Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Om Libertysilver.se < Vilket av Liberty Silver mynten gillar ni bäst?
Vilket av Liberty Silver mynten gillar ni bäst?
2012-08-16 17:59 # 13
Ag
Citat:
Ursprungligen postat av silverhammar´n
det hade varit kul om 2010 motivet kom igen på en ny produkt. gärna med ett tillägg att en kanonkula avfyrades från skeppet!!! för att visa att vi menar allvar.......


Håller med.
Speciellt det där med kanonkulan :)
Även jag gillar inte LS mynten 2009 särskilt mycket.
2012-08-16 18:27 # 14
marcandrew
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty Silver / Torgny Persson
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Tycker de tre senaste är jättefina.

Men jag väljer nog årgång 2011.

Årgång 2009 tycker jag ser ut som ett östtyskt minnesmynt för ungdomspionjärernas 40års jubileum eller liknande=).


Jasså, haha, ja det ligger ju i betraktarens ögon hur man tolkar budskapet...

Hur ser ni andra på 2009:års motiv? Anledningen till att jag frågar är att vi kanske skall skapa en ny produkt och delvis återanvända något/några av motiven/budskapen.


Budskapet på 2009 är fint, fast det borde vara en bild med lite mer kraft i.

För att fortsätta på DDR tema, så varför inte en bonde som håller i ett skörderedskap och en arbetare som håller i ett industriverktyg samt håller varandra i handen och ser sura ut?=)
2012-08-19 13:30 # 15
patrik
LS 2009 är det myntet med en kärnfamilj på, texten "unite for freedom" är väl inte direkt östtyskt?. Jag skulle gärna se ett till motiv som är för frihet, och mot staten om det går.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt