Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Intressant kring guld och prismanipulation
Intressant kring guld och prismanipulation
2013-10-13 04:12 # 1
blobbe
Fann det intressant, tänkte dela med mig och höra er åsikter?
Senast ändrad av blobbe; 2013-10-13 04:12
2013-10-13 10:25 # 2
Nikon
Till att börja med så är det uppenbart att det inte är något seriöst nyhetsprogram.

Kolla in det urdåliga photoshop-arbetet med att klippa in vita huset i bakgrunden!!

Intervjuobjektet intervjuas inte på distans, utan sitter med all sannolikhet framför en greenscreen i samma amatörstudio. Dom vill bara få det att se ut som det gör på BBC :-)
Senast ändrad av Nikon; 2013-10-13 10:29
2013-10-13 10:26 # 3
Lars G
Tack för en bra länk! Mycket intressant intervju som bekräftar min världsbild.

Vem hade för 20-30 år sedan trott att man i framtiden skulle tvingas se på ryska TV nyheter för att få ofiltrerad information.
2013-10-13 14:44 # 4
Snaken
Efter att ha sett videon är mina högst personliga åsikter följande:

En skitkärring intervjuad i ett skitprogram som hasplar ur sig löjliga påståenden som fakta. Hon verkar vara en blandning av Alex Jones, Bob Chapman, Turd Ferguson och Stephen Hawking. Det var jobbigt att lyssna på allt skräp som mekaniskt rann ur henne.

Till exempel så slänger hon ur sig att det finns 170.000 ton guld i ett hemligt bankvalv på Hawaii. Detta skulle motsvara ca 68 års guldproduktion med DAGENS produktionstakt. Kanske känner hon också till en hemlig supergruva på månen som drivs av självaste världsbanken, SUCK.

Hon refererar till amerikanska folket som "clueless" samtidigt som hon säger att de nu känner till finanselitens agenda och kommer att stoppa den.

FED sifonerar skattepengar till Vatikanen. Hur det nu ligger i medlemsbankernas intresse kan man ju spekulera om. Jesuiter hit och dit. Jobbig jäkla människa.

Verkar som att hon youtubeknarkat för mycket, skrivit upp vissa nyckelord och meningar som hon sedan läser upp med 0 trovärdighet.

Russia Today är definitivt inte ofiltrerade nyheter.
2013-10-13 16:24 # 5
Lars G
Jag menar inte att RT inte filtrerar, jag menar att kontroversiella åsikter tillåts komma till tals i RT utan filter.

Karen Hudes har jobbat på världsbanken i över 20 år så att avfärda henne som en tok-kärring känns orättvist. Jag tyckte hon gav ett trovärdigt intryck.

Sammanfattningsvis så säger hon att banksystemet har privatiserat vinsterna och förstatligat skulderna. Jag håller med.
2013-10-13 17:33 # 6
Snaken
Citat:
Ursprungligen postat av Lars G
Jag menar inte att RT inte filtrerar, jag menar att kontroversiella åsikter tillåts komma till tals i RT utan filter.

Karen Hudes har jobbat på världsbanken i över 20 år så att avfärda henne som en tok-kärring känns orättvist. Jag tyckte hon gav ett trovärdigt intryck.

Sammanfattningsvis så säger hon att banksystemet har privatiserat vinsterna och förstatligat skulderna. Jag håller med.


Jo det är sant och den sammanfattningen håller jag fullständigt med om även om jag mest ser det som din sammanfattning och inte hennes. Men jag håller inte med om hennes Vatikanprat bla. Tycker det gör saken än värre just eftersom hon jobbat för världsbanken så länge när hon kommer med ogrundade påståenden som är lätta att avfärda med tillgängliga data. Om nu hon sitter på andra data får hon gärna dela med sig av dessa.

I regel är jag skeptisk till folk som säger att det är den eller den institutionens fel, bankernas fel, "the Powers that be"s fel etc. Om hon nu är en äkta whistleblower med så pass bra insyn så borde hon kunna peka ut verkliga PERSONER och visa med hårda bevis hur korruptionen går till istället för att säga det som väldigt många redan vet. Förstår fortfarande inte vad nytt hon kommit med.
2013-10-13 17:49 # 7
Lars G
Jag håller också med om att snacket om Vatikanen och gömda guldreserver fick mej att studsa till. Att Vatikanen dyker upp i diskussionen var så osannolikt och oväntat att det kanske är det faktumen som gör att det finns substans i påståendet. Det fanns då ej i min tankevärld.

Verklighet kan ju som bekant överträffa dikten så vi lär väl se i framtiden hur det ligger till med den saken. Det är i alla fall intressant med nya infallsvinklar att förhålla sig till.
2013-10-13 20:18 # 8
Snyltaren
Blue screen? ja och? jag blir förvånad om någon tar det ett försök att se äkta ut.

Mängden guld i Hawaii, ja, det låter mycket, det är nog inte rätt siffra, dessutom kanske det är så att det är som Tysklans guld...dvs mer fordran än fysiskt guld.

Jag tycker det var kul intervju, självklart vet en advokat som hon att hon inte kan peka ut namn utan att själv bli påhoppad. Säger hon namn måste hon ha bevis. Och de hon pratar om har makten och ver precis hur man gömmer sig genom att gömma sig bakom lager av lager utsrpidda på diverse skatteparadis utan insyn. Hon kan råka peka ut fel organisationer pga bristande insyn, men hon har nog rätt i att de som äger i slutändan är inte de vi väljer då vi går till varnurnorna.
2013-10-13 20:43 # 9
Mr_Silverberg
Amerikanska skattemedel går inte till "Vatikanen" Det var den dummaste cover upen jag hört.
Dom går till Israel. USA skänker mer pengar till Israel varje år än vad hela Afrika får sammanlagt i bistånd.
Obama Bush Clinton hela vägen bak till Kennedy har varit marionett dockor. Dom som drar i trådarna är "Eliten" i Israel.
Detta är knappast en hemlighet längre. Även om det dock talas tyst i media om detta.

Det andra som hon talade om angående hur dollarn snart kommer vara lika värdefull som "skithuspapper"
Det stämmer dock. Jag tvivlar att det kommer dröja allt för länge innan dollarn ratas, och Yenen eller någon annan valuta tar över. Frågan är bara kommer krigstokige USA frivilligt lämna över "stafett pinnen" till någon annan. Eller ska dom dra igång ännu ett krig?
2013-10-14 03:01 # 10
bernys
Citat:
Ursprungligen postat av Nikon
Till att börja med så är det uppenbart att det inte är något seriöst nyhetsprogram.

Kolla in det urdåliga photoshop-arbetet med att klippa in vita huset i bakgrunden!!

Intervjuobjektet intervjuas inte på distans, utan sitter med all sannolikhet framför en greenscreen i samma amatörstudio. Dom vill bara få det att se ut som det gör på BBC :-)


Googlar man RT så hittar man på Wikipedia:

Citat:
RT’s signal is carried by 22 satellites and over 230 operators, which allows some 630 million people to watch the channel in more than 100 countries. RT America is available to 85 million people in the United States. In 2011 it was the second most-watched foreign news channel in the U.S. after BBC World News.In 2012 it was the number one foreign station in five U.S. urban areas. In 2013 RT has become the first TV news channel in history to reach 1 billion views on YouTube. According to the Broadcasters' Audience Research Board between 2.25-2.5 million Britons tuned their televisions to RT during the second half of 2012. It is the most popular news channel in Britain after the BBC and Sky.


Mycket framgångsrika amatörer i så fall, som bara var ute efter att härma BBC, men nu är större än BBC " in the U.S. in five urban areas", men det är väl bara hittepå kanske?
Senast ändrad av bernys; 2013-10-14 03:03
2013-10-14 16:39 # 11
Babaroo
Bibeln säger i Uppenbarelseboken kapitel 17 att det är den stora skökan som sitter på 7 berg som är den staden som regerar över världens kungar.

Rom har genom alla tider kallats för staden som ligger på 7 berg. Och har varit det synliga maktcentrumet från Jesus Kristus till cirka 1600-talet. Efter den protestantiska reformationen så har Katolska kyrkan (Rom) varit i bakgrunden, och har kämpat för att återfå sina forna glansdagar.

Kvinnan nämner Jesuiterna som är Katolska kyrkans "elitorder" vid 12.00. Hon nämner även Vatikanens bank, hur de tar pengar från USA.

Reformatörerna trodde på det som stod i Uppenbarelseboken (sista boken i Bibeln) och tog avstånd från Katolska kyrkan, detta välsignade Gud dem för. Det går att göra igen. Läs Bibeln och läs på om Katolska kyrkans grepp om världen genom framförallt Jesuitorden.

Men framförallt TRO på Jesus Kristus, att Han levde ett perfekt syndfritt liv, att Han är Gud och att Han har dött och återuppstått för att betala för dina synder.
2013-10-14 17:12 # 12
LPB
Citat:
Ursprungligen postat av Babaroo

Men framförallt TRO på Jesus Kristus, att Han levde ett perfekt syndfritt liv, att Han är Gud och att Han har dött och återuppstått för att betala för dina synder.[/B]


Jag förstår inte var ni "stollar" kommer ifrån?

Jesus sa också att den som är utan synd kastar den första stenen.

Kastade Jesus en sten enligt texten??

Vilka hycklare ni är!!

Förstår inte varför det bibliska skal fram i varenda sträng på denna sida, era Jesus amatörer!!
Har ni inte någon pingstvänssträng eller någon annan extremsträng att gå till?

Jag vill läsa om silver, guld och det monetära system på denna sida, TACK!!

LPB


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt