Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Peter Schiff: Det spelar ingen roll vad the fed gör, guld kommer stiga
Peter Schiff: Det spelar ingen roll vad the fed gör, guld kommer stiga
2013-09-21 18:52 # 1
Silvermedia

2013-09-25 14:56 # 2
Snyltaren
Finns det inte en risk med guld nuförtiden? Jag menar att jag tror nog på guld på riktigt lång sikt, eftersom det är så dyrt att skapa/gräva nytt och att det funkat i tusentals år vilket är längre än andra system.

Men på kort sikt skulle det ju kunna vara så att guld i praktiken inte godkänns som betalningsmedel efter en kris, eller? Om alla banker hänger ihop via ECB/BIS och de i toppen bestämmer sig för att fasa ut dollar och skapa en ny valuta som t ex BRICKSländernas RMB istället... då skulle de väl kunna sätta in ganska stora påtryckningsmedel för att tvinga in folket i nästa valuta istället för att folk försöker skapa alternativa system utanför som t ex baseras på guld?

sedan finns ju digitala alternativ som tidigare inte konkurrerat med guld, som t ex bitcoins. jag har för mig att det finns ett antal utmanare till bitcoins, men jag vet inte om några av dem är tänkta att kollapsa, egentligen styrs av vanliga centralbanker osv, bitcoin för mig känns oerhört vanskligt. Om några höjdare olagligförklarar växlingen mellan bitcoins och andra t ex dollar eller euro kan väl bitcoins rasa hur mycket som helst?

jaja detta var bara spekulationer, jag är inte så insatt, jag känner bara att guld funkat förr, men att de sista åren kommit helt nya globala och teknologiska konkurrenter som gör att guld måste vara svårt att värdera på kort och halvkort sikt. Guld går ju inte att äta, medan investera i mark som man kan plantera i eller bygga på kanske vore ännu bättre?
Senast ändrad av Snyltaren; 2013-09-25 14:58
2013-09-26 12:09 # 3
Lotus
Vid en krasch är det nog bara under kort tid som guld skulle vara accepterat som betalningsmedel om ens det, de kanske redan förberetts en annan valuta eller system. Man ska dock inte främst se guld som ett framtida betalningsmedel utan en investering som kommer ge rejäl utdelning inom några år.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt