Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < första silverinvesteringen!
första silverinvesteringen!
2014-02-28 19:38 # 1
Angeland
Hej!
Då har man fått hem sin första investering i silver, 1kg silvertacka!
ska bli kul att fortsätta att investera i silver, och få lite mer kunskap
om ädelmetaller!

Ett par frågor här också:
Vilket pris på silvret tycker ni är billigt/dyrt?
Slutar ni investera om silverpriset går över en viss gräns till exempel?
Och hur tror ni silverpriset ser ut om kanske 5 år? svår fråga men skriv gärna vad ni tror!

//Angeland

2014-03-01 02:51 # 2
Jarneris
Grattis! Dina frågor är relevanta, men tyvärr har jag inga svar. Precis som du har jag köpt silver med förhoppning om att det stiger i värde, men givet hur marknaden ser ut är inget givet. På kort sikt. PÅ lång sikt tror jag på både guld och silver eftersom det är det enda värdebevarande när börsröken väl lagt sig.
2014-03-01 10:24 # 3
whimsical
Hej!

Jag äger ädelmetaller som del av långsiktig förmögenhetsackumulering. Jag ämnar inte sälja utan alltid ha mellan 5-15% av min förmögenhet i fysiska metaller. Dessutom har jag exponering mot ädelmetallpriserna via aktier och derivat, de kan jag tänka mig att sälja till rätt pris eller pga andra omständigheter.

Jag vet inte om priserna är billiga. Jag skulle säga nej om jag tittat på hur mycket priserna har gått upp sedan år 2000. Men jag köper mer i takt med att min förmögenhet ökar. Om jag på kort sikt skulle uppleva att priserna gått upp väldigt mycket skulle jag kanske skjuta upp något köp i ett par månader men mer troligt försöka sprida ut köpen.

Jag hoppas på låga ädelmetallpriser en lång tid framöver så jag får mer metaller för de pengar jag tjänar. Jag tycker du ska vara skeptisk mot någon som med säkerhet tycker sig kunna förutsäga vart priserna tar vägen.
Senast ändrad av whimsical; 2014-03-01 10:26


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt