Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Konfiskation!!
Konfiskation!!
2013-03-23 00:52 # 1
LPB
Jag ser med en djup frustration, besvikelse och upprördhet, av vad nu sker.
Har dock påtalat detta scenario under en viss tid, (jag hoppas att även "bankdunkarna" har haft tid till att finna en "övertygelse" till bättre mening. :)

Förslag till överlevnad!? =D
2013-03-24 22:49 # 2
No
Det går inte annat än att bli bedrövad. Egendomsrätt och bankgaranti står tydligen inte längre särskilt högt i kurs. Synd eftersom de två principerna har fungerat som två ganska bra grundpelare och har varit något av ryggraden för vårt någorlunda stabila samhälle.

Jag tror fler än jag har misstänkt att vi är på väg mot en större systemkollaps. Symtomen är nu tydliga och resultatet kommer inte bli vackert för någon (utom den som önskar ännu större kontrollsystem och överstatlighet).
Senast ändrad av No; 2013-03-24 22:51
2013-03-25 13:40 # 3
LPB
Det här är en skandal!!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16478339.ab

Nästa land är Grekland, eller eventuellt Spanien. Läste att den spanska regeringen redan hade en plan på att inrätta en 0,2% avgift/konfiskation på sparmedel.
Det skulle inte vara en överaskning om det blir "bankruns", därefter stoppar konfiskeringen av bankmedel. Vilket överförs till en konfiskering av pensionsuppsparing.

Det har ju hänt tidigare med vår Göran Persson som har roffat åt sig då han var politiker och sitter som en baron idag.
"Den som är i skuld är inte fri", indokrinera han oss med den gången, vad kommer att sägas idag för att rädda politikerskin?? Bankernas skulder är för stora och dom kan inte räddas med våra uppsparingar eller pensionuppsparingar!!


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt