Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Silverpriset
Silverpriset
2011-01-05 10:24 # 1
Anonym
Någon som vet varför silverpriset rasade så kraftigt igår. Vanlig vinsthemtagning?
2011-01-05 11:33 # 2
Thomas.B
Enligt Max keiser så berodde raset på nya SLV.. om jag minns rätt så är slv silver papper.. Denna slutsatts drogs sedan han konstaterat att inga volymer silver såldes vid 3% + raset igår .. misstänker att JP och grabbarna kommer att köra denna stil tills det brakar helt men man börjar ju undra hur många vändor till det kan rasa innan priset går superstellar...
2011-01-05 12:40 # 3
Anonym
Tänk om silverpriset skulle kunna dippa ner en tia typ så man kan få köpa på sig mer billigt silver. Fast kortsiktigt spelar det egentligen mindre roll vad priset är, det är ju en långsiktig investering (förutom en rejäl pungspark på JPM).
2011-01-05 13:26 # 4
Anders R.
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Tänk om silverpriset skulle kunna dippa ner en tia typ så man kan få köpa på sig mer billigt silver. Fast kortsiktigt spelar det egentligen mindre roll vad priset är, det är ju en långsiktig investering (förutom en rejäl pungspark på JPM).


Känner likadant, visst hade det varit skoj att kunna köpa på sig "billigt" silver. Men det är ju alltid relativt vad som är billigt eller ej. Sen är det som du säger en långsiktig investering i ett medium med ett RIKTIGT värde.

Silver 1 - Skuldpapper 0.
2011-01-05 13:52 # 5
Hej och Hå
Jag skrev någonstans förut att man bör undvika SLV. Det gäller nog GLD också, med stor sannolikhet är det bluff och båg, speciellt SLV. När alla andra får kämpa för att få tag på större mängder silver kan SLV utan problem trolla fram enorma mängder. Min favorit Harvey Organ brukar spekulera i att SLV och GLD är ett sätt att avleda investeringsintresse från den riktiga metallen och därmed möjliggöra hela spektaklet att fortsätta.
2011-01-05 16:57 # 6
MFC
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Någon som vet varför silverpriset rasade så kraftigt igår. Vanlig vinsthemtagning?


Som man säger... who the fuck cares, buy the fucking dip!
2011-01-05 17:06 # 7
Argentum
Här kommer en länk till en initierad förklaring till varför silverpriset föll så kraftigt http://harveyorgan.blogspot.com/
2011-01-06 21:13 # 8
Boss
silver kommer nog gå upp och ner hela tiden men jag är övertygad om att man köper silver för att hålla på det och inte sälja det..
Sen bra tillfälle att köpa om det går ner i pris :) jag hoppas det kommer en liten nedgång så man kan köpa mer :)
Senast ändrad av Boss; 2011-01-06 21:14
2011-01-07 14:26 # 9
Boss
en fråga om silver priset och hur det fungerar till svenska kronan ? jo svenska kronan är tydligen urstark mot andra valutor , min fråga är då blir det billigare att köpa silver då eller spelar kursen ingen roll ?
2011-01-09 16:37 # 10
marcandrew
Citat:
Ursprungligen postat av crash jp morgan
en fråga om silver priset och hur det fungerar till svenska kronan ? jo svenska kronan är tydligen urstark mot andra valutor , min fråga är då blir det billigare att köpa silver då eller spelar kursen ingen roll ?


Får man sin lön i SEK så ja. Fast du betalar ju lika mycket per oz ifall du tex köper i Euro/USD fast betalar till din bank i SEK.
2011-01-10 10:24 # 11
Z.
Silverprist har ju stigit väldigt kraftigt de senaste åren, finns det någon möjlighet till att priset skulle gå tillbaka till 2002 års nivåer eller är det kört?
Senast ändrad av Z.; 2011-01-10 10:27
2011-01-10 11:08 # 12
Liberty Silver / Gustav Andersson
Citat:
Ursprungligen postat av Z.
Silverprist har ju stigit väldigt kraftigt de senaste åren, finns det någon möjlighet till att priset skulle gå tillbaka till 2002 års nivåer eller är det kört?


Priset kan nog korrigera ännu mera neråt. Men ner till 2002 års nivåer? Då snackar du 4 till 5 dollar. Priset var väldigt volatilt då. Det studsade kraftigt mellan 4 och 5 dollar hela året. Jag skulle vilja säga att det är mer eller mindre otänkbart. Fundamenten för silver är alldeles för starka! Det fann inte alls samma investeringsmarknad då. Folk hade fortfarande viss tilltro till papper. Jag tror dock att det, om vi har tur, skulle kunna gå ner och landa runt 25$ igen. Men därifrån är det bara upp! Dessutom är det inte säkert att priset på fysiskt silver, procentuellt sett, korrigerar lika mycket som spot-priset (världsmarknadspriset) eftersom detta baserar sig på papper som i sin tur baserar sig på fraktionella reserver av fysiskt silver.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt