Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Fin artikel från SvD.
Fin artikel från SvD.
2013-06-30 12:16 # 1
marcandrew
http://www.svd.se/naringsliv/branscher/energi-och-ravaror/riksbanken-forlorade-miljarder-pa-sjunkande-guldpris_8304090.svd

Nu kommer väl säkert riksbanken att sälja så att det blir en äkta förlust.

Såg inte några artiklar om hur mycket de förlorat på riktigt när de sålde av i årtusendets början.
Senast ändrad av marcandrew; 2013-06-30 12:18
2013-06-30 15:28 # 2
Hedge
Förlust??

För att veta om dom gjort vinst eller förlust måste man ju veta vad dom gav för guldet när dom köpte det.

Sen har vi ju inflationen som skall in i beräkningen.

Eller? Rätta mig om jag har fel.
2013-06-30 16:16 # 3
Micke82
Räknar man de som förlust även om man inte säljer av innehavet?

Räknar man på allt silver jag nu äger har jag gjort några tusen i förlust om jag nu skulle sälja av allt nu. Men väljer jag att inte sälja så är de väl ingen förlust? Värde har dock minskats.
Senast ändrad av Micke82; 2013-06-30 16:18
2013-06-30 17:06 # 4
Äktavara
Är det någon här som INTE begriper att dom där Goldsteins & Goldsmits som "förvarar" vårt guld, helt enkelt har snott det? Precis som för Tyskland. Dom protesterade ju iaf, till ingen nytta. För dessa bankgubbar är oåtkomliga!

Detta är avancerad desinformation för att mjuka upp svenssonhjärnor att acceptera att vi nog måste sälja bort vårt guld innan det är helt värdelöst.
På så sätt slipper dom patologiskt giriga förklara varför guldet helt enkelt är borta.

Vad "våra" prostitutionsmedier egentligen skulle skriva är att värdet är 0, för vi har det inte!

Fy satan så blåsta vi är. Och det är vi för att vi är kolossalt naiva.
2013-07-01 11:31 # 5
marcandrew
Citat:
Ursprungligen postat av Hedge
Förlust??

För att veta om dom gjort vinst eller förlust måste man ju veta vad dom gav för guldet när dom köpte det.

Sen har vi ju inflationen som skall in i beräkningen.

Eller? Rätta mig om jag har fel.


Enligt SvD, så gör man förlust på något så fort det går ner i värde. Oavsett när man köpt det.
2013-07-01 14:13 # 6
Liberty Silver / Gustav Andersson
Riksbanken har i praktiken, förutom den lilla mängd guld som förvaras i Sverige, bara ett "guldkonto" och förmodligen inget fysiskt guld.

Tanken med att ha en guldreserv är naturligtvis valutastabilitet och för tider av internationella oroligheter då de digitala betalnings strömmarna (SWIFT) kan komma att frysas.

Har riksbanken tappat miljarder?
Senast ändrad av Liberty Silver / Gustav Andersson; 2013-07-01 14:14
2013-07-02 21:34 # 7
marcandrew
Och ifall det är så att guldet är borta kommer alla våra fina och trevliga folkvalda och tjänstemän att säga.
- Oj, vad dumt det var att vi förvarade statens(inte folkets) guld utomlands och litade blint på den supermakt som styrt världen i 70år.

Och sen så får de fallskärmar och blir landshövdingar. Dom kommer aldrig att ligga i rännstenen hur det än går. Synd att det inte är straffbart att vara inkompetent. Fast folket är lika inkompetenta de, som röstat fel ända sedan det blev allmän rösträtt, och folket kommer inte att rösta rätt någonsin, för det går tydligen inte.
Senast ändrad av marcandrew; 2013-07-02 21:34


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt