser. Länken kan du följa till originalet.
http://news.silverseek.com/SilverSeek/1298508474.php

Det finns också en uppmaning där att gå in och kommentera, det borde vi alla göra. Ju fler kommentarer som kommer in till CFTC angående begränsningar på antal kontrakt desto bättre.
2011-02-26 00:09 # 2
In4mayshun
Det är nog helt meningslöst är jag rädd. Om det är storfinansen som står och faller med utvecklingen i den här historien så kommer CFTC att göra exakt som de blir kommenderade uppifrån, oavsett om så en miljard människor skickar mail, skriver på en lista eller något annat. Jag vet inte vad vi vanliga människor kan göra mot "the global banking terrorists", som de så passande kallades på den där siten. Bara be till högre makter, eller köpa fysiskt silver?

Jag önskar verkligen, för världens bästa, att hela skiten brakar ihop så fort som möjligt men eliten hittar nog på något sätt att hålla igång spektaklet ett tag till. Kanske flera år. Ju längre det dröjer desto hårdare blir fallet...
2011-02-26 00:27 # 3
Tel
Jag gick in och kollade vad som krävs och tycker att de vill ha för mycket information men jag tror inte att det spelar någon roll.
Dagen efter studsar priserna upp igen.
De kan helt inte inte lura folk längre. Det som gäller är fysiskt silver och guld, deras papper är/kommer att vara värdelösa och folk vet det. Även med deras tillgångar kan de inte längre hålla ner priserna. Faktumet kvarstår att det är brist på silver och guld går åt samma håll.
Kina köper upp allt de kan lägga vantarna på, en bank i Indien gör det möjligt att handla direkt i yuan utan att gå via dollarn...
Snart explodera det.
2011-02-28 12:44 # 4
LPB
Kollade igenom lite gamla silverlänkar, och hittade denna som Jason Hommel skrev den 20 feb. i år.

Så för dem som inte har sett artikeln så är den läsvärd, samt så finns det många länkar i artikeln till andra små pärlor.

http://silverstockreport.com/2011/silver-default-looms.html

//LPB
2011-03-01 15:33 # 5
Tel
Tack för länken, mycket bra information.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt