Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Boliden säkrar upp
Boliden säkrar upp
2011-02-02 14:55 # 1
Anonym
Hej alla glada.

Tänkte dela med mig av en artikel som kunde vara utgångspunkten för en diskussion.

Guldmikroben
2011-02-02 23:21 # 3
Anonym
Såg i artikeln att ni (Boliden) hedgade koppar mm. Gäller detta även t ex silver(guld). Och det innebär väl att det sätter press på priset då väl silvret säljs nu(för leverans i framtiden)? Hedgning som många stora gruvbolag gjorde typ slutet 1900-talet visade sig ju bli en katastrof för dem och deras aktieägare...
2011-02-03 01:40 # 4
Anonym
Kan det vara så att man på Boliden förbereder sig inför en andra dipp likt den 2008?
Baltic Dry Index och nu Egypten, mera lån till Portugal och Kinesisk inflation.
Verkar som om man bäddat dåligt inför natten.
2011-02-03 13:54 # 7
Anonym
Hej Rönnskärs Arbetaren! jag har fått pengar över och vill köpa guld kan man handla direkt från Rönnskär? jag bor i Skellefteå.
2011-02-21 19:08 # 9
Anonym
Citat:
Ursprungligen postat av teasing1
Nej det går inte att köpa guld längre. Ringer man Boliden Commercial, som har hand om försäljning och lager, så blir man hänvisad till Guldcentralen.se

Men jag har öppnat en dialog med en ansvarig på Commercial, och det verkar som om det kan finnas en öppning till att köpa silvertackor/granuler. Inget bekräftat än, men jag hör av så fort jag vet.


Jag tyckte jag läste någonstans, att Boliden inte längre producerar 100 grams guldtackor för privata investerare. Stämmer det?

KH
2011-02-21 19:24 # 10
teasing1
Det stämmer bra KH, silvergranuler, 0.5kg och 1kg tackor är vad som produceras på rönnskärsverken i dagsläget.

Kan också meddela att det är för privatpersoner inte möjligt att köpa silver/guld via rönnskär eller Boliden. Inte heller för anställda. De hänvisar till KA Rasmussen http://www.rasmussen.se.
2011-02-21 20:35 # 11
Anonym
Citat:
Ursprungligen postat av teasing1
Det stämmer bra KH, silvergranuler, 0.5kg och 1kg tackor är vad som produceras på rönnskärsverken i dagsläget.

Kan också meddela att det är för privatpersoner inte möjligt att köpa silver/guld via rönnskär eller Boliden. Inte heller för anställda. De hänvisar till KA Rasmussen http://www.rasmussen.se.


Jag vet inte hur många 100 grams Boliden tackor som producerats tidigare. Kan de tänkas få ett litet extra samlarvärde månntro?

KH
2011-02-21 20:36 # 12
Anonym
Alltså 100 grams GULDTACKOR.

KH
2011-02-21 20:39 # 13
Anonym
Citat:
Ursprungligen postat av teasing1
Det stämmer bra KH, silvergranuler, 0.5kg och 1kg tackor är vad som produceras på rönnskärsverken i dagsläget.

Kan också meddela att det är för privatpersoner inte möjligt att köpa silver/guld via rönnskär eller Boliden. Inte heller för anställda. De hänvisar till KA Rasmussen http://www.rasmussen.se.


Sanning med modifikation, vill minnas att Boliden för några år sedan var utsatta för ett bedrägeri/stöld där några kvitterade ut x kilo guld direkt från Boliden trots att det även på den tiden inte var möjligt att köpa direkt där ifrån.

Har Bolidens personalen nqågon slags rabatt från ovan nämda återförsäljare?
2011-02-21 21:00 # 15
Anonym
Teasing1
Såg du min fråga sist på sida 1?

KH
2011-02-21 21:07 # 16
teasing1
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Teasing1
Såg du min fråga sist på sida 1?

KH


Missade den totalt KH.

Ärligt talat vet jag inte i vilka storleksvariationer guldet kommer i från Boliden. Kan kolla upp det när jag återgår till jobbet.
2011-02-23 11:36 # 17
Anonym
Väntar på att du ska komma dig på JOBBET.....


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt