Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Därför bör ni köpa Zimbabwes valuta!
Därför bör ni köpa Zimbabwes valuta!
2014-02-11 19:48 # 1
Silvermedia
En parodi på varför man bör köpa Zimbabwes valuta [och även andra pappersvalutor].

Blir "rik" på hyperinflation...*host...host*

2014-02-11 22:59 # 2
Ormtjusare
Har nå'n snott Paul Krugmans koncept ?
2014-02-12 06:27 # 3
Syraks vishet
Hej !

Rolig och samtidigt tragikomiskt !
2014-02-17 11:01 # 4
In4mayshun
Haha, "shortage of printing ink"! Den var bra. Det kanske kan bli det om USA går in i hyperinflation? Då kan vi snacka pengabuntar. Hela nordamerika kommer att sjunka en smula tack vare den ökade vikten av alla triljarders triljarder pappersdollar.
2014-02-18 18:14 # 5
atarian
Det roliga är att jag handla på mig ett par av dem där 100 trillion sedlarna och
eftersom så många började samla på dem så har priset på dem radikalt gått
upp så att ha handlat dem tidigt hade inte varit så dum idee ändå.

Jag handla några stycken för att det var en kul grej.. 5 stycken för 50 spänn
och gav bort två stycken och sist jag kollade så såldes dem plötsligt för 100 spänn
styck. Önskar bara jag handlat på mig lite fler :-P

Hade aldrig bytt något silver mot dem dock för det är som sagt papperspengar
som numera fått samlarvärde.
2014-02-19 00:06 # 6
Silvermedia
Citat:
Det roliga är att jag handla på mig ett par av dem där 100 trillion sedlarna och
eftersom så många började samla på dem så har priset på dem radikalt gått
upp så att ha handlat dem tidigt hade inte varit så dum idee ändå.

Jag handla några stycken för att det var en kul grej.. 5 stycken för 50 spänn
och gav bort två stycken och sist jag kollade så såldes dem plötsligt för 100 spänn
styck. Önskar bara jag handlat på mig lite fler :-P

Hade aldrig bytt något silver mot dem dock för det är som sagt papperspengar
som numera fått samlarvärde.



Det här kan nog formuleras till en ekonomisk lag (om lagen inte redan är formulerad av någon annan).

Om inte väljer jag att kalla den för Silvermedias lag:

Enda gången fiatpengar kan få ett riktigt värde, som inte är baserad på tron om att folk ska acceptera den för att den tidigare hade ett bytesvärde för indirekt-byteshandel, sker när fiatpengar slutar vara fiat på grund av hyperinflation där papperslapparna genast får ett samlarvärde.
Senast ändrad av Silvermedia; 2014-02-19 00:07
2014-02-19 16:29 # 7
atarian
Citat:
Ursprungligen postat av Silvermedia



Det här kan nog formuleras till en ekonomisk lag (om lagen inte redan är formulerad av någon annan).

Om inte väljer jag att kalla den för Silvermedias lag:

Enda gången fiatpengar kan få ett riktigt värde, som inte är baserad på tron om att folk ska acceptera den för att den tidigare hade ett bytesvärde för indirekt-byteshandel, sker när fiatpengar slutar vara fiat på grund av hyperinflation där papperslapparna genast får ett samlarvärde.


Ha ha najs


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt