Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < "USA:s guld är borta"
"USA:s guld är borta"
2014-01-21 19:57 # 1
Liberty Silver / Gustav Andersson
Förre detta Assistans Secretary på USA:s finansdepartement: "USA:s guld är borta"

Paul Craig Robberts säger i en intervju med Greg Hunter på ”USA Watchdog” att USA inte har något guld att tala om. Därför har de endast kunna leverera ca. 5 ton guld hittills, fast än att de borde ha levererat över 40 ton guld för att hinna med tidsplanen fram till 2020.
2014-01-21 23:34 # 2
Liberty Silver / Gustav Andersson
2014-01-22 09:08 # 3
Thaman
Glenn Beck spinner vidare på det är med Tysklands guld..

Verkar som att Tyskland inte fått sina guldtackor(med instansade serienummer osv) utan att FED behövt göra nya (och dra någon dålig vals) Eller misstolkar jag? Nu vet jag ju inte villkoren, eller egentligen ingenting. Men intressant är det.

Man undrar ju vad som sker bakom kuliserna... kan det verkligen vara så korrupt? Har Tyskland så luddiga villkor för sitt guld? Eller får FED (om det är nu är dom som satt på tysklands guld) verkligen göra precis vad dom vill?!

http://goldsilver.com/video/rehypothecation-what-really-happened-to-the-german-gold-housed-in-the-united-states/?utm_medium=email&utm_campaign=Gold++Silver+Weekly+-+1212014&utm_content=Gold++Silver+Weekly+-+1212014+CID_226eb7cbe2793e0c9ba19e766ae00188&utm_source=GoldSilver%20Email%20Marketing&utm_term=read%20more
Senast ändrad av Thaman; 2014-01-22 09:12
2014-01-22 12:55 # 4
Nikon
Citat:
Ursprungligen postat av Thaman
Glenn Beck spinner vidare på det är med Tysklands guld..

Verkar som att Tyskland inte fått sina guldtackor(med instansade serienummer osv) utan att FED behövt göra nya (och dra någon dålig vals) Eller misstolkar jag? Nu vet jag ju inte villkoren, eller egentligen ingenting. Men intressant är det.

Man undrar ju vad som sker bakom kuliserna... kan det verkligen vara så korrupt? Har Tyskland så luddiga villkor för sitt guld? Eller får FED (om det är nu är dom som satt på tysklands guld) verkligen göra precis vad dom vill?!

http://goldsilver.com/video/rehypothecation-what-really-happened-to-the-german-gold-housed-in-the-united-states/?utm_medium=email&utm_campaign=Gold++Silver+Weekly+-+1212014&utm_content=Gold++Silver+Weekly+-+1212014+CID_226eb7cbe2793e0c9ba19e766ae00188&utm_source=GoldSilver%20Email%20Marketing&utm_term=read%20more


Han bygger upp hela argumentationen på mycket bristfällig information.
Smältes tackorna om? Ja, det verkar så.
Var det USA eller Tyskland som smälte om tackorna? Det verkar ingen veta riktigt.
Han nämner 37 ton. I verkligheten verkar det handla om 5 ton.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt