Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Om Libertysilver.se < Ingen hemleverans från LS Estland
Ingen hemleverans från LS Estland
2014-02-12 20:00 # 1
KMA
Undrar om jag är ensam om att posten hävdar att de har försökt leverera hem till mig då de inte gjort det. Jag jobbar hemma (i rummet bredvid min ytterdörr) och det finns inte en chans att posten har varit vid min dörr då jag var hemma utan att jag märkt det. Ibland har leveranserna fungerat men de två sista gångerna misstänker jag att de har satt i system att inte leverera hem, det är enklare att hävda att man gjort det men att ingen var hemma... De påstår även att de lämnar en "notification" vilket de inte heller har gjort....
2014-02-12 20:06 # 2
Kallek
Jag väntar en leverans som enligt trackingen var i Finland inatt. Vi får väl se. Jag sitter också och arbetar bredvid ytterdörren och har uppsikt över infart från fönster i rummet.

Vi får väl se. Kommer med rapport imorgon!

Vilken tid brukar de komma med paket?
2014-02-12 21:41 # 3
KMA
De kan nog komma närsomhelst under kontorstimmarna. Hos mig har de alltid kommit på förmiddagen.
2014-02-13 13:41 # 4
Spartacus
Jag instämmer med att Posten inte levererar till dörren fast de ska göra det enligt vilkoren. Jag var hemma den dagen leveransen kom men de lämnade en lapp i brevlådan där det stod att de lämnat in det till närmaste postombud vilket var en mataffär. Efter detta så har jag faktiskt inte beställt något mer men leverensen ska vara försäkrad så det borde inte spela någon större roll än att man får ta och bege sig en bit bort i mitt fall.
2014-02-13 16:28 # 5
zanetti6
Svar till Spartacus.

Det spelar stor roll om paketet skickas som DPD så ska det köras till dörren. Därav det höga fraktpriset!!
2014-02-13 21:30 # 6
Spartacus
Det har du helt rätt i zanetti6! Dessutom känns det lite olustigt att de lämnar över det till en tredje part, i detta fallet en livsmedelsbutik/tobakshandlare och det var ganska mycket som jag beställde. Helt korrekt, har man betalat för dörr till dörr ska man få det men tyvärr har jag inte fått det. Därav uteblivna beställningar än så länge. Tyvärr! Då vi är flera som har råkat ut för detta så borde Libertysilver.ee ta upp detta med sina samarbetspartners.
2014-02-13 23:25 # 7
Jaonärt
Samma har hänt mig med flera gånger, inte bara med myntpaket, utan små paket som skulle ha passat i brevinkastet.
Dom på Ica "närmaste uthämtningstället" sa åt mig att ringa o klaga på posten, tydligen har det ökat som fan på sistone att dom inte levererar, att dom tar den lättare vägen.
2014-02-14 12:36 # 8
Kallek
Det står inget på paketet om att det ska vara något värdefullt i det (vilket är bra) så det kan ju inte vara lätt för brevbäraren att veta att det inte bör lämnas till kassören på ICA.
2014-02-14 14:25 # 9
KMA
Det som stör mig är att jag har betalt för att få det levererat till dörren men inte fått den tjänsten. Det här med leverans till dörr känns märkligt då de hävdar att de har varit hemma hos mig, och dessutom lämnat en lapp, vilket jag inte heller fått. Antingen så har de aldrig bemödat sig att köra min beställning hem till mig eller så har de varit hos någon annan och lämnat en lapp... Det faktum att då de levererar hem så kan de leverera till vem som helst. Det finns ju inget krav på att de levererar till rätt person. De kräver endast en underskrift och den kan vem som helst skriva under.... Jag hade hellre betalat för transport till en säker plats där jag kan hämta min leverans. Jag har påtalat att leverans till mitt hem inte fungerar för GBS logistics men de bryr sig inte, fick bara ett arrogant svar att de har varit hemma hos mig för så står det systemet...
2014-02-19 14:11 # 10
Liberty Silver Estland
Vi på Liberty Silver Estland är medvetna om problemet och försöker i högsta möjliga mån påverka våra fraktpartners. Detta så att kunder som väljer att inte själva avhämta sina produkter i Estland, utan väljer att anlita en kurir för avhämtning och frakt, skall få en så bra totalupplevelse som möjligt.

Tyvärr är det som sagt till stor del utanför LS kontroll då vi av juridiska skäl endast säljer våra produkter fritt lager Estland och inte själva ombesörjer frakt.
2014-02-19 14:23 # 11
Lunar4Ever
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty Silver Estland
Vi på Liberty Silver Estland är medvetna om problemet och försöker i högsta möjliga mån påverka våra fraktpartners. Detta så att kunder som väljer att inte själva avhämta sina produkter i Estland, utan väljer att anlita en kurir för avhämtning och frakt, skall få en så bra totalupplevelse som möjligt.

Tyvärr är det som sagt till stor del utanför LS kontroll då vi av juridiska skäl endast säljer våra produkter fritt lager Estland och inte själva ombesörjer frakt.


Jag har också haft problem med leverans men det är absolut inte LS Estlands fel och troligtvis inte GBS Logistics heller utan i detta fallet var det postens fel då de låg på leveransen i två veckor utan att avisera mig om att det fanns att hämta. Fick ett meddelande från GBS att om jag inte hämtade leveransen snarast så skulle det skickas tillbaka.Det löste sig till sist ändå men jag frågade GBS om möjligheten att ange en alternativ adress, t ex till arbetet, och det skulle inte vara några problem enligt dem. Så nästa gång så kommer jag att ange jobb-adressen och då får jag ju leveransen direkt till mig, hoppas jag!
2014-02-19 17:36 # 12
Alias2
Speditörer har vid flera tillfällen ljugit om att de varit vid dörren.
Har resulterat i reklamationer från min sida,fungerar hyfsat i dagsläget.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt