Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Morgan dollar?
Morgan dollar?
2014-04-18 20:33 # 1
TomTom66
Hej!
Är helt ny på forumet,
Har börjat samla lite på US Dollars
Börjat köpa lite på Tradera och skulle vilja ha tips på vad man ska tänka på
Finns det mycket falska?
Har även kollat lita på Ebay,men priserna blir lite för höga med shippingkostnader och tullavgifter,Eller är det värt att köpa där
Någon som har lust att hjälpa en nybörjare på sånt här?
Tack!
2014-04-19 00:39 # 2
Nikon
Många källor antyder att falska silverdollar är förhållandevis vanligt förekommande, ja.
Men det är ju ganska lätt att testa dom.
Vägning, mätning, visuell inspektion och resonanstest är oförstörande tester som vem som helst kan lära sig att göra.

Observera dock att silverdollars är gamla, präglades under väldigt många år, med olika motiv, och på flera olika myntverk, och kan vara ganska så slitna. Mindre avvikelser i testresultat får man alltså räkna med även bland äkta mynt.
2014-04-19 22:11 # 3
TomTom66
Citat:
Ursprungligen postat av Nikon
Många källor antyder att falska silverdollar är förhållandevis vanligt förekommande, ja.
Men det är ju ganska lätt att testa dom.
Vägning, mätning, visuell inspektion och resonanstest är oförstörande tester som vem som helst kan lära sig att göra.

Observera dock att silverdollars är gamla, präglades under väldigt många år, med olika motiv, och på flera olika myntverk, och kan vara ganska så slitna. Mindre avvikelser i testresultat får man alltså räkna med även bland äkta mynt.


Ok Tack ,, då frågar jag vilka dollars som är mest prisvärda, finns det såna?
2014-04-20 01:29 # 4
Nikon
Beror väl på syftet?
Är du primärt intresserad av dom som ekonomisk investering, eller som samlarobjekt?
2014-05-01 21:17 # 5
TomTom66
Citat:
Ursprungligen postat av Nikon
Beror väl på syftet?
Är du primärt intresserad av dom som ekonomisk investering, eller som samlarobjekt?


Sorry sent svar,har varit på jobb!
Mer som lite investering,,, faktiskt på kort sikt (väldigt kort sikt )
ser det som en lite kul grej att köpa på Tradera till " bra " pris
sedan sälja med en liten vinst kanske om ett år då jag ska genomföra en jordenrunt resa,, kan förhoppningsvis kanske iallafall få pengarna tillbaka hehe !

Ser nu att Morgan dollar totalt falerat på Tradera,,!
Vad har hänt?
FInns ju knappt några att buda på?
2014-05-01 23:15 # 6
marcandrew
Ingen vill sälja för billigt tippar jag på. Jag vill inte sälja något på dessa låga nivåer.
2014-05-02 22:30 # 7
TomTom66
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Ingen vill sälja för billigt tippar jag på. Jag vill inte sälja något på dessa låga nivåer.


Så du tycker +200 för en normal standard morgan dollar är för billigt att sälja?


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt