Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Sveriges Regering 1960-69 ekonomi
Sveriges Regering 1960-69 ekonomi
2013-01-07 16:28 # 13
Pontus
Citat:
Ursprungligen postat av Pontus
Citat:
Ursprungligen postat av billion
Jag gissar att Pontus vill veta hur stora skatteinkomsterna för staten var under åren han anger för att sedan jämföra det med statens skatteinkomster idag efter att de justerats för inflation.

Dessa uppgifter vill han sedan på något sätt jämföra med kostnaden för regeringen(vet inte exakt vad som ingår här) då och nu, också inflationsjusterat?

Stämmer det Pontus?


men får göra de mer specifikt då först två budgeten för försvaret säg 1965 inom tidsrammen som är uppsatt 1960-69 miljonprogramet år 1965 pengar avsatta för det justerat för inflation till 2012 dom två till att börja med


sammtidigt skatteinkomster från 1967 tillexempel välja från tidsrammen går också bra
2013-01-07 16:34 # 14
Cornucopia
Mest relevant är väl skatter eller statens budget som andel av BNP.
2013-01-08 16:32 # 15
jaws
Pontus sätter fingret på något mycket intressant. Jag har tyvärr inga svar men väntar med spänning på vad ni anser. Påminner lite om ekonomidoktorn Refaat El Sayed, han sade också ett och annat som var svårt att svara på.
2013-01-08 19:15 # 16
Nikon
Citat:
Ursprungligen postat av hobe
Pontus sätter fingret på något mycket intressant. Jag har tyvärr inga svar men väntar med spänning på vad ni anser. Påminner lite om ekonomidoktorn Refaat El Sayed, han sade också ett och annat som var svårt att svara på.

Gör han?
Jag har inte förstått frågan än. Kan någon översätta till svenska?

--EDIT--
Efter närmare efterforskning inser jag att du kan ha rätt...
Senast ändrad av Nikon; 2013-01-08 20:07


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt