Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Mynt vs tackor
Mynt vs tackor
2014-02-24 17:46 # 1
JojjeM
Tjo!

Har tänkt börja månadsspara i silver och läst på detta forum i några dagar nu.
Jag har inställt siktet på tackor då jag vill köpa minst 1kg i månaden, även något mynt också för skojs skull men vill egentligen bara ha tackor.

Hade tänkt beställa från våra grannar LS.EE meeeen de har bara 1kg's mynt ! Detta är ju klart en smaksak men jag vill helst har 1kg's tackor trots att de inte kommer få se allt för mycket dagsljus.

Så vad säger ni ? skall jag inse att det inte spelar någon roll egentligen eller skall jag gå tillväga på något annat sätt för att få hem 1 kg's tackor ?

mvh

Joan
2014-02-24 18:50 # 2
Liberty Silver Estland
De flesta som köper silver regelbundet, som ett sparande, brukar köpa mynt istället för tackor. Önskar du köpa exakt 1 kilo silver per månad är det lätt att göra detta även med mynt. Tänk dig att du köper Kanadensiska Silver Maples. Dessa levereras i mynttuber á 25 mynt. Varje mynt väger 31,1 gram. 25 x 31,1 = 777,5 gram. Lägg till 7 mynt till och du är uppe i 995,5 gram, dvs. så nära ett kilo du kan komma.

Det är även smidigt med mynt om man vill avyttra mindre mängder, vilket man inte kan göra med en tacka.

Anledningen till att vi på Liberty Silver Estland inte saluför silvertackor är att dessa är belagda med moms vilket gör att efterfrågan hos oss är så pass låg att det inte är lönt att lagerhålla dessa. Alla mynt som är legalt betalmedel är momsbefriade i Estland. Alla mynt som Liberty Silver Estland saluför är legalt betalmedel och därmed momsbefriade.

Även 1kg mynten som Australiensiska Lunar och Australiensisk Kookaburra är legalt betalmedel med 30 dollar och är därför ett bra alternativ till att köpa momsbelagda tackor. Som en liten bonus är de mycket vackra att se på. Dessa är väldigt populära och är därför för tillfället slut men vi jobbar på att få in dem i lager på nytt så snart som möjligt.

Tackor vs. mynt är helt enkel dels en smaksak och dels en fråga om hur mycket man är beredd att betala.
2014-02-24 18:57 # 3
JojjeM
Ah tack för svaret det gjorde ju mina val betydligt enklare, får lägga in min första beställning då på ett 1kg's mynt och hoppas de kommer in på lager så fort som möjligt :-)
2014-02-27 13:17 # 4
Liberty Silver Estland
Kan nu meddela att vi har ett begränsat antal Australiensiska Lunar Serien "Year of the Horse" - 1 kg 2014 tillgängliga för beställning.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt