Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < ECB:s nya räntepolitik
ECB:s nya räntepolitik
2014-06-07 08:04 # 1
Liberty Silver / Gustav Andersson
Med anledning av ECB:s nya räntepolitik, där man bl.a. sänkt sin inlåningsränta till bankerna till - 0,10%, tänkte jag fråga panelen vad ni tror att detta kommer leda till i det längre loppet. Kommer vi få se negativ ränta på bankkonton i eurozonen förr eller senare? Om eller när även dessa ekonomiska stimulanser misslyckas, kommer ECB då börja med regelrätt QE och köpa upp stora mängde statspapper och obligationer?

Effekten på aktiemarknaden var givetvis positiv då marknaden har blivit beroende av låga räntor och vidlyftig penningpolitik för att hålla uppe tillgångpriserna.
Senast ändrad av Liberty Silver / Gustav Andersson; 2014-06-07 08:11
2014-06-07 08:17 # 2
Jarneris
Det intressanta är hur de villkorar lånen, där de uppmuntrar till utlåning. Själva har ECB genom den nya sänkningen negativ inlåningsränta. Stödköp är inte omöjligt. I princip kan man säga att de redan gjort det. De har väl stödköpt grekiska papper. Det känns som vi upplever de sista desperata försöken att få igång tillväxten. Det jag hör från ECB är: Köp för helvete!
2014-06-07 17:36 # 3
Hedge
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty Silver / Gustav Andersson
Med anledning av ECB:s nya räntepolitik, där man bl.a. sänkt sin inlåningsränta till bankerna till - 0,10%, tänkte jag fråga panelen vad ni tror att detta kommer leda till i det längre loppet. Kommer vi få se negativ ränta på bankkonton i eurozonen förr eller senare? Om eller när även dessa ekonomiska stimulanser misslyckas, kommer ECB då börja med regelrätt QE och köpa upp stora mängde statspapper och obligationer?

Effekten på aktiemarknaden var givetvis positiv då marknaden har blivit beroende av låga räntor och vidlyftig penningpolitik för att hålla uppe tillgångpriserna.


Stödköpen säg ju avvecklas med 10 Miljarder i månaden? Låter ju bra men kanske tar dom bara en annan och bedrägligare form?

http://jinge.se/bloggosfaren/federal-reserve-bank-en-stor-bedragare.htm/comment-page-1#comment-255111
2014-06-08 12:59 # 4
Boss
Jag tror om vi får se negativa räntor i europa kommer mycket pengar gå in i börsen och även så kommer konsumtion att stiga och en del ta ut kontanta pengar .. sen tror jag att när aktiemarknaden går ner så kommer många gå till säkra tillgångar och då kommer guld och silver gå som raketer .. det jag funderar på är också tänk om guld och silver priserna på en dag ändras upp guld 5000 dollar och silver 200 dollar på grund av att man insett manipulationen tagit ner priset så mycket vilket gör dom ändrar förutsättningar för nya köparna att någonsin komma in ...
Då kanske många kommer ångra sig att dom inte köpte innan .
Men detta är ju ren spekulation från min sida , anledningen till jag tror det går in på börsen är för den är i en bubbla ( börsen )alla tror dom ska tjäna pengar , jag tror att det är upplagt för att stackars folk kommer tro att enda sättet få lite mer tillbaka är genom börsen , när tillräckligt mycket pengar kommit in då kommer slakten på börsen ..
Detta är bara en tanke som slagit mig och alla måste göra sin egen bedömning så klart
Senast ändrad av Boss; 2014-06-08 13:05


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt