Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < När kommer Liberty Silver börja acceptera bitcoins som betalning?
När kommer Liberty Silver börja acceptera bitcoins som betalning?
2013-11-26 03:55 # 1
mega_n
Det börjar dyka upp fler guld/silver handlare som tar bitcoin som betalning vid köp av ädelmetaller.
Det är en konkorrensfördel för dem.
När kan vi handla guld/silver hos LS med Bitcoin? Jag väntar...

/H
2013-11-26 10:43 # 2
Solidus
Jag tar bitcoins, bacons också för den delen...
2013-11-26 11:22 # 3
Liberty Silver / Mikael From
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av mega_n
Det börjar dyka upp fler guld/silver handlare som tar bitcoin som betalning vid köp av ädelmetaller.
Det är en konkorrensfördel för dem.
När kan vi handla guld/silver hos LS med Bitcoin? Jag väntar...

/H


Nej, vi har i dagsläget inte någon plan för detta.
2013-11-27 12:35 # 4
In4mayshun
Citat:
Ursprungligen postat av mega_n
Det är en konkorrensfördel för dem.


Konkurrensfördel? Det är några promille av världens befolkning som vet vad Bitcoins är för något och ännu färre av dem som har några BTC att handla för. Inte värt besväret att hantera BTC på sin e-handelsplats.

Ena dagen är en BTC värd 500 kr, dagen efter 1200 kr, dagen därpå 320 kr. Vilken handlare vill komma i närheten av ett betalsätt med sådana extrema fluktuationer? Hur ska man kunna prissätta varorna på något vettigt sätt?
Senast ändrad av In4mayshun; 2013-11-27 12:43
2013-11-27 16:04 # 5
mega_n
Citat:
Ursprungligen postat av In4mayshun
Citat:
Ursprungligen postat av mega_n
Det är en konkorrensfördel för dem.


Konkurrensfördel? Det är några promille av världens befolkning som vet vad Bitcoins är för något och ännu färre av dem som har några BTC att handla för. Inte värt besväret att hantera BTC på sin e-handelsplats.

Ena dagen är en BTC värd 500 kr, dagen efter 1200 kr, dagen därpå 320 kr. Vilken handlare vill komma i närheten av ett betalsätt med sådana extrema fluktuationer? Hur ska man kunna prissätta varorna på något vettigt sätt?


Jag skickade just en beställning till någon annan. Så det var en konkurrensfördel för dem. (Jag är dock kund hos LS sedan tidigare.)

Det kan stämma att inte många "vanliga människor" vet vad Bitcoin är. De som är intresserade av hard money och sound money och vet problemen vi står inför där är andelen betydlig högre. Och sådana som sett ökning av värdet på sina Bitcoin(som kan vara ganska betydande) förstår guld och silver och vill kanske gärna säkra en del i PM.

Just nu är kursen 6385kr/bitcoin, men jag förstår vad du menar. Det är därför det finns betalning-hanterare för Bitcoin som räknar om från vanlig valuta till Bitcoin och växlar in dem direkt till den kursen och slipper bry sig om svängningarna ifall de inte nu vill behålla en del för egen del...

/H
2013-11-27 23:54 # 6
LPB
Citat:
Ursprungligen postat av mega_n
Citat:
Ursprungligen postat av In4mayshun
Citat:
Ursprungligen postat av mega_n
Det är en konkorrensfördel för dem.


Konkurrensfördel? Det är några promille av världens befolkning som vet vad Bitcoins är för något och ännu färre av dem som har några BTC att handla för. Inte värt besväret att hantera BTC på sin e-handelsplats.

Ena dagen är en BTC värd 500 kr, dagen efter 1200 kr, dagen därpå 320 kr. Vilken handlare vill komma i närheten av ett betalsätt med sådana extrema fluktuationer? Hur ska man kunna prissätta varorna på något vettigt sätt?


Jag skickade just en beställning till någon annan. Så det var en konkurrensfördel för dem. (Jag är dock kund hos LS sedan tidigare.)

Det kan stämma att inte många "vanliga människor" vet vad Bitcoin är. De som är intresserade av hard money och sound money och vet problemen vi står inför där är andelen betydlig högre. Och sådana som sett ökning av värdet på sina Bitcoin(som kan vara ganska betydande) förstår guld och silver och vill kanske gärna säkra en del i PM.

Just nu är kursen 6385kr/bitcoin, men jag förstår vad du menar. Det är därför det finns betalning-hanterare för Bitcoin som räknar om från vanlig valuta till Bitcoin och växlar in dem direkt till den kursen och slipper bry sig om svängningarna ifall de inte nu vill behålla en del för egen del...

/H


Bitcoins är fortfarande värderade mot andra FIAT valutor som Dollar och Euro, en handel är låst i 15 minuter mot motsvarande kurs. Bitvoins är och förblir en FIAT valuta!!
2013-11-28 01:47 # 7
mega_n
Citat:
Ursprungligen postat av LPB
Citat:
Ursprungligen postat av mega_n
Citat:
Ursprungligen postat av In4mayshun
Citat:
Ursprungligen postat av mega_n
Det är en konkorrensfördel för dem.


Konkurrensfördel? Det är några promille av världens befolkning som vet vad Bitcoins är för något och ännu färre av dem som har några BTC att handla för. Inte värt besväret att hantera BTC på sin e-handelsplats.

Ena dagen är en BTC värd 500 kr, dagen efter 1200 kr, dagen därpå 320 kr. Vilken handlare vill komma i närheten av ett betalsätt med sådana extrema fluktuationer? Hur ska man kunna prissätta varorna på något vettigt sätt?


Jag skickade just en beställning till någon annan. Så det var en konkurrensfördel för dem. (Jag är dock kund hos LS sedan tidigare.)

Det kan stämma att inte många "vanliga människor" vet vad Bitcoin är. De som är intresserade av hard money och sound money och vet problemen vi står inför där är andelen betydlig högre. Och sådana som sett ökning av värdet på sina Bitcoin(som kan vara ganska betydande) förstår guld och silver och vill kanske gärna säkra en del i PM.

Just nu är kursen 6385kr/bitcoin, men jag förstår vad du menar. Det är därför det finns betalning-hanterare för Bitcoin som räknar om från vanlig valuta till Bitcoin och växlar in dem direkt till den kursen och slipper bry sig om svängningarna ifall de inte nu vill behålla en del för egen del...

/H


Bitcoins är fortfarande värderade mot andra FIAT valutor som Dollar och Euro, en handel är låst i 15 minuter mot motsvarande kurs. Bitvoins är och förblir en FIAT valuta!!



Jag ser att du använde "Fiat" som ett skällsord.
Bitcoin är ju naturligtvis inte en Fiat-valuta. Läs på vad Fiat betyder...

/H
2013-11-28 10:01 # 8
johsch
Citat:
Jag ser att du använde "Fiat" som ett skällsord.
Bitcoin är ju naturligtvis inte en Fiat-valuta. Läs på vad Fiat betyder...


Bitcoin är väl visst en FIATvaluta per definition. Den är skapad utan underliggande värde.
Bara för att den för omväxlings skull inte är utfärdad av en stat är den ändå en FIAT-valuta

Eller vad menar du att FIAT står för?
2013-11-28 11:05 # 9
Skyking
Om man går på wikipedia så ges tre varianter på definitioner så vad fiat-valuta innebär råder det inte någon riktig samstämmighet om:

(1) any money declared by a government to be legal tender.[1]

Enligt denna är inte bitcoins en fiatvaluta, men krugerrand är det. En intressant frågeställning är dock vilken regim som det krävs skall göra deklarationen - om någon regim erkänner bitcoins som lagligt betalningsmedel blir det då fiat?

(2) state-issued money which is neither convertible by law to any other thing, nor fixed in value in terms of any objective standard.[2]

Enligt denna är inte bitcoins en fiatvaluta.

(3) money without intrinsic value.[3][4]

Enligt denna är bitcoins en fiatvaluta.

Sen när det gäller att betala med BTC för att köpa guld/silver så ger ju redan LS ett löfte om fixering av kurs under affären (XAU/SEK eller XAG/SEK) så det bör man nog nöja sig med. NB att LS endast säljer mot överföring till deras konto (så de accepterar inte kredit), eftersom det är genom en sådan överföring så borde ju tredje part kunna erbjuda tjänsten då det enda som saknas är att för BTC få in pengar på LS's bankkonto då de väl verifierar insättningen mot referensnummer (ie en betalning kommande från tredje part godtas som betalning).

Tillägg:

I beställningsinstruktionerna Steg 15: Notera ditt ordernummer. När du gör din betalning skall du använda ditt ordernummer som referens till betalningen genom att skriva ordernumret i meddelandefältet.

Dvs instruera betalningsförmedlaren att skriva detta ordernummer i meddelandefältet när de betalar överenskommen summa för bitcoinsen. Förfarandet bör även gälla för andra betalningsmetoder.
Senast ändrad av Skyking; 2013-11-28 11:11
2013-11-28 11:09 # 10
Solidus
"Eller vad menar du att FIAT står för? "
Är det inte "Saab" på italienska?
2013-12-16 12:01 # 11
Skyking
En sak som skulle vara en tydlig markering vore att acceptera guld och silver som betalning. Jag tänkte att man kan ju få se priserna i SEK, EUR, USD och DKK - vore det inte rimligt ifall man kunde få se det i finvikt silver eller finvikt guld?

Man kan ju iaf tycka att LS borde acceptera sina egna mynt som betalning...
2013-12-16 15:05 # 12
Thaman
En viktig del i ett FIAT-system är väl att "pengarna" är påtvingade. Typ som i Sverige där kronan anses vara lagligt betalningsmedel.

Bitcoin är ett ej påtvingat så vitt jag förstår?

Max Keiser menar att:

Fiat stands for crappy car :)

eller något sådant (Max skämtar tillsammans med Maloney i någon video)
Senast ändrad av Thaman; 2013-12-16 15:06


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt