Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Ben Bernanke
Ben Bernanke
2011-02-18 08:33 # 1
teasing1
Du skriver i ledaren den 17 februari att Ben Bernanke vittnade häromdagen och länkar till en artikel som enligt länken är publicerad 10 juni 2010. Jag förstår inte, något stämmer inte med det.

"Ben Bernanke vittnade häromdagen i amerikanska kongressens house budget committe. Bernanke varnade att det amerikanska budgetunderskottet är ohållbart och att något måste göras för att tackla de exploderande offentliga kostnaderna. "
2011-02-18 23:40 # 2
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Ah, det var uppmärksamt. Måste länkat till en gammal artikel av misstag men fakta stämmer d.v.s. att Bernanke påtalade att budgetunderskottet måste minska. Har länkat till en aktuell artikel nu.
2011-02-19 00:21 # 3
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
En Helicopter-Ben tråd är dock intressant. Min fråga är: Tror Bernanke på hans egna system eller har t.o.m. han börjat tvivla. Bernanke verkar en aning korkad i jämförelse till Greenspan som ju egentligen verkar förespråka en guld som en viktig komponent i valutan men struntade i det under sina år i Fed och hjälpte polarna istället.

Vad tror ni?
2011-02-19 01:02 # 4
Z.
Jag tror att Ben vet att det dom gör inte är hållbart, men att han samtidigt är hårt pressad från många olika håll. Alternativt att en dollar kolapps är just vad de vill ha för att lättare kunna få igenom extraordinära lagar/förändringar, det har ju hänt förr. (tex guld konfiskeringen)
2011-02-19 09:56 # 5
TommyT
Jag förutsätter att Ben Bernanke är marionett åt gänget som äger planeten, dvs Rockefeller, Goldman Sachs, Rothschild o dylika, och får väl betalt för att tjäna deras intressen, upprätthålla deras sluga system med bråkdelsreserv och statsobligationer.

Penningflödet är ju centralt i skapande av välstånd - det är blodet som håller igång produktion, konsumption, expansion. Men i det här fallet är penningpolitiken - med hjälp av Ben Bernanke - utformad för ändlöst ökande skuldsättning, vilket nödvändiggör folkets ändlösa arbete, varvid det värde som skapas av arbetet mest överförs - via ränta på privatskuld, värdeminskning av en alltmer utspädd valuta och skatter för att betala av statsskulden, till dem på toppen, som genom inköp av reala tillgångar maximerar sin förmögenhet och kontroll.

Samtidigt ska Ben framstå som det monetära systems humana ansikte och genom diverse trolleri behålla folkets förtroende för att han ska få sitta kvar som operatör vid maktens hävstänger.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt