Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Har guld och silver hittat ett slukhål?
Har guld och silver hittat ett slukhål?
2013-05-20 15:31 # 1
jaws
Vad är det som händer? Dagens notering på guld och silver är den lägsta på ett år trots allt vi "vet" om den darriga världsekonomin, bristen på fysiskt silver etc.. Finns det någon vettig förklaring? Cypern som avyttrar?
2013-05-20 16:07 # 2
Boa
Hejsan alla!
Jag har intresserat mig för silver under sista året, och har några enstaka mynt på kistbotten.
När man ser på kurvan för spotpriset sista halvåret så följer den ju ett väldigt tydligt mönster, hackar lite och sen brant
ner i mitten av varje månad.
Det finns ju tydligt nån aktör som trycker ner priset på papperssilver, frågan är varför och hur länge kommer det att
fortgå och kommer sen denne någon att överge papperssilver, och gå så att säga all in på fysisk metall.
Håller med trådskaparen att det skulle vara intressant att höra vad alla tror om spotpriset och kurvan.
2013-05-20 19:41 # 3
Despierto
Tysklands guldreserv måste ju återställas och det är många ton. Varje dollar man kan raka av priset med hjälp av terminer som ändå görs upp med fiat är välkommet.
2013-05-21 07:53 # 4
Nikon
Publicerades lite artiklar på di.se om det absurda börsrallyt som pågår.
Årsrapporterna från de flesta företag var dåliga, alla viktiga länder visar värdelösa BNP-siffror och jobbstatistik.
Ändå pågår ett börsrally för fullt. Ingen verkar förstå varför, men satsar man sina pengar på att börsen skall falla så förlorar man.
Värsta flockmentaliteten.

Så länge börsen pekar uppåt så går ädelmetallerna nedåt.
2013-05-21 08:16 # 5
Lunar4Ever
Citat:
Ursprungligen postat av jaws
Vad är det som händer? Dagens notering på guld och silver är den lägsta på ett år trots allt vi "vet" om den darriga världsekonomin, bristen på fysiskt silver etc.. Finns det någon vettig förklaring? Cypern som avyttrar?


Jag var inne på Kitco i går när råvarubörsen öppnade och häpnade en aning när jag såg att silver öppnade -8,5% direkt och märkte lite konstiga kursrörelser då det snabbt gick upp till -4 - 5% ner för att hålla sig där fram till eftermiddagen då det vände upp för att slutligen stänga 2% upp. Tydligen var det mycket papperssilver och pappersguld som avyttrades för att trycka ner kurserna.
Bara att passa på att handla i nergångarna
2013-05-21 11:14 # 6
Liberty Silver / Mikael From
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av jaws
Vad är det som händer? Dagens notering på guld och silver är den lägsta på ett år trots allt vi "vet" om den darriga världsekonomin, bristen på fysiskt silver etc.. Finns det någon vettig förklaring? Cypern som avyttrar?


Här är ett par intressant länk från Zero Hedge som tar upp ämnet:
http://www.zerohedge.com/contributed/2013-05-14/indisputable-proof-paper-gold-markets-are-massively-manipulated-0
http://www.zerohedge.com/news/2013-05-09/are-we-verge-witnessing-death-paper-gold-scam

Som tidigare rapporterats vid den senaste tidens nedgångar så upplever vi återigen en stor orderingång. Liberty Silver har tagit position även för denna marknadsrörelse och har därmed säkrat att vi kan möta efterfrågan då vi misstänker att detta kan leda brist på guld och silver bland leverantörer i Europa.
2013-05-21 17:01 # 7
LPB
Jag tog bort min länk, då jag såg denna och den passar in i min frågeställning.

Vi läser och får höra att silver är en manipulerad marknad samt så blir det svårare och svårare att få fatt i fysiskt silver och guld??

Jag köper var månad silver och guld, men har aldrig haft problem med att få min leverans i rimlig tid, (indför ett par veckor)(?)

jag får det inte att hänga samman...?
Senast ändrad av LPB; 2013-05-21 17:04
2013-05-21 22:20 # 8
Lennart Mogren
Se Mike Maloney i en video publicerad den 21 maj, där han kommenterar de senaste rörelserna för guld och silver.

Efter att sett den gör jag som han, stänger datorn och går ut i naturen och njuter på mer än ett sätt!

Sen kan man kolla på Max Keiser
2013-05-21 23:16 # 9
LPB
Citat:
Ursprungligen postat av Lennart Mogren
Se Mike Maloney i en video publicerad den 21 maj, där han kommenterar de senaste rörelserna för guld och silver.

Efter att sett den gör jag som han, stänger datorn och går ut i naturen och njuter på mer än ett sätt!


Tack för inlägget, dok så är inte Max K tillgängelig.
Har sett ett liknande inlägg från Mike, ett par år sedan, och det var den samma konklusion.

Jag börjar att ifrågasätta, bulliondealers och andra intressenter, då de påstår att det är svårt att få fatt i "fysiskt"?
Order efter order, så har jag det i mina händer inför en vecka efter bekräftad betalning(?)

Är så mina "Dealers" bra, eller har jag bara tur?
Vill gärna få igång en diskussion om det hela, försökt en gång tidigare. Men ingen större respons....

Fatta mig inte fel, jag är totalt ointresserad av pappers-derivat.
Jag trro på mina investeringar, alla pengar som jag inte har användning för investeras i guld/silver och aktier.
Senast ändrad av LPB; 2013-05-21 23:16
2013-05-22 12:05 # 10
Chefen
Jag håller med LPB.Det är lätt att inbilla sig saker som inte existerar.Man måste våga att se saker som dom är.Jag blir
väldigt orolig av alla konspirationsteorier den ena värre än den andra.Å andra sidan så är inte allt fel för det förekommer
mycket i det fördolda som inte kommer fram.Det finns väldiga ekonomiska intressen.Ett gott förslag var ett tidigare inslag
där man rekommenderas att stänga av datorn och gå ut i naturen.Själv håller jag på med jägarexamen som strax är
klar.Jag har uppskjutningen för högviltet kvar.
2013-05-22 14:37 # 11
Liberty Silver / Mikael From
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av LPB
Citat:
Ursprungligen postat av Lennart Mogren
Se Mike Maloney i en video publicerad den 21 maj, där han kommenterar de senaste rörelserna för guld och silver.

Efter att sett den gör jag som han, stänger datorn och går ut i naturen och njuter på mer än ett sätt!


Tack för inlägget, dok så är inte Max K tillgängelig.
Har sett ett liknande inlägg från Mike, ett par år sedan, och det var den samma konklusion.

Jag börjar att ifrågasätta, bulliondealers och andra intressenter, då de påstår att det är svårt att få fatt i "fysiskt"?
Order efter order, så har jag det i mina händer inför en vecka efter bekräftad betalning(?)

Är så mina "Dealers" bra, eller har jag bara tur?
Vill gärna få igång en diskussion om det hela, försökt en gång tidigare. Men ingen större respons....

Fatta mig inte fel, jag är totalt ointresserad av pappers-derivat.
Jag trro på mina investeringar, alla pengar som jag inte har användning för investeras i guld/silver och aktier.


Jag kan bara svara för Liberty Silver AB och det som vi får veta från våra leverantörer. Anledningen till att du inte har upplevt någon fördröjning i leveransen är för att det du har köpt av oss har funnits i lager. En fördröjning i leverans kan ändock ske på grund av ökad arbetsbörda.

I lägen som dessa så får vi som återförsäljare arbeta mer med att allokera resurser till utökad lagerhållning och samtidigt arbeta mer aktivt med att finna de varor som våra kunder efterfrågar. Bristen uppstår i leverantörsledet och vi som återförsäljare får i dessa lägen se oss om efter ytterligare leverantörer för att möta efterfrågan. Ofta med högre premier och längre leveranstider från leverantörer som följd. Eftersom vi säljer av innevarande lager så upplever inte du bristen på det sättet som branschen upplever den.
2013-05-22 18:15 # 12
LPB
Tack för inlägget, dok så är inte Max K tillgängelig.
Har sett ett liknande inlägg från Mike, ett par år sedan, och det var den samma konklusion.

Jag börjar att ifrågasätta, bulliondealers och andra intressenter, då de påstår att det är svårt att få fatt i "fysiskt"?
Order efter order, så har jag det i mina händer inför en vecka efter bekräftad betalning(?)

Är så mina "Dealers" bra, eller har jag bara tur?
Vill gärna få igång en diskussion om det hela, försökt en gång tidigare. Men ingen större respons....

Fatta mig inte fel, jag är totalt ointresserad av pappers-derivat.
Jag trro på mina investeringar, alla pengar som jag inte har användning för investeras i guld/silver och aktier.[/quote]

Jag kan bara svara för Liberty Silver AB och det som vi får veta från våra leverantörer. Anledningen till att du inte har upplevt någon fördröjning i leveransen är för att det du har köpt av oss har funnits i lager. En fördröjning i leverans kan ändock ske på grund av ökad arbetsbörda.

I lägen som dessa så får vi som återförsäljare arbeta mer med att allokera resurser till utökad lagerhållning och samtidigt arbeta mer aktivt med att finna de varor som våra kunder efterfrågar. Bristen uppstår i leverantörsledet och vi som återförsäljare får i dessa lägen se oss om efter ytterligare leverantörer för att möta efterfrågan. Ofta med högre premier och längre leveranstider från leverantörer som följd. Eftersom vi säljer av innevarande lager så upplever inte du bristen på det sättet som branschen upplever den.[/quote]

Jag säger tack för Erat svar.
Men om det är som du säger, är vi så i en förestående "panik"?
Dvs. det blir ytterst svårt att få fatt i ädelmetaller om snart?
Senast ändrad av LPB; 2013-05-22 18:16


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt