Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < FEDs Guld Short
FEDs Guld Short
2013-06-25 23:46 # 1
oyvinds
April: Någon säljer 0.8x värdens guldproduktion över 1 år i löpet av 2 dagar. Priset på guld faller snabbt.

Juni: FED berättar att som planerar sluta QE (not going to happen, men det är en annan historia). Guld faller lite mer.

Det är självklart att någon (FED) inte kan giva leverans av 0.8x värdens guldproduktion över 1 år. Dom måste köpa tillbaks sina shorts på något tidpunkt. Jag utgår själv att det blir för USA/NATO går in i Syrien slutet av Juli/början August. Jag utgår ifrån att dom redan har börjat köpa tillbaks i det små.
Senast ändrad av oyvinds; 2013-06-25 23:47
2013-06-26 10:29 # 2
Silverit
Det är väl allmänt accepterat att guldpriset är manipulerat? Eller menar du att det skulle ha nåt att göra med en framtida syrieninvasion? Kommer guldmanipulation upphöra efter invasionen?
2013-06-26 10:41 # 3
Syraks vishet
Mycket intresant ämne som du tar upp !
Ang. tidpunkt för krig i Mellanöstern , som du tror kommer att ske i trakten av juli - augusti . Vad bygger du den informationen från ?
Själv tror jag jag att just ett sådant krig kan utvecklas till ett mycket större krig , då säkert Iran , Hamas ,Hizbollah kommer inte se på från sidan .
Vid ett spridande krig i delnna delen av världen kan det bli stopp för oljetransporter från hela regionen , eftersom frakterna blir oförsäkringsbara .

Stannar kriget där , och inte sprider sig till Korea med omnejd skall vi vara mycket lyckliga !
Blir det inget krig alls , vilket alla hoppas ,men är svårt att bortse ifrån så får vi hoppas att det blir ett konventionellt krig , utan kärnvapen eller liknande , och absolut inte ett biologiskt ... Vilket stater och städer i USA har verkliga krigsövningar för , planerade i juni, juli och augusti ...
Ingen rök utan eld !
2013-06-26 11:40 # 4
Babaroo
Citat:
Ursprungligen postat av Syraks vishet
Mycket intresant ämne som du tar upp !
Ang. tidpunkt för krig i Mellanöstern , som du tror kommer att ske i trakten av juli - augusti . Vad bygger du den informationen från ?
Själv tror jag jag att just ett sådant krig kan utvecklas till ett mycket större krig , då säkert Iran , Hamas ,Hizbollah kommer inte se på från sidan .
Vid ett spridande krig i delnna delen av världen kan det bli stopp för oljetransporter från hela regionen , eftersom frakterna blir oförsäkringsbara .

Stannar kriget där , och inte sprider sig till Korea med omnejd skall vi vara mycket lyckliga !
Blir det inget krig alls , vilket alla hoppas ,men är svårt att bortse ifrån så får vi hoppas att det blir ett konventionellt krig , utan kärnvapen eller liknande , och absolut inte ett biologiskt ... Vilket stater och städer i USA har verkliga krigsövningar för , planerade i juni, juli och augusti ...
Ingen rök utan eld !


Dessa övningar i USA är förmodligen övningar där militären övar för att kunna stävja det egna folket när deras ekonomi klappar ihop.
2013-06-26 13:01 # 5
oyvinds
Ang. guld manipulation: Jag ser alla marknad som högt manipulerade. Jämför FEDs balans utveckling dom senaste åren med SP500. Så jag ser det har vi inte någon frie marknad idag - men jag läser mycket på Zerohedge. Jag tror inte dom kommer sluta med det .. någon gång - i alla fall inte frivilligt.

https://www.youtube.com/watch?v=Osq1yxSFVG0 är mycket bra, btw.

Ang Syrien.. jag var den första som skrev om falsk-flagg terror aktionen 11. September 2001 på Norsk för många, många år sidan. Det gav mig problem med norska Politiets Sikkerhetstjeneste (motsvarande SAPO) och till slut jag blev nödd till å flykta ifrån Norge i 2006. Jag har en speciell insikt i propaganda, krig och falsk-flagg terror.

USA är redan i Syrien, och dom har varit det ett tag, men inte officiellt. Att dom kommer gå in fullt redan Juli/Augusti är inte garanterat, men det är något jag ser som extremt sannolikt. Men kanske jag blir lurad, jag har blivit tillskickat extremt mycket desinformation / bullshit dom senaste 10 åren (Exempel: Kille tar kontakt, berättar att han jobbar för PST, berättar att han vill dela information för han tycker inte om sin arbetsgivare, alt jag för av information är om hur det finns aliens och UFOer som är aktiva i Nord-Norge ... yeah right).

Tänk själv och gör research om Syrien själv. ;)
2013-06-26 13:15 # 6
Syraks vishet
Jag har en god vän , som är överläkare på infektion . Vi hade ett långt och för mig givande samtal om de två nya sjukdomarna som har blossat upp i Kina , samt i Mellanöstern . Om vi börjar med det kinesiska fallen av H7N9 , dvs fågelinfluensa som nu i dess senaste form har blivit dödligare än H5N1 . För det första så hade ca hälften av de smittade inte varit i kontakt med fåglar överhuvudtaget . Samt att viruset inte har blivit funnet i något fall bland flyttfåglar ...

När det gäller det nya coronaviruset , MERS , så sa han rent ut att det visserligen var besläktat med SARS , men att det hade muterat så många gånger och blivit så mycket dödligare att det var bortom allt tvivel att det var framtaget i laboratorium . Och varför han med säkerhet kunde säga så , var pga att inga av de stegvisa mutationerna hade kunnas påvisas i djur under årens lopp . Han tillade att trotts noggranna undersökningar gjorda av WHO så kunde de inte i något fall hitta något smittbärande djur ens med den senaste formen kallad MERS ...

Om jag återgår till H7N9 och de dödliga fallen som även de dök upp så har inga nya fall kommit till kännedom sedan april , och visst är det lite underligt att en sådan smitta som inte finns bland vilda flyttfåglar och dessutom inte skadar tamfåglar utan enbart människor , helt plötsligt slutar smitta människor ...

Det finns kanske risk för att dessa infektioner blommar upp i än dödligare form och dessutom smittar människa till människa . Jag hoppas att jag har fel men är det en slump att dessa infektioner dyker upp som varningar till människor i grannländer till Nordkorea och Iran !!!

För att avsluta detta inlägg , som kan verka sjukt i sig , men där inte antibiotika biter så prövades silverjoner med framgång vid sars utbrottet 2003 .
Med hopp om fred och hälsa avslutar jag här .
2013-06-26 13:56 # 7
jaws
Denna diskussion börjar peka mot en konspiration mellan FED, USA, Syrien, läkarkåren, Kina, mellanöstern, Nordkorea, Iran, Norge. Spännande...
2013-06-26 14:19 # 8
Solidus
Citat:
Ursprungligen postat av jaws
Denna diskussion börjar peka mot en konspiration mellan FED, USA, Syrien, läkarkåren, Kina, mellanöstern, Nordkorea, Iran, Norge. Spännande...


Du glömde trollen och aluminiumindustrin som levererar aluminiumfolien.. ( till hattarna)
2013-06-26 14:44 # 9
Snoddas
Citat:
Ursprungligen postat av Solidus
Citat:
Ursprungligen postat av jaws
Denna diskussion börjar peka mot en konspiration mellan FED, USA, Syrien, läkarkåren, Kina, mellanöstern, Nordkorea, Iran, Norge. Spännande...


Du glömde trollen och aluminiumindustrin som levererar aluminiumfolien.. ( till hattarna)


Ja det där är den vanliga kommentaren.........forska lite kring 9/11 så får du fram mycket info vilka klantskallar de var som sprängde tornen . Du vet väl att det var 3 byggnader som man sprängde ? Media visar endast 2 ....varför ??
Det finns hur mycket som helst som bevisar att detta var FALSE FLAG OPERATION precis som det mesta som händer i denna onda värld. Förresten.........googla på illuminati !
2013-06-26 14:45 # 10
Snoddas
Citat:
Ursprungligen postat av oyvinds
Ang. guld manipulation: Jag ser alla marknad som högt manipulerade. Jämför FEDs balans utveckling dom senaste åren med SP500. Så jag ser det har vi inte någon frie marknad idag - men jag läser mycket på Zerohedge. Jag tror inte dom kommer sluta med det .. någon gång - i alla fall inte frivilligt.

https://www.youtube.com/watch?v=Osq1yxSFVG0 är mycket bra, btw.

Ang Syrien.. jag var den första som skrev om falsk-flagg terror aktionen 11. September 2001 på Norsk för många, många år sidan. Det gav mig problem med norska Politiets Sikkerhetstjeneste (motsvarande SAPO) och till slut jag blev nödd till å flykta ifrån Norge i 2006. Jag har en speciell insikt i propaganda, krig och falsk-flagg terror.

USA är redan i Syrien, och dom har varit det ett tag, men inte officiellt. Att dom kommer gå in fullt redan Juli/Augusti är inte garanterat, men det är något jag ser som extremt sannolikt. Men kanske jag blir lurad, jag har blivit tillskickat extremt mycket desinformation / bullshit dom senaste 10 åren (Exempel: Kille tar kontakt, berättar att han jobbar för PST, berättar att han vill dela information för han tycker inte om sin arbetsgivare, alt jag för av information är om hur det finns aliens och UFOer som är aktiva i Nord-Norge ... yeah right).

Tänk själv och gör research om Syrien själv. ;)


Hur kan jag komma i kontakt med dig ? Mycket spännande det du skriver.
2013-06-26 15:00 # 11
Liberty Silver / Gustav Andersson
Ok, om vi ska försöka rikta upp diskussionen så är alltså ämnet "FEDs Guld Short". Vi försöker hålla oss till ämnet.

Nu gör väl inte USAs centralbank några egna affärer direkt utan det är någon av deras "subsidiaries".

Naken blankning - en form av bedrägeri i still med dagens banksystem - är när man på kort sikt säljer en papperstillgång utan att ha den underliggande tillgången och sedan återköper till ett lägre pris. Läs gärna denna artikel. Citat från den:

"According to Andrew Maguire, on Friday, April 12, the Fed’s agents hit the market with 500 tons of naked shorts. Normally, a short is when an investor thinks the price of a stock or commodity is going to fall. He wants to sell the item in advance of the fall, pocket the money, and then buy the item back after it falls in price, thus making money on the short sale. If he doesn’t have the item, he borrows it from someone who does, putting up cash collateral equal to the current market price. Then he sells the item, waits for it to fall in price, buys it back at the lower price and returns it to the owner who returns his collateral. If enough shorts are sold, the result can be to drive down the market price.

A naked short is when the short seller does not have or borrow the item that he shorts, but sells shorts regardless. In the paper gold market, the participants are betting on gold prices and are content with the monetary payment. Therefore, generally, as participants are not interested in taking delivery of the gold, naked shorts do not need to be covered with the physical metal.

In other words, with naked shorts, no physical metal is actually sold."
Senast ändrad av Liberty Silver / Gustav Andersson; 2013-06-26 15:00
2013-06-27 15:45 # 12
Alias
Har Libertysilver alltid varit ett tillhåll för foliehattar? Riktigt roliga konspirationsteorier måste jag ändå säga! ;P

Jag tror inte guldpriset är manipulerat, guld har varit i en bubbla som har spräckts och priset kommer antagligen falla ännu lite mer, min gissning är någonstans runt 800 $ / OZ.
Det har varit väldigt "bubbligt" de senaste åren, precis som de var under 70-talet då man var orolig över den stigande inflationen; http://www.macrotrends.net/1333/gold-and-silver-prices-100-year-historical-chart

Folk blev rädda när inflationen från centralbankernas penningpolitik aldrig verkade komma och när folk inser att de sitter på en vad som verkar vara en övervärderad tillgång skapas det då panik.

Jag insåg att guld inte längre var en säker tillgång när jag verkligen började förstå vidden av den extrema prisökningen de senaste åren.
Guld har varit en säker tillgång, men efter 2008 när alla helt plötsligt skulle äga det som skydd mot inflation förstördes säkerheten och det blev en volatil tillgång med osäkerhet.

Därför sålde jag av 90 % av mina guldtillgångar i mars-april när de låg runt 330:-/g.
Jag behöll 10 % för att jag kan tycka att det är sunt att ha en liten guldreserv hemma, men innan man börjar köpa monsterboxar med silver för flera hundratusen får man nog ta sig en funderare om man verkligen behöver dom och om man klarar av att priset skulle falla på dessa.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt