Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < 10% av USA´s silver och guldproduktion borta
10% av USA´s silver och guldproduktion borta
2013-04-14 09:55 # 1
McBoggie
USA´s näst största PM-gruva har kollapsat och kommer troligen vara obrukbar i flera år.

http://silverdoctors.com/10-of-us-annual-silver-supply-just-vaporized/
Senast ändrad av McBoggie; 2013-04-14 09:58
2013-04-14 22:51 # 2
skogstroll
Den rasade väl i torsdags redan tror jag? Så marknaden borde väl redan ha prisat in det? Konstigt dock...gruvan verkar ha stått för 0,6-0,8% av hela världens silverproduktion...ändå faller silverpriset?
Jag trodde i min enfald att alla gruvor tog fram silver mer eller mindre för fullt? Borde inte ett bortfall på nästan 1% spela roll då?
(Och den stod för 18% av USAs kopparproduktion...ändå faller kopparpriset ochså som sjutton?!?!?! WTF???)
2013-04-15 12:54 # 3
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Underleverantörerna för Silver Eagles och Silver Maples i USA är helt slutsålda och med tanke på att US Mint redan ligger flera veckor efter och att silvret enl. lag måste komma från källor i USA så borde det innebära att utbudet blir ännu tightare.
2013-04-15 14:59 # 4
mega_n
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty Silver / Torgny Persson
Underleverantörerna för Silver Eagles och Silver Maples i USA är helt slutsålda och med tanke på att US Mint redan ligger flera veckor efter och att silvret enl. lag måste komma från källor i USA så borde det innebära att utbudet blir ännu tightare.


Så var det tidigare både för silver och guld i USA. Numera tror jag det gäller det endast för prägling av guldmynten. Silver får numera hämtas utanför landet efter de ändrade skrivningen i lagen för några år sedan om jag minns rätt.

/mega_n
2013-04-15 15:11 # 5
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
jaha, det hade jag missat men det kan mycket väl stämma eftersom de hade problem att hitta silver redan för några år sedan.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt