Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Hej Goldbugs kolla in detta!!!!
Hej Goldbugs kolla in detta!!!!
2012-09-25 16:23 # 13
Ingemar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikon
Citat:
Ursprungligen postat av Ingemar
Som vän av foliehatt tror jag det är en plantad story för att sänka guldets rykte och då speciellt i att hålla och äga det själv.


Hmmm. Har du några som helst belägg för detta?

Det finns mycket pengar att tjäna, så självklart finns det folk som sysslar med att stoppa in tungsten i guldtackor.

Detta är ju långt ifrån första gången som någon hittar tungsten i sitt guld.


Jag trodde brasklappen "som vän av foliehatt" gav mig frihet att säga vad jag ville utan belägg! :)
Ren spekulation, inga belägg.
2012-09-25 16:57 # 14
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av mega_n
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty Silver / Torgny Persson
Vi testar givetvis också all metall som inkommer från okänd källa.


Testar ni med ultraljud? Har ni borrat tackor?
(Då vanliga metoder som vikt , mått och volym inte alltid räcker för wolfram-förfalskningar. )

/H


Vi har möjlighet att skicka iväg produkter för mer avancerad testning. Jag vill hävda att mått, volym, probering och i osäkra fall filande av ett minimalt jack för ytterligare probering räcker väldigt långt. Som framgick från videon hade man inte lyckats uppnå rätt vikt. Utan att helt avfärda diskussionen instämmer jag med observationerna från Perth Mint. Detta är inget problem för investeringsprodukter generellt.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt