Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Fyrdubbling av lägenhetspriser i Riga!
Fyrdubbling av lägenhetspriser i Riga!
2011-02-24 11:19 # 1
Liberty Silver / Gustav Andersson
Vill du ha en fyrdubbling av priset på din lägenhet eller fastighet på 3 år?
Tror du inte att den "vanliga" marknaden kommer att ge dig det?

Svaret för DIG är: Banken!

THAT'S RIGHT, Ladies and gentlemen! Vi på banken har tagit fram en alldeles särskild produkt som vi kallar: KREDITEXPANSION!

Men, vad innebär det då? Jo, vi på banken kan skapa nya pengar! Jo, det är sant ca. 10 gånger så mycket som vi har och vissa fall ännu mer!

Ännu mer?

Yes! Ännu mer!

Om du köper en lägenhet så tror vi att du gör en väldigt bra investering för framtiden. Vi tror nämligen att priserna på lägenheter och bostadshus kommer att mångdubblas de kommande åren. Det innebär en vinst för DIG när DU tänker sälja!!! :)

MEN, men men...hur?

Genom KREDITEXPANSION!!! Vi skapar en massa pengar som vi sen "ger" till dig om du lovar att betala av en yttepytteliten summa varje år plus en liten liten liiiten ränta. EEhhrmm, ska vi kalla det ett "lån", HAHAHAHA!

Eftersom vi skapar en massa nya pengar och kan rikta dem mot en viss marknad, som tex fastigheter så kan VI driva upp priserna så att DU tjänar mer när DU säljer och vi tjänar MASSOR, ehhrm, eller jag menar, eeh...lite gran sådär så att vi kan betala ut bonusar, eller jag menar löner, menar jag ju....

Men, men...får man det?

Ja, visst VI får det! Vi har ett bankoktroj! Det ger oss den rätten! Vi är också understödda av staten ifall det nu skulle bli något fel med våra såkallade, ehh, kreditexpansion. Statliga insättningsgarantin finns med mera men oroa dig inte för det nu.

Skriv bara under på den prickade linjen så löser sig allt!!!

Som det gamla Lettiska ordspråket lyder: "När flugan sätter sig på lejonet, sitter den i säkerhet"
Se så...

http://www.dn.se/ekonomi/riksbanken-och-fi-missade-risker
Senast ändrad av Liberty Silver / Gustav Andersson; 2011-02-24 11:19
2011-02-24 22:10 # 2
Anders R.
Grymt skrivet! Lärde mig ett nytt ord, bankoktroj!
2011-02-24 22:38 # 3
Liberty Silver / Gustav Andersson
Citat:
Ursprungligen postat av Anders R.
Grymt skrivet! Lärde mig ett nytt ord, bankoktroj!


Javisst! Man borde skaffa ett sådant. Sedan är det bara att sätta igång sedelpressen!
2011-02-25 08:06 # 4
Anonym
Det räcker dessvärre inte med bankoktroj, du måste använda den som överheten vill annars blir det som med Carnegie, Nordea och HK, dvs överheten tar över vid rodret och du blir av med allt.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt