Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < LS dyrt om man jämför!?!
LS dyrt om man jämför!?!
2014-01-11 21:59 # 1
SilverSurfer
http://www.apmex.com/category/160/silver-eagles-uncirculated-2014-prior
2014-01-12 01:29 # 2
vitez1843
Silversurfer ang det du försöker att påpeka så måste du tänka på tullavgifter här i Sverige
Obs om svenska tullen gör ett stick prov alltså
så måste du betala en avgift om jag inte minns fel troligen heter det moms
här i Sverige så kontentan utav det hela så blir det inte mycket billigare att beställa ifrån USA
2014-01-12 01:40 # 3
Lunar4Ever
Citat:
Ursprungligen postat av SilverSurfer
http://www.apmex.com/category/160/silver-eagles-uncirculated-2014-prior


De använder FedEx som distributör och då går ALLT genom tullen och du får då betala moms på mynten plus en avgift på 100 spänn till posten. Så billigt är inte alltid bra..
Senast ändrad av Lunar4Ever; 2014-01-12 01:40
2014-01-12 09:44 # 4
atarian
Var inne på att handla från apmex engång tills det att jag såg fraktkostnaderna för en tub.
Visst bor man i staterna så äre ju helt ok, men som en annan sa så använder dem fedex och då går det genom tullen varenda gång.
Råkade beställa lite silver tackor engång från staterna via mcm då dem hade en bra deal atm och trodde dem i vanlig ordning skulle skicka med usps vilket sen visade sig att dem inte gjorde.
Åkte på att skatta för tackorna två gånger, engånger i staterna och sen engång en månad efter att jag fått varan.
Förrutom det tog det extremt långtid för paketet att komma samt att dem saknade utlämningsställe så jag var tvungen att ta ledigt för att kunna sitta hemma och vänta på att dem skulle ringa på med paketet. Och eftersom man inte har någon aning om när dem dyker upp så missa jag första utkörningen så var tvungen att kontakta Fedex support och begära ny utkörning och den kom 3 dagar senare, utkörningen gjorde dem mellan 09.00-15.00 .. vilket är vääääldigt opassande om man är ensamstående och har jobb.. var en heldel svordommar där :-P
Aldrig mer Fedex för min del. Summan av kardemumman, köpte tackor för 1100 spänn som i slutänden kosta 2300 kr + att jag var tvungen att ta ledigt så jag fick en karensdag(Så vad du än tjänade den dagen...)
2014-01-12 19:35 # 5
In4mayshun
Man måste jämföra ordentligt. Amerikanska priser anges utan sales tax/moms. Den tillkommer i kassan och varierar mellan delstaterna. LS anger sina priser inkl. moms. Om vi antar att nettopriset är detsamma så blir det 166 kr + 25 % = 207 kronor skulle ett Eagle kunna kosta hos LS. De har väl lite högre marginal än apmex, som antagligen säljer enormt många fler mynt än vad LS gör och de kan därför ha lägre priser. Dessutom är Sverige ett högkostnadsland i största allmänhet. Det påverkar såklart även ädelmetallpriser.
2014-01-13 23:35 # 6
SilverSurfer
Tack för nyttig information! :)
2014-01-14 08:12 # 7
whimsical
Hej, som jag uppfattat det är silver och guld för investeringsändamål likställt i USA, dvs ingen moms. Värt att notera är också att det oftast finns billigare alternativ än APMEX i USA. Finns dock fullt förklarliga skäl till varför priserna är högre i Europa vad gäller silver. Vi är färre som sparar i silver här, samt att av olika politiska och geografiska anledningar är inte konsumenten lika stark här. Jag tror dock att den dagen man kan behöva använda sitt silver får du igen den premie du betalat med råge eftersom det finns så lite silver i Europa för investeringsändamål om du jämför med andra delar av världen. Så premiegapet lär öka då.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt