Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Mönster i silverpriset?
Mönster i silverpriset?
2011-02-17 18:41 # 1
GotSilverYet?
Någon som upptäckt någon korrelation i silverpriset och på så sätt kan förutspå vilken riktning kursen tar.
Att den långsiktiga trender pekar upp är jag med på.

Men jag tänker exempelvis om silverpriset brukar dippa vid Comex leveransmånader och liknande?
När kommer nästa prisdipp?
2011-02-17 21:12 # 2
Anders R.
Nästa gång JP Morgan manipulerar marknaden?
2011-02-17 21:35 # 3
Anonym
Säsongsmässigt brukar både guld och silver priset dippa ner under sommaren.

KH
2011-02-17 22:22 # 4
Anonym
Jag tror att mars - plus minus femton dagar åt båda hållen - kommer bli den mest spännande månaden vi ädelmetalls galningar har varit med om. Ska bli intressant att se vad som händer.

Kina och privatpersoner köper mer än någonsin, mycket hög inflation - som är manipulerad - , tilliten för fiat-pengarna har börjat avta, och enormt stora silverkontrakt som går ut. Får se hur många som tar fysisk leverans.

Galet spännande 1-2 månader vi har framför oss. Jag har samlat på ädelmetaller i två år men aldrig varit så spänd som nu. Snart åker vi iväg, hehe.

/ Anders
2011-02-17 23:13 # 5
Anonym
Jag håller med dig Anders.

Det blir mycket spännande framöver. Silverpriset har ju redan idag börjat explodera uppåt.

KH
2011-02-18 10:18 # 6
Anonym
Följer prisutvecklingen på http://tools.boerse-go.de/rohstoffe/ dagligen
2011-03-07 17:35 # 7
GotSilverYet?
Jaha, då har vi haft en ganska kraftig uppgång på ganska kort tid! (just nu runt ca 36,50$/Ounce)

Vad tror ni?
Kan vi vänta oss en kortsiktigt korrektion nedåt inom den närmsta 1 el 2 månaderna tro???
2011-03-07 17:41 # 8
SIMM
Då kanske man skall hålla sig lugn ett tag då - ett hiskeligt rackarspel för en late adopter.

Men handlar det om en dipp som i januari? Blir det då ner till den nivån eller bara en liknande dipp?
Givetvis kan ni inte veta, men ni vet ju iaf. mer än jag ( jag hade tyvärr inte vaknat när den dippen var).

Önskar nu att man bara beställt en monsterbox rakt av..... :-(

// Kim
Senast ändrad av SIMM; 2011-03-07 17:50
2011-03-07 22:53 # 9
Anonym
Jag tror silvret håller på att slita sig helt från guldet i förhållandet snart mycket snart går nog raketen :-) fast jag hoppas ju hinna ackumulera mera fast om vi hamnar där jag tror så har jag mat/självförsvarstyg/mm färdigt..
2011-03-07 23:05 # 10
teasing1
Lång läsning

Intressant artikel angående silverpriset.

"Please don’t assume that the sharp increase in short selling by JPMorgan is automatically bearish for the price of silver. Yes, such manipulative short selling in the past has led to sharp sell-offs and could again. But things do change and current conditions in silver are vastly different than they have been in the past. While we must be prepared for a sell-off (by not holding on margin), this situation could (and should) blow up in JPM’s face. They are increasingly isolated which makes them both dangerous and vulnerable."
2011-03-15 17:55 # 11
GotSilverYet?
Citat:
Ursprungligen postat av GotSilverYet?
Jaha, då har vi haft en ganska kraftig uppgång på ganska kort tid! (just nu runt ca 36,50$/Ounce)

Vad tror ni?
Kan vi vänta oss en kortsiktigt korrektion nedåt inom den närmsta 1 el 2 månaderna tro???


Idag var priset nere en bit under 34 USD/Oz.
Om senaste tidens nedgång beror på den annalkande quadruple witching på fredag eller Japans katastrof eller nått annat låter jag vara osagt.

Men min teori är att silvret nog kommer att fortsätta sin rekyl nedåt en bit till innan det vänder.
2011-03-16 04:58 # 12
teasing1
True Strength Index

Intressant artikel...
Senast ändrad av teasing1; 2011-03-16 04:58


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt