Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Bankrun idag?
Bankrun idag?
2013-03-25 09:12 # 1
billion
Vad säger ni? Får vi se en bankrun på Cypern idag?

Kanske sker den någon annanstans i världen just nu? Gissningsvis i ett land(eller länder) där men har ett färskt minne av finanskriser och där Cypern fått detta minne att förstärkas. Undrar hur man resonerar i exempelvis Argentina eller en del andra länder i sydamerika just nu?!

Måste säga att jag har blandade känslor för det som pågår just nu. Naturligtvis är det förskräckligt att staten stjäl på detta sätt...å andra sidan har detta pågått länge fast på ett lömskare sätt genom inflation. En del av mig vill att alltihop skall rasa samman...så vi kan börja om från början...samtidigt som det skulle innebära massor av lidande och i värsta fall krig. Å andra sidan, det som pågår nu innebär mindre och mindre frihet och lär leda till total maktkontroll hos en liten grupp styrande.

Ingen frihet = inget liv...så därför hoppas jag med en skräckblandad förtjusning på en kollaps och en värld som kan blomstra igen med ny lärdom(som lär glömmas bort igen...).
Senast ändrad av billion; 2013-03-25 09:18
2013-03-25 11:27 # 2
Chefen
Hej billion.Du är inte ensam om dessa tankar.Jag skulle uttryckt mig på samma sätt.Däremot ser jag denna kollaps som ounviklig.Man får hoppas och be att det inte blir för svårt.Det som håller på att hända är en förberedelse för Anti-
krists välde.Han kommer att framträda med stor auktoritet och ta sin plats där dom flesta ser som naturlig.Han kommer
att samla alla under en falsk "pax romana".Bankunionen kan vara en del i det hela.Du kan gärna förkasta det jag skriver
men pröva det i alla fall.Hela EU och EMU är ett modernt babels torn.

m.v.h.

Chefen
2013-03-25 11:47 # 3
billion
Chefen: Jag tror precis som dig att det till slut kommer sluta med en världshärskare som ses som naturlig, något människor kommer böna och be om för att få ordning på röran...jag försöker väl bara hålla hoppet uppe om att det inte är dags än utan vi kan köra ännu ett varv med en ljusare värld...fast...jag tror nog inte på det egentligen.

Jag tror inte att det råder en jättelik mänsklig konspiration förutom den konspiration som ondska och avsaknad av förståelse för frihetens betydelse leder till. Bit för bit faller vi allt närmare ett scenario som bara för årtionden sågs som helgalet och mer eller mindre omöjligt. Människor utan kontakt med varandra men med mycket makt fattar det ena beslutet efter det andra för att de är rädda, makthungriga osv. Ondskan styr deras beslut och det blir en ondskans konspiration styrd av just ondskan med mer eller mindre medvetna själar inblandade. Även den stora massan hänger på genom likgiltighet, avtrubbade med underhålling och annat som egentligen är totalt meningslöst.

Och...jag tror precis som dig på det som står i Bibeln.
Senast ändrad av billion; 2013-03-25 11:53
2013-03-25 14:01 # 4
billion
Jag hade missat att bankerna inte öppnar på Cypern förrän imorgon. Nu tror jag väl att de infört så mycket spärrar mm. att det inte kommer bli någon bank run...för det går inte. Däremot undrar man fortfarande vad som just nu händer i andra länder?!
2013-03-26 00:32 # 5
billion
Fel igen. Det verkar som de tänker skjuta upp öppnandet ytterligare. Måste ju täppa till alla möjliga möjligheter till bank run antar jag.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt