Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Libertysilver.ee
Libertysilver.ee
2012-04-13 18:20 # 13
Liberty Silver Estland
Citat:
Ursprungligen postat av OXiGEN
Tillkommer det inte moms när tullen ser att det det är silvermynt i paketet?


Nej, det tillkommer ingen moms vid privatinförsel av varor mellan varor inom EU. Liberty Silver OU skickar inga varor utanför Estland utan det är upp till kunden om kunden önskar uppdra frakten till ett fraktbolag.
2012-04-13 18:23 # 15
Liberty Silver Estland
Citat:
Ursprungligen postat av GotSilverYet?
Är ni helt 100 på att upplägget är helt vattentätt?

Skattmasen är både åklagare och domare och gör alltid sen egen bedömning oftast till sin egen fördel.

Anser de att upplägget är till för att undanhålla svensk mervärdesskatt så kommer de garanterat göra ett nedslag.
Och att det har bekräftats kopplingar till Sverige gör inte saken direkt bättre.

Det kan svida rejält att bli tillrättavisad av pappa staten! :)

just my 2 silvercents!


Ja, detta är prövat i EG-domstolen gällande tyska bolag som säljer alkohol till svenska kunder som uppdrar åt fraktbolag att frakta alkoholen till Sverige.

Stora tyska ädelmetallhandlare har samma upplägg.
2012-04-16 00:45 # 16
bluesky
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty Silver / Torgny Persson
Vi (libertysilver.se) köper upp mynt oavsett var de är inköpta inklusive mynt som är inköpta i Estland.


Bra.
Men vad gör ni sedan med dessa mynt, tror inte ni säljer dessa på LS.se med moms sedan för intresset för det kan inte vara stort när man nu kan köpa utan moms. Säljer ni sedan dessa vidare till andra handlare (t ex LS.ee) ?
2012-04-16 00:52 # 17
bluesky
Fråga till LS.ee (eller egentligen till "GBS Logistics"):

Det står en "indikativ fraktkostnad" vid beställningstillfället. Hur väl stämmer detta med den verkliga fraktkostnaden? Om man nu inte bor i Stockholm utan i någon helt annan ände av landet, kanske rentav ute på landet, vad blir då fraktkostnaden? Det står ju att frakten är "hem till dörren"... Borde ju bli avsevärd skillnad i fraktpris då, beroende på var i landet man bor?

Och måste frakten ske hem till dörren, kan den inte ske till något utlämningsställe där man kan hämta ut paketet vid lämpligt tillfälle?
Senast ändrad av bluesky; 2012-04-16 00:52
2012-04-16 01:43 # 18
Liberty Silver Estland
Citat:
Ursprungligen postat av bluesky
Fråga till LS.ee (eller egentligen till "GBS Logistics"):

Det står en "indikativ fraktkostnad" vid beställningstillfället. Hur väl stämmer detta med den verkliga fraktkostnaden? Om man nu inte bor i Stockholm utan i någon helt annan ände av landet, kanske rentav ute på landet, vad blir då fraktkostnaden? Det står ju att frakten är "hem till dörren"... Borde ju bli avsevärd skillnad i fraktpris då, beroende på var i landet man bor?

Och måste frakten ske hem till dörren, kan den inte ske till något utlämningsställe där man kan hämta ut paketet vid lämpligt tillfälle?


Den indikativa fraktkostnaden kommer från GBS hemsida via deras API där vi ger dom fraktvikten, värdet samt destinationsland och vi får tillbaka ett pris, vilket skall stämma med den faktiska fall så vidare inget speciellt inträffar (prisförändringar etc).

Deras prislista kan ni hitta här:
https://www.gbslogistics.ee/sv/shippingcosts.php
och som jag kan se så görs det ingen skillnad var man bor inom Sverige.

Övriga frågor bör skickas till gbs direkt:
https://www.gbslogistics.ee/sv/contact.php
OBS! De har endast support på Engelska och Estniska.
2012-04-16 20:19 # 19
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av bluesky
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty Silver / Torgny Persson
Vi (libertysilver.se) köper upp mynt oavsett var de är inköpta inklusive mynt som är inköpta i Estland.


Bra.
Men vad gör ni sedan med dessa mynt, tror inte ni säljer dessa på LS.se med moms sedan för intresset för det kan inte vara stort när man nu kan köpa utan moms. Säljer ni sedan dessa vidare till andra handlare (t ex LS.ee) ?


Vi kommer sälja dem på libertysilver.se men får anpassa priset till marknadspris.
2012-04-21 23:43 # 20
MoonMan
Kommer LS-Estland bredda sortimentet med fler mynt från t.ex. Perth Mint eller Royal Canadian?

Kommer LS-Estland att ha något eget forum? Finns det möjlighet att ha ett gemensamt forum för oss svenska kunder, eller får ni inte ha något samarbete över huvud taget?
2012-04-24 01:17 # 21
Liberty Silver Estland
Citat:
Ursprungligen postat av MoonMan
Kommer LS-Estland bredda sortimentet med fler mynt från t.ex. Perth Mint eller Royal Canadian?

Kommer LS-Estland att ha något eget forum? Finns det möjlighet att ha ett gemensamt forum för oss svenska kunder, eller får ni inte ha något samarbete över huvud taget?


Ja, vi kommer att utöka sortimentet med fler varor, främst mynt som är lagligt betalningsmedel.

Frågan gällande LS-Estland och forum så har vi inga planer på ett eget forum. Det går dock bra att fortsätta att ställa frågor i den här tråden eller maila oss på libertysilver.ee. Vi svarar även på Svenska.
2012-04-27 02:28 # 22
Liberty Silver Estland
Jag kan meddela att vi har nu tagit in ett parti Kinesisk Panda - 1 oz 2012 samt Mexikansk Libertad - 1 kg 2011.
Båda produkterna inkommer i lager den 5:e Maj men finns redan nu som beställningsbara.
2012-05-06 16:31 # 23
korgen
Hej.
Är det någon som beställt från Liberty Silver i Estland, och gick det smärtfritt med frakten?
Vad händer om packet skulle försvinna på vägen till Sverige? Är innehållet försäkrat under leverans?
Då jag köpt guld i Sverige som skickats via posten har det varit försäkrat, och jag har känt mig trygg.

Mvh
2012-06-18 19:19 # 24
Camilla
Har precis får min första leverans från LS.ee Allt gick fint. Det enda merarbetet är att man måste fylla i sina uppgifter två gånger och göra två betalningar eftersom man beställer frakten separat, men det gick bra. Jag klantade mig dessutom och hade inte teckning på kontot. Fick till följd att jag beställde frakt utan att ha betalt för silvret. då tänkte jag att detta blir nog pankaka av detta. Men jag klickade på en länk i det första mejlet jag fått, kom till min beställning och kunde göra om betalningen. En timme senare fick jag ett mejl från LS.ee att de motigt betalningen och några dagar senare ett mejl från transportföretaget att de hämtat upp varorna. trots att jag alltså klantade mig.

Frakt kostade 25 euro. Det var någon typ av postförskottsavgift på 63kr också fastän man inte betalar mot postförskott. Den borde de döpa om till expeditionsavgift. På det hela taget mycket nöjd.
2012-06-18 19:20 # 25
Camilla
Citat:
Ursprungligen postat av korgen
Hej.
Är det någon som beställt från Liberty Silver i Estland, och gick det smärtfritt med frakten?
Vad händer om packet skulle försvinna på vägen till Sverige? Är innehållet försäkrat under leverans?
Då jag köpt guld i Sverige som skickats via posten har det varit försäkrat, och jag har känt mig trygg.

Mvh


Det ingår försäkring i fraktavgiften. Läs i avtalet när du beställer exakt vad det innebär


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt