Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Om Libertysilver.se < Stämmer förändringarna i guld-/silverpriserna?
Stämmer förändringarna i guld-/silverpriserna?
2013-04-05 09:53 # 1
kaase
De senaste dagarna har priserna fallit med 2-4% varje dag enligt procentsatsen i er pristabell på förstasidan. Men i kronor har exempelvis guldpriset gått upp sedan igår. Trots det står det -3% just nu. Är det en bugg?
2013-04-05 12:35 # 2
McBoggie
Valutaförändring?!
2013-04-05 14:17 # 3
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Stod det -3% mellan 09:30-10:00 idag? Var sidan uppdaterad?

Skillnaden jämfört med andra källor på nätet är ofta att vi i den procentuella dagsförändringen utgår från svensk tid d.v.s. den procentuella uträkningen nollställs vid midnatt.

När jag kikar i vår databas är priset för XAU/SEK d.v.s. 1 troy oz guld i SEK 10101,38 kr kl. 09:30 idag. Vid midnatt var samma kurs 10131,14. Den procentuella förändringen borde således ha visat ca -0,29 % kl 09:30.

I USD mellan midnatt och 09:30 hade också kursen sjunkit från ca 1553 till 1550.

Vari skulle felet ligga?
2013-04-06 06:14 # 4
Syraks vishet
Hej !
Jag surfar på en uppdaterad iPad .
Mitt problem nu är att jämför jag spotpriserna mellan liberty Sverige och den estniska så skiljer sig priserna åt .
Eftersom jag har köpt silver från den estniska delen och nu funderar att köpa mer , vill därför handla till rätt pris . Som det nu är så är det som sagt högre spotpriser i kr räknat i Estland än i Sverige ...
Är jag ensam om detta problem , eller gäller det fler av er ?
2013-04-06 10:30 # 5
jerseph
Citat:
Ursprungligen postat av Syraks vishet
Hej !
Jag surfar på en uppdaterad iPad .
Mitt problem nu är att jämför jag spotpriserna mellan liberty Sverige och den estniska så skiljer sig priserna åt .
Eftersom jag har köpt silver från den estniska delen och nu funderar att köpa mer , vill därför handla till rätt pris . Som det nu är så är det som sagt högre spotpriser i kr räknat i Estland än i Sverige ...
Är jag ensam om detta problem , eller gäller det fler av er ?


Har samma problem som dig, hade också velat ha ett svar på den frågan.
2013-04-06 11:33 # 6
Liberty Silver Estland
Citat:
Ursprungligen postat av Syraks vishet

Mitt problem nu är att jämför jag spotpriserna mellan liberty Sverige och den estniska så skiljer sig priserna åt .


Uppdateringar av våra spotpriser kommer att förändras inom några dagar till den modell som Sverige använder. Efter det bör spotpriserna stämma helt mellan Estland och Sverige.
2013-04-07 20:19 # 7
kaase
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty Silver / Torgny Persson
Stod det -3% mellan 09:30-10:00 idag? Var sidan uppdaterad?

Skillnaden jämfört med andra källor på nätet är ofta att vi i den procentuella dagsförändringen utgår från svensk tid d.v.s. den procentuella uträkningen nollställs vid midnatt.

När jag kikar i vår databas är priset för XAU/SEK d.v.s. 1 troy oz guld i SEK 10101,38 kr kl. 09:30 idag. Vid midnatt var samma kurs 10131,14. Den procentuella förändringen borde således ha visat ca -0,29 % kl 09:30.

I USD mellan midnatt och 09:30 hade också kursen sjunkit från ca 1553 till 1550.

Vari skulle felet ligga?


Ja, sidan var uppdaterad. Och jag gjorde samma huvudräkning och det var därför jag frågade eftersom procentangivelsen på er sida har varit tiofaldig den senaste veckan. Och det kändes orimligt att vi backade 2-3% per dag när priset i kronor rörde sig sakta neråt med några tiondelar. Men nu verkar det stämma.
2013-04-14 22:56 # 8
skogstroll
En annan fråga om priserna. Varför gick just alla priser upp med 0,24%? Guld- Silver- Platina rubbet?
Kl 22.56 på en söndag? Hur beräknas priset egentligen? Torgny en förklaring är du snäll?
2013-04-14 23:37 # 9
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Valutamarknaden i Australien/Asien har öppnat. Oförändrat i USD vilket du kan se genom att klicka på $-tecknet.
2013-04-14 23:51 # 10
skogstroll
Aha. Så skillnaden beror på växelkurs SEK/USD då? Medans råvarupriserna inte hunnit börja röra sig ännu. Har jag förstått det hela korrekt? Tack för svaret för övrigt!
2013-04-15 12:52 # 11
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av skogstroll
Aha. Så skillnaden beror på växelkurs SEK/USD då? Medans råvarupriserna inte hunnit börja röra sig ännu. Har jag förstått det hela korrekt? Tack för svaret för övrigt!


Ja exakt, det stämmer.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt