Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Guldmynt - Lista med bilder på 118 olika guldmynt
Guldmynt - Lista med bilder på 118 olika guldmynt
2014-03-04 10:10 # 1
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Vi har lagt upp en sajt vid namn http://www.köpaguldmynt.se som listar de vanligaste 118 investeringsguldmynten (bullionmynt).

Detta kan vara ett intressant bibliotek att lägga som bokmärke när man letar efter information eller bilder till något specifikt guldmynt.

En sammanfattande lista, dock utan bilder, finns här.
Senast ändrad av Liberty Silver / Torgny Persson; 2014-03-04 10:10
2014-03-04 12:49 # 2
Skyking
När jag såg inlägget tänkte jag att ni hade gjort en sortering efter hur vanliga de är (räknat i antal mynt i cirkulation eller i omsättningsvolym). Jag tror det skulle vara ganska nyttig information för den som tänker köpa - för ju vanligare ett mynt är destu större är chansen att man kan sälja det enkelt till bra pris i framtiden.
2014-03-04 19:10 # 3
Fredrik
Stort tack!
Riktig kvällslektyr!
2014-03-05 03:01 # 4
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Skyking
När jag såg inlägget tänkte jag att ni hade gjort en sortering efter hur vanliga de är (räknat i antal mynt i cirkulation eller i omsättningsvolym). Jag tror det skulle vara ganska nyttig information för den som tänker köpa - för ju vanligare ett mynt är destu större är chansen att man kan sälja det enkelt till bra pris i framtiden.


Bra idé. Jag skall skrida till verket med detta direkt. Tack för tipset!

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Stort tack!
Riktig kvällslektyr!


Kul att det uppskattas eftersom det ligger en hel del jobb bakom.

Om ni gillar eller har nytta av sajten, sprid den gärna!
2014-03-05 05:44 # 5
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
2014-03-10 11:20 # 6
TJ
Mycket bra! Det bästa jag har sett på länge. Tackar så mycket.
2014-03-10 15:51 # 7
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av TJ
Mycket bra! Det bästa jag har sett på länge. Tackar så mycket.


Ja något liknande lär inte finnas på svenska, om ens på engelska (vilket jag dock inte vet med säkerhet) Gustav skall ta åt sig berömmet då han gjort det mesta jobbet.

Hjälpa gärna till att sprida om ni gillar det!
2014-03-12 17:32 # 8
Liberty Silver / Gustav Andersson
Ja, jag tror att det kan vara en trevlig resurs för de som är intresserade att kunna överblicka en lista över de mest kända guldmynten från olika länder. I databas över guldmynt kan man alltså sortera på olika länder via rullgardinsmenyn eller bara ställa in listan på "Alla länder" och bläddra igenom alla mynten.

Det stämmer att det är jag som har gjort det mesta grovgörat med texter och bildredigering, och till viss del idéer kring upplägg och design, men ursprungsidén kommer från Torgny.
Senast ändrad av Liberty Silver / Gustav Andersson; 2014-03-12 17:33


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt