Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Om Libertysilver.se < Snurrig lagerstatus på Libertysilver.ee
Snurrig lagerstatus på Libertysilver.ee
2014-02-05 17:50 # 1
Kallek
Beställde lite silver från Estland för några dagar sedan. Priset var ovanligt lågt, men det var bara Philharmonics som kunde levereras inom 2-3 veckor. Maples för samma pris skulle levereras först om 4-5 veckor, så jag beställde WP eftersom jag inte ville vänta.

När jag tittar in på sidan ett par timmar senare så är lagerstatusen den omvända.
Idag är lagerstatusen för båda 2-3 veckor..

Hur länge kommer jag behöva vänta på mina mynt?
2014-02-05 18:15 # 2
marcandrew
Ring å fråga dem eller maila dem så får du nog svar tippar jag på, kontaktinfo står väldigt lätttillgänglig på hemsida libertysilver.ee
Senast ändrad av marcandrew; 2014-02-05 18:18
2014-02-05 19:50 # 3
Jarneris
Angående Estland, det är momsfritt där, men om man själv importerar till Sverige gäller väl svenska momslag? Gör man sig skyldig till skattefusk om man inte anmäler det, eller är det tullens uppgift att upptäcka? I så fall, om det är fritt fram, borde ju Estland bli Europas silver-nav, där varenda en som inte känner för att betala 25% moms handlar.

Har sett en väldig åtstramning av tackor och mynt på silversidan. Har också hört att spotpriset ligger strax under produktionskostnaden. Det borde i såna fall innebära betydligt högre premier. Är det en tillfällig brist i prägling eller är den en verklig fysisk brist på silver? I så fall borde det resultera i en dragkamp mellan industrin och investerings/smyckes-marknaden? Och allt högre premier.
2014-02-05 20:51 # 4
Kallek
Tänkte låta det vara en öppen fråga då jag känner ytterligare ett par personer som reagerat på samma sätt. Jag vet ju att företrädare för LS läser och svarar på frågor här på forumet
2014-02-05 21:36 # 5
Fredrik
Estland är med i Eu och då har du rätt att föra in varor till Sverige utan att betala moms.
2014-02-05 22:13 # 6
björn
skulle gissa på 2-3 veckor kan gå fortare med
tiden som står är oftast om man beställer större typ 500 1000 2000 st
har man tur o bara ska ha 20 40 st så kan dom ha det hemma hände mig par dar sedan stod 1-2 veckor eller något
o dom sände dagen efter men men första gång hänt
oftast värka det va sålt innan dom hinner få det
just nu kör jag 25 st i stöten frakt mm blir då ca 210 kr om mer blir frakt ca 400
o vet ej om kan hämta ut på posten om över 5000 kr
funkar bra blir lite dyrare men slipper passa när dom ska komma

o det med momsen det blir ingen för du använder annat bolag för frakten du betalar 2 olika bolag
har med o göra med eu regler
var en del om det med tyskland om öl mm för en del år sedan gick ända upp i eu rätten om ej mins fel

frågan är varför är det ej moms på papper dollar mm valutor
när det är det på pengar o då vissa och när det är lagligt betalningsmedel
klart momsen skulle bara va tillfällig sa man väll på 50 60 talet
2014-02-12 13:56 # 7
Liberty Silver Estland
Ang. leveranstiden som anges när man beställer så är den avhängig på vad vi har fått allokerat för leverans från våra underleverantörer. Leveranstiden är en uppskattning och vi håller oss så gott som alltid inom den tiden, men ofta bättre än utsatt tid. Vi avvecklar alltid ordrarna i tur och ordning.

Ang. moms: Som vi anger på sidan säljer vi av juridiska skäl alla mynt fritt lager Estland. Du kan själv hämta dina varor på plats eller låta en kurir ta hand om avhämtning och leverans, något som vår sammarbetspartner GBS Logistics erbjuder. Det räknas således som privatimport. Du betalar alltså moms utefter de lagar som gäller i det EU-land som du handlar varorna i. I Estland är det ingen moms på silvermynt som är legalt betalningsmedel, vilket innefattar samtliga av de mynt vi saluför. Det är heller ingen moms på att förflytta varor inom EU och således behöver du inte betala någon moms på dina silvermynt som du privatimporterar till Sverige eller annat EU-land.

Har ni fler frågor är ni välkomna med dem så väl här som via e-post support@libertysilver.ee där vi även svarar på svenska.
Senast ändrad av Liberty Silver Estland; 2014-02-12 15:35
2014-02-25 22:33 # 8
Liberty Silver Estland
Vi har nu för övrigt ett stort antal Amerikanska Silver Eagles 2014 som finns tillgängliga för beställning.
Senast ändrad av Liberty Silver Estland; 2014-02-25 23:52


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt