Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Finns det hopp för internet och demokrati?
Finns det hopp för internet och demokrati?
2011-03-17 21:46 # 13
Anonym
Klart det finns hopp gå in på http://freedomboxfoundation.org/ läs och njut

Hälsningar en annan Anders R.
2011-03-19 10:17 # 14
Anders R.
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Klart det finns hopp gå in på http://freedomboxfoundation.org/ läs och njut


Helt underbar läsning!
Citat:
Because social networking and digital communications technologies are now critical to people fighting to make freedom in their societies or simply trying to preserve their privacy where the Web and other parts of the Net are intensively surveilled by profit-seekers and government agencies. Because smartphones, mobile tablets, and other common forms of consumer electronics are being built as "platforms" to control their users and monitor their activity.


Tack för länken. Detta kommer jag att följa utveckligen på!

Vill gärna tipsa om ett alternativ till Facebook: DIASPORA*
2011-03-19 10:57 # 15
Liberty Silver / Gustav Andersson
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Klart det finns hopp gå in på http://freedomboxfoundation.org/ läs och njut

Hälsningar en annan Anders R.



Mycket intressant! Ska helt klart följas, ja!

Diaspora låter med intressant. Hoppas att det kommer igång snart bara så att det inte dröjer månader och år. Är förbannat trött på facebook faktiskt!

Detta är en ganska intressant artikel om hackergruppen anonymus. De dycker upp mer och mer.
Nu ska de tydligen ge sig på bankirerna med vad de kallar en civilolydnads kampanj.

Läs! http://memeburn.com/2011/03/hacker-group-anonymous-declares-war-on-global-banking-cartel/


Senast ändrad av Liberty Silver / Gustav Andersson; 2011-03-19 10:57
2011-03-20 18:01 # 16
Anonym
Fantastiskt att folk som tror på jordens undergång jämför anarki med demokrati?
Hur länge tror ni att ni skulle få leva i frihet??? Vad gör vi med hells angels
costa nostra mm. Vi har ett land som lever i laglöshet idag!!!
Från dtta land söder om usa kan man dagligen läsa om halshuggna människor
kvinnor och barn som blir dödade bara för att dom tog sig friheten att lämna hemmet.
jag förstår att det är många dårar på det här forumet!!
Anarki kommer alltid vara bedrövligt, och ni klagar på banksystemet.
detta har inte någonting alls och göra med ädelmetaller!!!
Eran tro på världens undergång och bizzara fantasier om demokratisk anarki
hör inte hemma på ett seriöst forum.

Laglydig med åsikter
2011-03-21 12:00 # 17
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
I Mexico råder väl knappast anarki. Tvärtom har ju drogkartellerna kunna bildats p.g.a. inskräkningen i narkotikahandeln. Med avreglerad eller reglerad droghandel hade det inte funnits något utrymme för några drogkarteller. Frihet är lösningen.
2011-03-21 12:20 # 18
teasing1
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym

jag förstår att det är många dårar på det här forumet!!


Laglydig med åsikter


Grattis till din insikt, men får jag fråga hur du har kommit till den?


Citat:
Ursprungligen postat av Liberty Silver / Torgny Persson
I Mexico råder väl knappast anarki. Tvärtom har ju drogkartellerna kunna bildats p.g.a. inskräkningen i narkotikahandeln. Med avreglerad eller reglerad droghandel hade det inte funnits något utrymme för några drogkarteller. Frihet är lösningen.


Faktiskt finns det ett område i bergen i Mexico som styrs av just anarkister. EZLN.
Wikipedia!!!! :D

Från sydöstra Mexikos underjordiska berg – Subcomandante Marcos läsvärd bok om Zapatisternas kamp mot bankmaffian.
Senast ändrad av teasing1; 2011-03-21 12:23
2011-03-21 13:01 # 20
Liberty Silver / Gustav Andersson
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym

Från dtta land söder om usa kan man dagligen läsa om halshuggna människor
kvinnor och barn som blir dödade bara för att dom tog sig friheten att lämna hemmet.
jag förstår att det är många dårar på det här forumet!!
Anarki kommer alltid vara bedrövligt, och ni klagar på banksystemet.
detta har inte någonting alls och göra med ädelmetaller!!!
Eran tro på världens undergång och bizzara fantasier om demokratisk anarki
hör inte hemma på ett seriöst forum.


Med landet söder om USA antar jag att du menar Mexico?
Det är väldigt intressant att du tar detta som ett exempel samtidigt som du klankar ner på folks kamp för frihet och självbestämmande. Mexico är ett land som håller på att förstöras av staters önskan att kontrollera sina medborgares förehavanden, allt från vad de gör på internet, vem de ligger med, vilka det röstar på, vad de lyssnar på för musik och vad de stoppar i sig. Tiotusentals människor dör årligen av fetma skapad av "corporate food". Det är det naturligtvis ingen som bryr sig om men när det gäller hur folk väljer att berusa sig så sätter man in alla resurser som finns. Långt fler dör av kriget mot droger som USA står i spetsen för. Jag förespråkar verkligen inte narkotika på något vis men det råder inga tvivel om att kampen för att försöka stoppa denna dödar och har dödat långt fler än vad narkotikan i sig gör.
Det är USAs fascistiska lagstiftning som gör att militären i Mexico hittar högar med 27 lik åt gången. Avskurna huvuden utmed vägen, 5000 döda på ett år.

Jag tror du blandar ihop anarki med en liberal inställning.
På det här forumet har vi en tämligen öppen inställning till att diskutera det mesta utan pekpinnar.
Om du inte tycker att forumet är seriöst kan jag bara beklaga.

En av många artiklar om det: http://www.dn.se/nyheter/varlden/usa-hjalper-mexiko-i-knarkkriget


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt