Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Guldpriset sjunker hastigt...
Guldpriset sjunker hastigt...
2013-12-04 12:29 # 1
Keinan
Hej tänkte göra en tråd där ni kan skriva om vad ni tror är orsaken på guldets och silvrets prissänkning.
Min teori (gissning) är att Amerika trycker ut mer och mer valuta för att manipulera guldpriset så att investerare skall bli rädda och sälja sina ädelmetaller. Jag tror också att nu när den sjunker så hastigt så kommer den snart att skjuta upp till taket när dollarn har kraschat. Detta är givetvis endast teori och jag är ingen expert på det hela. Jag är student och 22 år gammal så ta det med en nypa salt :p (Ja jag sparar min studielån på ädelmetaller istället för att festa loss och slänga pengarna på pizza.) Jag har investerat i guld och silver under 1 år, önskar dock att jag visste om detta långt innan. Jag har läst mycket om konspirationsteorier om Amerika osv (new World order), tror ni att dem trycker dessa 1 dollar silver mynt (ASE 1 oz) och 50 dollar guldmynt (AGE 1 oz) för att dem vet att senare kommer dessa bli världspengar som blir betalningsmedel. Tror ni verkligen att dem vill förslava världen, behålla allt guld och silver till sig själva för att dem vet att det är riktiga pengar sedan skratta åt befolkningen för att dem tror att papper och banksiffror är pengar? Det blir intressant att få läsa om eran åsikt om detta. Med vänlig hälsning Keinan
2013-12-04 13:09 # 2
Goldfinger
Nja, det kommer inta att bli ett slaveri i stil med sockerrörsodlingar i Karibien eller bygga pyramider i Egypten. Däremot kommer det att bli så att allt större del av din inkomst kommer att gå till denna grupp "slavägare".