Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Silver priset på toppen?
Silver priset på toppen?
2011-02-21 21:16 # 1
Anonym
har silver priset nått sin peak eller tror ni de kommer att sticka upp i taket resten av 2011?
2011-02-21 21:19 # 2
Anonym
Jag tror, att priset minst kommer att ligga på 50 USD/oz innan året är slut, men troligen högre.. Mitt prismål inom tio år är 5000-10 000 kr/mynt.

KH
2011-02-21 21:21 # 3
Anonym
Okej , vi får hoppas det blir så ! men jag tror faktiskt de kommer bli tidigare, om man tänker på usa's duktiga handlingar
2011-02-21 21:21 # 4
teasing1
Det finns mycket som indikerar på att silver kommer att öka i värde. Ett tips är att läsa lite här på forumet, mycket klokt har sagts här, angående ädelmetallers värde.

Sedan finns det uppsjö av andra sidor och perspektiv på det hela.

Personligen tror jag att silverpriset kommer att öka rejält framöver.
2011-02-21 21:25 # 5
Anonym
Jo jag har läst lite! Men man är ju så "försiktig" eller vad man nu ska kalla det ! igentligen skulle man ju sålt datorn , bilen(Köpt en billigare bil i både drift o skatt) , tagit ut fonder och köpt silver för.
2011-02-21 22:33 # 6
Herr K
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Jo jag har läst lite! Men man är ju så "försiktig" eller vad man nu ska kalla det ! igentligen skulle man ju sålt datorn , bilen(Köpt en billigare bil i både drift o skatt) , tagit ut fonder och köpt silver för.


Själv sålde jag för ett par år sedan stegvis av nästan alla mina aktier, fonder och har större delen av mitt sparkapital i bl a silver. Då köpte jag när silverpriset låg på 4-4,5 kr/gram måste jag säga att det varit ett bra val :)
2011-02-21 23:16 # 7
Guldmikroben
Bli inte sura över min dysterhet men jag äter surströmming till frukost dagligen.
Inte alla ägg i samma korg!
2011-02-22 00:44 # 8
Herr K
Citat:
Ursprungligen postat av Guldmikroben
Bli inte sura över min dysterhet men jag äter surströmming till frukost dagligen.
Inte alla ägg i samma korg!


Oroa dig inte för min del iaf, mitt genomsnittspris är såpass lågt att metallerna måste falla en bra bit innan jag börjar förlora pengar ;-) Dessutom ser jag till att ha en buffert i fiatvaluta för de dagliga utgifterna. Alla köper vad de vill för sina pengar, men än så länge kan man inte inte betala hyran med guld och silver. Jag håller därför med dig om äggen och korgen!
2011-02-22 09:08 # 9
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Okej , vi får hoppas det blir så ! men jag tror faktiskt de kommer bli tidigare, om man tänker på usa's duktiga handlingar


Jag hoppas inte att silverpriset når 5000-10000 kr/mynt som KH förutspår utan att silver och guld blir valuta innan dess att priset går dithän i fiat-valuta. Om vårt valutasystem fallerar till den grad att 1 oz silver kostar SEK 10 000 kommer det onekligen blir kaos, krig och elände. Rikedomar i ädelmetall är inte så mycket värda om det är krig och kaos runtomkring.

Tyvärr tror jag dock att KH mycket väl kan få rätt i sin förutspåelse.
Senast ändrad av Liberty Silver / Torgny Persson; 2011-02-22 09:08
2011-02-22 10:20 # 10
teasing1
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty Silver / Torgny Persson
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Okej , vi får hoppas det blir så ! men jag tror faktiskt de kommer bli tidigare, om man tänker på usa's duktiga handlingar


Jag hoppas inte att silverpriset når 5000-10000 kr/mynt som KH förutspår utan att silver och guld blir valuta innan dess att priset går dithän i fiat-valuta. Om vårt valutasystem fallerar till den grad att 1 oz silver kostar SEK 10 000 kommer det onekligen blir kaos, krig och elände. Rikedomar i ädelmetall är inte så mycket värda om det är krig och kaos runtomkring.

Tyvärr tror jag dock att KH mycket väl kan få rätt i sin förutspåelse.


Krig, kaos och elände har vi redan. Bara inte så mycket i Sverige, än.
2011-02-22 10:23 # 11
teasing1
Frattini also expressed concern about Muslim rebels proclaiming a breakaway Islamic emirate based at the Libya’s second city Benghazi and has called for Europe to launch a Marshall Plan to boost prosperity and stability in the region.

‘’We have to mobilize European funds,’’ he said. ‘’If you allow these countries’ economies to collapse, we will end up paying the price’’.

Såhär låter det alltid, vi måste stimulera regionen, skicka dit pengar, investera i deras företag osv osv... men när ingen vill göra det så "tvingas" vi ta till hårdhandskarna.

Europeiska trupper i Libyen? Vad tror ni? Kriget närmar sig...
Senast ändrad av teasing1; 2011-02-22 10:24
2011-02-22 11:39 # 12
In4mayshun
Väst struntar fullständigt i vad de har för regimer i sandländerna, bara vi får vår olja! Titta nu, Libyen står för bara 3% av världsproduktionen men nästan hela Italiens import. Ändå är det oroligt och nervöst på marknaderna.

Världen är helt beroende av sina 80 000 000 fat olja/dag. Minsta störning så att det börjar gurgla och hacka bara litegrann i feeden så blir det närmast panik. Bildt har fattat det och står bara och pratar om stabilitet-stabilitet-stabilitet som en papegoja. Men oavsett vad det blir för styre i Libyen måste de ju fortsätta att skeppa ut olja utan avbrott, annars klappar väl landet ihop direkt antar jag.

Nä, nu ska jag åka och tanka och fylla upp alla reservdunkar. Oljepriset kryper stadigt uppåt. Får vi se 20 kr/l lagom till sommarsäsongen? Min törstiga Jeep blir inte direkt mer lättsåld framöver...
Senast ändrad av In4mayshun; 2011-02-22 11:40


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt