Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Silver pris
Silver pris
2013-07-09 12:03 # 1
csr
Hej
Jag har läste lite överallt att det är bra att köpa silver metal eftersom priserna kommer att stiga så småningom. Jag har börjat titta närmare på silver priser och har fleen fråga som ni kanske kan hjälpa mig med:

Vad är vinsten att köpa en silvermynt (tex American Silver eagle 1 oz 2013) för 210 sek när LibertySilver återköper den för 140 sek? Om jag vill göra vinst måste jag vänta till att priset går upp rejällt (mer än 50%) för att kunna få tillbaka mina 210 sek vid försälning till Liberty Silver. Det är vad jag inte förstår.
Varför är priset så lågt när jag säljer min mynt till Liberty Silver?

Hoppas att någon kan förklara för mig.

Tack
2013-07-09 12:36 # 2
Boa
Om jag har har förstått saken rätt så innehåller ju svenska silverpriset moms, medan du som
privatperson säljer utan,därför blir spreaden så stor. Kolla momsfria priser på LS estland så förstår du vad jag menar.
2013-07-09 12:41 # 3
csr
OK, det betyder att om jag vill göra en bra affär ska jag inte köpa momsbelagda silver? Jag planerar dock att köpa och behålla länge. Tack för ditt svar
2013-07-09 16:22 # 4
Chefen
Du kan ju lägga in en köpannons och säga att du köper för 150:-!
2013-08-23 15:49 # 5
LPB
Citat:
Ursprungligen postat av S&S Liberty Silver
handgjorda silver tackor på tradera

http://www.tradera.com/auktioner/S.S-libertysilver


Är verkligen förundrad över att ni har en 999 fine?
Jävla amatörer! Gå och lura någon annan.

Jag är trött på att LS tilåter lite för mycket "Skit" på detta forum, det ger mig en dålig syn på Eran Förettning.
Det har varit och är någon undersida till "Flashback", det är fint med inlägg. Men det har varit lite för många
tossar här och lite för slaphänt hantering av dessa..

Den länk ovan är snudd på, om inte bedrägeri.
2013-08-23 20:25 # 6
Nikon
Citat:
Ursprungligen postat av csr
OK, det betyder att om jag vill göra en bra affär ska jag inte köpa momsbelagda silver? Jag planerar dock att köpa och behålla länge. Tack för ditt svar


Exakt.
Köpa från utlandet eller från privatpersoner på exempelvis tradera. Akta dig för förfalskningar bara.

Guld kan för övrigt ofta handlas till lägre spread än silver.

Ett annat utmärkt alternativ är äldre cirkulerade silvermynt. Typ amerikanska silverdollars och svenska silverkronor och silverfemmor. Dessa är momsfria även i sverige!
2013-08-26 20:17 # 7
snöstorm
Citat:
Ursprungligen postat av LPB
Citat:
Ursprungligen postat av S&S Liberty Silver
handgjorda silver tackor på tradera

http://www.tradera.com/auktioner/S.S-libertysilver


Är verkligen förundrad över att ni har en 999 fine?
Jävla amatörer! Gå och lura någon annan.

Jag är trött på att LS tilåter lite för mycket "Skit" på detta forum, det ger mig en dålig syn på Eran Förettning.
Det har varit och är någon undersida till "Flashback", det är fint med inlägg. Men det har varit lite för många
tossar här och lite för slaphänt hantering av dessa..

Den länk ovan är snudd på, om inte bedrägeri.


Detta libertysilver ligger i Gunilse och har nog ingen koppling till Libertysilver i Malmö!?


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt