Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Dr Doom spår guldras innom kort...
Dr Doom spår guldras innom kort...
2013-06-03 13:43 # 1
johsch
Någon som har bra argument till att Nouriel Roubini inte skulle eller får rätt i sin diss av guldet?

http://www.di.se/#!/artiklar/2013/6/3/dr-doom-spar-maktigt-guldras/
Senast ändrad av Webmaster; 2013-06-04 13:13
2013-06-03 14:46 # 2
Syraks vishet
Hej !
Det stora flertalet artiklar som är färdigskrivna för media , och bara att publisera , har ett och samma syfte . Det är att få ut budskap som har för avsikt att påverka den stora massan till att spela med i ett förutbestämt mönster .
Det kommer dock ej som en nyhet för dem av oss som genomskådat bluffen från banker , politiker och media ...

Att läsa mellan raderna , gör att man förstår att det är köpta utalanden som publiceras som framåt seende fakta !

Likväl fortsätter allt fler med att via fria medier på internet att avslöja bluffar som denna . Och det är därför svårare att bluffa alla numera , då allt fler är pålästa och tar egna beslut i vad som är rätt och fel . Att allt som skrivs inte är sanningar , vet vi av lärdom sedan tidigare !

Vad som är säkert dock är att det kommer fler artiklar som den nu nämnda med liknande innebörd , det är fakta ...
Senast ändrad av Syraks vishet; 2013-06-03 15:20
2013-06-03 14:48 # 3
Tel
Kanske räcker det med att han är i samma fiat kamp som Buffett, Krugman bl.a. och motsatt Faber, Rogers, Einhorn, Gross, Bass mm.
2013-06-03 15:24 # 4
johsch
Citat:
Ursprungligen postat av Syraks vishet
Hej !
Det stora flertalet artiklar som är färdigskrivna för media , och bara att publisera , har ett och samma syfte . Det är att få ut budskap som har för avsikt att påverka den stora massan att till att spela med i ett förutbestämt mönster .
Det kommer dock ej som en nyhet för dem av oss som genomskådat bluffen från banker , politiker och media ...

Att läsa mellan raderna , gör att man förstår att det är köpta utalanden som publiceras som framåt seende fakta !

Likväl fortsätter allt fler med att via fria medier på internet att avslöja bluffar som denna . Och det är därför svårare att bluffa alla numera , då allt fler är pålästa och tar egna beslut i vad som är rätt och fel . Att allt som skrivs inte är sanningar , vet vi av lärdom sedan tidigare !

Vad som är säkert dock är att det kommer fler artiklar som den nu nämnda med liknande innebörd , det är fakta ...


Bluff eller inte så är det för tidigt att uttala sig... om tillräckligt många tror på det så kan det garanterat bli en självuppfyllande profetia.
Bara tillräckligt många agerar på samma sätt så kan väl vad som helst gå upp eller ner- detta helt oavsett om det är grundat på fakta eller ej.
Det är stor skillnad på att ha rätt och att få rätt
2013-06-03 16:09 # 6
Syraks vishet
Hej !
Jag uttryckte mig kanske inte helt korrekt , men meningen i mitt skrivna , är att det är starka krafter som samarbetar för att få ner priserna på de ädla metallerna .
Det åstadkommer marknads påverkan genom alla tänkbara vägar . Det är min övertygelse !
Det jag står fast vid är att den som har rätt, den får rätt . Men stunden vet ingen , ty den kommer som en tjuv om natten ...


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt