Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Liberty Estland
Liberty Estland
2013-02-27 20:02 # 13
Lugubert
Köpte i sommras till brittisk adress. Kontinuerligt spårbart på vägen, mer än tillräckligt snabbt.
Tänker återkomma så snart marsskatten är betald och det finns nåt över.
2013-02-28 12:49 # 14
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Arne
Snälla Torgny kan ni inte börja sälja platina och palladium momsfritt från Estland snart?


Meddela gärna Liberty Silver Estland om ditt önskemål genom att e-posta eller ringa dem. Jag är inte personligen involverad i den operationella driften även om jag kan framföra önskemålet på ett styrelsemöte.
2013-03-01 09:52 # 15
Per-Arne
Det skall jag göra. Tack Torgny. Vet du om det är möjligt att sälja platina och palladium momsfritt?
2013-03-01 11:41 # 16
Flavian
För att mynt bestående av platina eller palladium skall befrias från moms i Estland förutsätts troligen att någon stat börjar prägla mynt bestånede av platina eller palladium och ger dessa ställning som lagligt betalningsmedel.

Å andra sidan är det inte otänkbart att någon liten obetydlig stat kan finna detta vara en intressant möjlighet att dryga ut statskassan.
2013-03-01 13:35 # 17
Per-Arne
Det finns Canadian Maples gjorda av guld, silver, platina och palladium ...
Senast ändrad av Per-Arne; 2013-03-01 13:35
2013-03-01 18:56 # 18
Selous
Perth Mint gör också mynt med nominellt värde i platina, US mint gör i Platina och ska börja göra i palladium men jag vet inte om det kommit ut några på marknaden än.
2013-03-27 13:35 # 19
Keinan
Hej jag undrar ifall man betalar någon tull när man beställer på libertysilver.ee?
2013-03-28 12:33 # 20
björn
hej nej du betalar ingen tull
är det du betalar till libertysilver.ee
och sen det till GBS Logistics
jag gör det genom swedbank till gbs får man göra det genom betala utomlands tar 3 dar första gången för dom måste kolla upp gbs.
jag köpte i går då gick gbs på 64,66 euro för en order på 13000. på 64,66 var 58 frakt o 6,66 försäkring
ops glöm ej klika på boka gbs frakt kommer upp efter bekräftad order för liberty
så kommer man till bekräfta för gbs
sen får du 2 mail
senaste 5 gånger har jag hämtat ut det på posten vet ej om det varit för storleken på order då varit på 8-12 tusen
innan fick jag det hem men då lite större om det är det eller bara nya rutiner
sist tog det 3 veckor innan jag fick skulle dom ha det hemma tar det 7 dar innan du har det från bokning
men det försvinner innan dom har det hemma numera så
det funkar fint var första gången med nya betal ställen
2013-06-07 23:40 # 21
Benke
Ursäkta en dum nybörjarfråga.
Jag förstår ju att det är dyrare med frakt från Estland.

Men tillkommer det inte några avgifter för denna sortens importköp av silver el guld, t.ex. tull eller något annat? Är det precis som att köpa från Sverige?
2013-06-08 00:47 # 22
jerseph
Citat:
Ursprungligen postat av Benke
Ursäkta en dum nybörjarfråga.
Jag förstår ju att det är dyrare med frakt från Estland.

Men tillkommer det inte några avgifter för denna sortens importköp av silver el guld, t.ex. tull eller något annat? Är det precis som att köpa från Sverige?


Det tillkommer inga avgifter:) handlat därifrån flera gånger
2013-11-23 17:20 # 23
xKeinanx
Hej jag har en fråga. Hur blir det med leveransen? Det står att dem skickar paketet hela vägen till min ytterdörr. Men tänk om dem inte hittar eller att jag inte är hemma. Vad händer då? Återbetalning går inte plus att man blir debiterad en massa avgifter. Så frågan är vad händer om jag inte är hemma när dem gör leveransen? Lämnas det till närmaste utlämningsställe som posten eller Pressbyrån? Det stod inget om det i deras villkor. Tacksam för svar
2013-11-23 19:10 # 24
Hausse
Citat:
Ursprungligen postat av xKeinanx
Hej jag har en fråga. Hur blir det med leveransen? Det står att dem skickar paketet hela vägen till min ytterdörr. Men tänk om dem inte hittar eller att jag inte är hemma. Vad händer då? Återbetalning går inte plus att man blir debiterad en massa avgifter. Så frågan är vad händer om jag inte är hemma när dem gör leveransen? Lämnas det till närmaste utlämningsställe som posten eller Pressbyrån? Det stod inget om det i deras villkor. Tacksam för svar



Hej!

När jag beställde från LibertySilver Estland (GBS Logistics skötte transporten) var jag inte hemma när paketet anlände. Jag fick då hämta ut paketet i min ICA-butik (postavdelningen). Det gick hur smärtfritt som helst.

Lycka till!

Hausse


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt