Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < En liten varning: kela inte mer era kära silvermynt för ofta!!
En liten varning: kela inte mer era kära silvermynt för ofta!!
2013-12-15 18:19 # 1
Solidus
http://www.youtube.com/watch?v=KltRpmTsmNE
2013-12-15 19:36 # 2
Nikon
Ja, Agyria är verkligen inget skoj. Många människor drabbades av det innan man insåg faran med att äta kollodialt silver.
2013-12-15 21:20 # 3
billion
Äsch, det är väl ingen som fått Argyria efter att ha gosat med sitt silver....om man nu tycker det är gosigt. Själv föredrar jag att gosa med min fru.

Vad det gäller kolloidalt silver är det nog viktigt att hålla isär begreppen. Ingen blir blå av rent kolloidalt silver. Det är silver klorid(man har tillsatt salt) med stora partiklar som fastnar i huden som orsakar Argyria.



Sedan kan man debattera hur verksamt det är men att det skulle vara farligt att använda en produkt som är godkänd för vattenrening..nja..det låter en smula motsägelsefullt.

(jag äter det vid behov och är inte blå...)
Senast ändrad av billion; 2013-12-15 21:21
2013-12-15 21:28 # 4
Nikon
Citat:
Ursprungligen postat av billion
Sedan kan man debattera hur verksamt det är men att det skulle vara farligt att använda en produkt som är godkänd för vattenrening..nja..det låter en smula motsägelsefullt.


Det finns mycket saker som är godkänt för behandling av livsmedel. Betyder inte att det är hälsosamt att äta det direkt.
Lut är en starkt frätande syra som tillsätts i dricksvatten.
Fullkomligt livsfarlig att dricka. Eller att få på sig.

Att silver är antibakteriellt är välkänt. Men exakt vilka effekter silver har i kroppen är inte lika känt.
Kollodialt silver är dessutom ett miljögift. Många vattenlevande organismer dör ut av bara ytterst små koncentrationer kollodialt silver i vattnet.

Så det är inte helt fel att vara försiktig med det.
Senast ändrad av Nikon; 2013-12-15 21:29
2013-12-15 21:46 # 5
billion
Citat:
Ursprungligen postat av Nikon
Så det är inte helt fel att vara försiktig med det.


Visst är det klokt att vara försiktig och påläst och använda rätt doser av allt. För mycket vatten är också skadligt. Jag reagerade bara på något som såg ut som ett missförstånd...eller i värsta fall smutskastning. Jag väljer att tro på det första alternativet.

Det finns dessutom massor som är farligt för miljön, frågan är kanske ibland vad som är minst farligt? Det börjar ju bli lite besvärligt med exempelvis antibiotika...på flera sätt. Ibland kan nog kolloidalt silver vara ett bättre alternativ även om det precis som andra läkemedel också troligen orsakar en del skada.
2013-12-16 09:01 # 6
Syraks vishet
Citat:
Ursprungligen postat av billion
Citat:
Ursprungligen postat av Nikon
Så det är inte helt fel att vara försiktig med det.


Visst är det klokt att vara försiktig och påläst och använda rätt doser av allt. För mycket vatten är också skadligt. Jag reagerade bara på något som såg ut som ett missförstånd...eller i värsta fall smutskastning. Jag väljer att tro på det första alternativet.

Det finns dessutom massor som är farligt för miljön, frågan är kanske ibland vad som är minst farligt? Det börjar ju bli lite besvärligt med exempelvis antibiotika...på flera sätt. Ibland kan nog kolloidalt silver vara ett bättre alternativ även om det precis som andra läkemedel också troligen orsakar en del skada.


Hej och stort tack billion för att du står upp för sanningen !
Anledningen att kranvattnet leds fram till kranen via koppar rör, är att koppar är anti bakteriellt .
Ju mer resistenta olika virus blir mot tex penselin, desto viktigare kommer det att bli att inte få i sig viruset från början !

Allt kran vatten kommer snart att behöva tillsatt silverjoner !
Anledningen är att silver är ett bättre antibakteriellt ämne än koppar .

I stora drag kan man säga att virus klarar sig i en halvtimme i luften , men i vatten lever de kvar och kan därigenom sprida pandemier . Och vid ett utbrott av virus som vanliga mediciner inte rår på kommer silverjoner att vara bästa skyddet innan ett vaccin är framtaget !
2013-12-16 13:28 # 7
Sigvard
Själv brukar jag ha tre Liberty silvermynt i den 1.5 literskaraff vatten jag dricker ur under dagen. Och sedan två liberty silvermynt i natt-glaset. Har gjort så i flera år och är inte ett dugg blåfärgad .
2013-12-16 14:24 # 8
Skyking
Men är det inte så med kollodialt silver att silvret inte då är i lösning utan att silvret löses ut och alltså inte kommer med i vattnet? När det gäller kopparrör så kan jag tänka mig att dessa inte löses upp och således bör kopparhalten i driksvattnet vara minimalt - samma sak bör gälla ifall man har dryckeskärl av silver (eller guld) eller stoppar mynt i glaset (sålänge man inte dricker koncentrerad salpetersyra dvs).

Jag läste för övrigt en undersökning angående rädslan för alzheimers då man kokade vört i aluminiumkärl och jag har för mig att man kom fram till att det var ogrundat då aluminiumhalten i vätskan inte skilde sig från aluminiumhalten i kranvattnet. Och då är aluminium väl mer reaktivt än silver.

Skulle inte förvåna mig ifall även guldklorid är mindre hälsosamt...
2013-12-16 15:42 # 9
Syraks vishet
Hej !

Många av er känner säkert till benämningen önskebrunn . Sedan gammal tradition så offras ett mynt ner i källan, varpå personen ifråga får önska sig något . Traditionen lever vidare än, det är bara att titta på botten i offentliga fontäner .

Att mänskligheten i olika kulturer gjort så under lång tid visas vid utgrävningar av gamla samhällen . På botten av deras brunnar hittas oftast just silver mynt som i vissa fall även visat sig vara från romersk tid ...

Sedan att vi fortsätter traditionen med dagens kronor utan silver innehåll beror på okunskap om det historiska faktum att brunnar med silver i ger friskare vatten . Något som mänskligheten känt till genom årtusenden .
2013-12-16 20:56 # 10
Solidus
Scientists have put forward a detailed biochemical model to explain argyria, a condition which turns sufferers' skin a distressing blue colour. It is caused by chronic exposure to silver and although the new work won't lead to a cure it does provide new insights into the health risks associated with silver nanoparticles that are now ubiquitous in modern life.

Silver nanoparticles (Ag-NPs) are so widespread because of their useful antimicrobial properties. They can be found in all kinds of consumer products: from kitchen sprays to athletic socks to bandages. But it takes ‘pretty significant exposure to silver’ to end up with blue skin, says Robert Hurt of Brown University, Rhode Island, US, who led the new study. People only usually develop whole body argyria if they regularly drink large amounts of colloidal suspensions of silver. These concoctions are touted as health tonics, but Hurt reflects the scientific consensus when he describes them as ‘ill advised’.
It is already known that silver salts produced by oxidative dissolution can enter the bloodstream via ion pumps. Hurt thought that the silver ions could then hitch a ride around the body complexed to proteins. His group showed that silver salts like silver chloride can form soluble complexes with thiols like glutathione, an endogenous antioxidant. Previous studies have shown this complex can enhance the transport rate of Ag+ across biological membranes, so Hurt reasons this could act as a transport mechanism.

Then came the key discovery. When model silver-thiol complexes in a skin-simulating collagen matrix were irradiated with UV light, a photo-oxidation took place. The reaction is a lot like the one used to develop the first photographs. The model skin converted complexed Ag+ to elemental silver, which spontaneously formed Ag-NPs. The pure silver can then be sulfidated and sulfur or selenium exchange reactions produce the very mixture of Ag2S and Ag2Se that is observed in argyrial deposits. All this points to Ag+ as the major bioavailable silver species and indicates the argyrial deposits are not the nanoparticles that were ingested in the first place.
2013-12-16 21:03 # 11
Solidus
Citat:
Ursprungligen postat av billion
Äsch, det är väl ingen som fått Argyria efter att ha gosat med sitt silver....om man nu tycker det är gosigt. Själv föredrar jag att gosa med min fru.

Vad det gäller kolloidalt silver är det nog viktigt att hålla isär begreppen. Ingen blir blå av rent kolloidalt silver. Det är silver klorid(man har tillsatt salt) med stora partiklar som fastnar i huden som orsakar Argyria.



Sedan kan man debattera hur verksamt det är men att det skulle vara farligt att använda en produkt som är godkänd för vattenrening..nja..det låter en smula motsägelsefullt.

(jag äter det vid behov och är inte blå...)


Kvinnan i filmen har blivit blå av kolloidalt silver, bevisligen..du behöver bara öka dosen så blir du blå så småningom, ska du se..
2013-12-16 21:10 # 12
Solidus
Citat:
Ursprungligen postat av Syraks vishet
Citat:
Ursprungligen postat av billion
Citat:
Ursprungligen postat av Nikon
Så det är inte helt fel att vara försiktig med det.


Visst är det klokt att vara försiktig och påläst och använda rätt doser av allt. För mycket vatten är också skadligt. Jag reagerade bara på något som såg ut som ett missförstånd...eller i värsta fall smutskastning. Jag väljer att tro på det första alternativet.

Det finns dessutom massor som är farligt för miljön, frågan är kanske ibland vad som är minst farligt? Det börjar ju bli lite besvärligt med exempelvis antibiotika...på flera sätt. Ibland kan nog kolloidalt silver vara ett bättre alternativ även om det precis som andra läkemedel också troligen orsakar en del skada.


Hej och stort tack billion för att du står upp för sanningen !
Anledningen att kranvattnet leds fram till kranen via koppar rör, är att koppar är anti bakteriellt .
Ju mer resistenta olika virus blir mot tex penselin, desto viktigare kommer det att bli att inte få i sig viruset från början !

Allt kran vatten kommer snart att behöva tillsatt silverjoner !
Anledningen är att silver är ett bättre antibakteriellt ämne än koppar .

I stora drag kan man säga att virus klarar sig i en halvtimme i luften , men i vatten lever de kvar och kan därigenom sprida pandemier . Och vid ett utbrott av virus som vanliga mediciner inte rår på kommer silverjoner att vara bästa skyddet innan ett vaccin är framtaget !


Koppar är en mycket giftig metall men det bildas en hinna på insidan av rören som gör att vattnet ändå går att dricka, efter ett tag.
"Penselin" biter dock inte på virus över huvud taget.
Silverjoner är tydligen giftiga för många organismer i naturen och skapar redan problem..


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt