Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Falsk american silver eagle köpt från libertysilver
Falsk american silver eagle köpt från libertysilver
2013-12-01 14:52 # 1
Keinan
Hej alla mina silver eagles är köpta härifrån och när jag idag satt och vägde/mätte etc för att testa äktheten så klarade alla utom en testet. Alla mynt vägde mellan 31.1g - 31,3 g vilket ska anses vara äkta, alla mynt klarade pingtestet och mått testet förutom en mynt som vägde 31.7 gram hade "vassa kanter" var 41 mm i diameter och 3 mm i tjocklek, den klarade inte pingtestet (det ska låta piiiiiing medans den lät Booonk). den ser tvålig ut, den har inte en fin halvmatt finish den var mer full matt och tvålig. Så jag undrar hur jag ska ta mig till nu? ska jag skicka tillbaka myntet till er och få en ny? och hur testar ni för att garantera oss köpare att mynten verkligen är äkta. Vill påpeka att myntet ändå ser väldigt äkta ut men man ser en skillnad om man jämför med dem andra mynten. Myntet är från 2013, det enda testet jag inte har gjort är med neodymmagneter, beställde dem i torsdags så det ska jag testa imorgon på måndag för att se om den är äkta.

Hur ska man veta exakt vad en 2013 american silver eagle ska väga och ha för mått? och varför väger inte alla exakt 31.1 gram? tacksam för svar. Ursäkta för grammatik och stavfel hade lite bortom :p
Mvh Keinan
2013-12-01 17:32 # 2
Liberty Silver / Mikael From
Moderator
Det låter ytterst märkligt eftersom vi testar all metall som vi köper in. Om du har köpt myntet från oss är jag övertygad om att det inte är falskt.

Skicka in myntet till oss så att vi får kontrollera det.
2013-12-01 18:25 # 3
Keinan
Hej tack för det snabba svaret :D. Jo jag tänkte samma sak att det är nästan omöjligt när man beställer från er. Det som skrämmer mig bara är pingljudet när det låter donk istället för ping. Jag hoppas verkligen innerst inne att det är äkta och att det är inga problem. Ja jag köper bara från er aldrig någon annanstans. Men imorrn när jag får neodymmagneten så ska jag testa med det också. Fastnar den på myntet eller glider av fort så är den troligen falsk. Då skickar jag in den till er direkt. Jag undrar tillkommer det några avgifter eller annat för att testa myntet? Eller är det endast frakten till er som kommer att kosta? mvh Keinan

ps: Ni har superbra support! :D
2013-12-02 08:23 # 4
Skyking
Det skulle vara uppskattat ifall vi får en förklaring till varför detta har inträffat. Har LS brustit i sina rutiner på något sätt och vilka åtgärder tar LS isf för att undvika att det upprepas?
2013-12-02 10:09 # 5
Keinan
Håller med skyking, det skulle uppskattas ifall vi kunde få veta specifikt hur ni testar eran silver och guld. Om ni använde probersyra på allting så skulle det synas (det lämnar märken efter sig). Hur testar ni guld/silver som är laminerade? Köper ni in säg 500 000 american silver eagle, så skulle det ta väldigt lång tid att testa alltihop. Vore bara fint ifall vi kunde få veta hur ni testar allting, en silvermynt som är falskt är inte en stor förlust, men jag blev ändå chockad att den kom från er (tänk om det var en gold eagle), det kan ju ha hänt att den gled igenom kontrollen eller nått, det är därför jag aldrig köper från andra sajter (som tradera etc) pga att jag ville ha en pålitlig källa utan att behöva oroa mig osv. Men om en kan vara falsk så finns det säker flera. med vänliga hälsningar Keinan
2013-12-03 09:21 # 6
Babaroo
Citat:
Ursprungligen postat av Keinan
Hej alla mina silver eagles är köpta härifrån och när jag idag satt och vägde/mätte etc för att testa äktheten så klarade alla utom en testet. Alla mynt vägde mellan 31.1g - 31,3 g vilket ska anses vara äkta, alla mynt klarade pingtestet och mått testet förutom en mynt som vägde 31.7 gram hade "vassa kanter" var 41 mm i diameter och 3 mm i tjocklek, den klarade inte pingtestet (det ska låta piiiiiing medans den lät Booonk). den ser tvålig ut, den har inte en fin halvmatt finish den var mer full matt och tvålig. Så jag undrar hur jag ska ta mig till nu? ska jag skicka tillbaka myntet till er och få en ny? och hur testar ni för att garantera oss köpare att mynten verkligen är äkta. Vill påpeka att myntet ändå ser väldigt äkta ut men man ser en skillnad om man jämför med dem andra mynten. Myntet är från 2013, det enda testet jag inte har gjort är med neodymmagneter, beställde dem i torsdags så det ska jag testa imorgon på måndag för att se om den är äkta.

Hur ska man veta exakt vad en 2013 american silver eagle ska väga och ha för mått? och varför väger inte alla exakt 31.1 gram? tacksam för svar. Ursäkta för grammatik och stavfel hade lite bortom :p
Mvh Keinan


Lägg upp bild?
2013-12-03 13:47 # 7
Keinan
Hej idag när jag kommer hem så lägger jag gärna upp en bild så ni kan se skillnaden. Vill också tillägga att Libertysilver har tagit saken på väldigt stort allvar så jag har blivit kontaktad och fått en riktigt bra och vänlig service via dem. Så dem gör verkligen allt dem kan för att se vad som har gått snett (ni måste förstå att myntet kan vara äkta men bara lite annorlundare än dem andra mynten. Jag är ingen expert utan har endast testat mynten från youtube guides osv). Libertysilver är extremt duktiga och jag ska skicka myntet till de så får dem kolla på det. Så inget dåligt om libertysilver det är en seriös företag som värnar om sitt rykte som jag tycker de förtjänar med stort hjärta! Det är nämligen så att dem får in mynten direkt via United States Mint så felet (om det nu är nått fel ens) borde vara på deras sida och inte libertysilvers.

Kram Keinan
2013-12-03 16:27 # 8
Keinan
Hej igen idag har jag testat myntet med en neodym magnet och det blev positivt så mynten är äkta, så jag tog den till en vän till mig som är guldsmed som också investerar i guld och silver, han testade den i något som heter vattenbad eller ljudbad nått sådant. och mynten visades positivt så den är äkta, han förklarade för mig att piingljudet varierar lite ibland och att det är ingenting att vara orolig över, det bästa sättet är den där ljudbadet och om man inte kan köpa en sådan så är neodymmagneten det bästa alternativet det är svårt att fuska sig igenom en neodymmagnet om man vet hur silvret ska reagera med magneten. Så jag ber om ursäkt till libertysilver för att jag tvivlade. Ni är ett superbra företag och jag kommer att fortsätta köpa från er i framtiden självklart :D. Till er andra förlåt ifall jag skrämde er ni har inget att oroa er för, libertysilver är den mest pålitliga företag jag kan tänka mig. speciellt med tanke att dem tog en silvermynt med så stor allvar, respekt till er i libertysilver keep up the good work :D. Med vänliga hälsningar Keinan
2013-12-03 16:38 # 9
gestir
Tack Keinan!
2013-12-03 16:46 # 10
whimsical
Nu måste jag säga att jag tycker det är lite läge med smisk på fingrarna. Att gå ut och säga att mynt som köpts från liberty är falskt baserat på en hobby-analys. Det skadar förstås företaget eftersom det som skrivs ut på nätet finns kvar i annan form. Förstår dock såklart att det inte var meningen.
Senast ändrad av whimsical; 2013-12-03 16:48
2013-12-03 16:56 # 11
Hanna
Jag kan hålla med, bättre att kontakta supporten först och vara 100% innan man påstår/uttalar sig om en sådan allvarlig sak som det ändå är. Även om det bara gäller en misstanke.
2013-12-03 17:56 # 12
Keinan
Jag håller absolut med er. Det var dumt och meningen var aldrig att skada företaget (jag visste verkligen inte i hjärtat att det skulle bli en så stor grej). Jag blev bara orolig helt enkelt. Så jag ber verkligen om ursäkt och nästa gång så kontaktar jag supporten och är 100% säker innan jag postar något sådan. Libertysilver har absolut inte gjort någonting fel och i mina ögon har dem blivit ännu mer pålitligare för dem skötte allting så fint och proffsigt! :D


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt