Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Den finansiella tyrranin avslöjad.
Den finansiella tyrranin avslöjad.
2012-01-29 15:17 # 13
gestir
Någon som vet vad som är så bra med denna "law suit"?
2012-01-31 08:18 # 14
Lure
Citat:
Ursprungligen postat av Äktavara
Detta verkar vara klassisk desinformationsteknik.
Man beskriver fakta på rätt sätt, dvs hur bankparasitismens perversa system fungerar (men inte vilka som är skyldiga för brotten), varpå man fläskar på med utomjordingar & UFOn på ett sätt som är ämnat att förlöjliga, och med den medvetna taktiken att läsaren också avfärdar den första biten om bankparasitismen.
Alltså har man uppnått önskat mål, att få bort fokus & farligt intresse för bankparasiterna, så att folk inte gräver vidare efter de fysiska personer o grupper som är de egentliga skurkarna.
Känt och slugt trick, som funkar sämre o sämre numera, eftersom det är avslöjat.


Vadå klassisk desinformation? Har du ens läst HELA texten och dess länkade innehåll? Han pekar ju ut FED och dess privata ägare som huvudskurkar (The Rothschilds, the Van derBilts, the Carnegies, GoldmanSachs, JPM, Rockefeller etc etc).

Citerar lite av texten:
"80 percent of the world's wealth appears to be earned by a "core" of 1,318 corporations, which in turn are being controlled by only 147 companies. 75 percent of these companies are financial institutions -- and the top companies on the list are the Federal Reserve banks.

The media has been systematically bought out and controlled by this group -- on a global scale -- meaning that until the rise of the Internet, most people didn't have a clue about what was really going on.

The Federal Reserve created 26 to 29 trillion dollars' worth of bailouts for their own companies between 2007 and 2010. This was revealed in their own audit statements -- and confirmed by United States Congressmen and prominent financial analysts.

This situation did not happen by accident, nor by "natural self-organizing complexity". It is the result of an incredibly well-orchestrated plan for global control -- rooted in highly occult practices."
Senast ändrad av Lure; 2012-01-31 08:19
2012-01-31 10:50 # 15
Äktavara
Verkar som jag måste vara övertydlig här.
Man för fram fakta, som du nu klippt in med dom verkliga förövarna presenterade för ovanlighets skull, MEN sedan börjar man blaja om utomjordingar, som inte har ett skvatt med saken att göra.
Varför gör dom det, tror du?
Och detta gäller i alla dylika sammanhang, där man vill vilseleda.
2012-01-31 11:32 # 16
Lars DeLuxe
alltså, det är ganska enkelt.

Läs artiklarna. Sålla bort sådant som du inte tror på. Ta eventuellt till dig sådant som är nytt för dig, men som du tror är sant..Mer kan man inte göra.

Jag har vänner som inte tror på hela pengagrejen. Fiat, finasiell elit, valutors kommande krash, hyperinflation osv. Försöker få dom att köpa lite guld och/eller silver innan det är för sent, men jag talar oftast för döva öron....


Är bara bråkdelar av materialet sant så får stora delar av vår historia skrivas om.

Boota om skiten och bygg ett nytt system för hur vi lever säger jag.
2012-01-31 13:18 # 17
In4mayshun
Citat:
Ursprungligen postat av Lars DeLuxe
Boota om skiten och bygg ett nytt system för hur vi lever säger jag.


Låter bra, men hur ska det gå till? De giriga maktfullkomliga psykopaterna i den allra högsta toppen kommer aldrig att släppa ifrån sig makten frivilligt, med mindre att man sätter dem i fängelse eller läger. Det lär inte hända. Dessutom struntar de allra flesta människor helt i problemet. Man får försöka leva så gott det går i den här manipulerade, styrda världen istället...

Men jag hoppas skiten rasar helt. Nuvarande system är ju helt ohållbart ur ekologisk synpunkt. Vi kör ju snabbt slut på hela planeten.
2012-01-31 14:48 # 18
Lure
Citat:
Ursprungligen postat av Äktavara
Verkar som jag måste vara övertydlig här.
Man för fram fakta, som du nu klippt in med dom verkliga förövarna presenterade för ovanlighets skull, MEN sedan börjar man blaja om utomjordingar, som inte har ett skvatt med saken att göra.
Varför gör dom det, tror du?
Och detta gäller i alla dylika sammanhang, där man vill vilseleda.


Har du läst hela texten och dess länkar? Tvivlar på det för då borde du inte skriva "för ovanlighetens skull". Hela texten går ut på att avslöja att det just är FED och dess PRIVATA ägare som är SKURKARNA och HUR de har lyckats genomföra detta!

Och det är en riktigt riktigt intressant artikel med en MÄNGD relevanta fakta. Jag håller med om att ref till utomjordingar gör att man höjer på ögonbrynen och nästan avskriver allt som trams MEN jag tillät mig att ha öppet sinne till just denna passage i artikeln och lät därmed inte det störa budskapet som helhet, dvs en förklaring till hur hela världen har hamnat under finansiell tyranni av ett hängivet brödraskap.

Pjäserna på schackbrädet har positionerat sig. Troligen är vi snart framme vid check mate draget. Tiden får utvisa vem som gör det vinnande draget och vad utgången får för konsekvenser för det globala samhället.
Senast ändrad av Lure; 2012-01-31 14:59
2012-01-31 15:24 # 19
Lars DeLuxe
Jag håller med lure.

Jag har också läst alla tre delarna. Den 3'e uppdateras löpande. (Om man bara ska läsa en del så läs den 3'e)

Det verkar som om det finns ett dedikerat gäng därute som aktivt jobbar för att de skyldiga ska stoppas och lagföras. Fiat-systemet är på väg att gå överstyr. Iran vill sälja olja i annat än USdollar (hej då petrodollar). Sprickorna i muren blir bara större och större. Det är precis som om någon sitter med handen på reset-knappen just nu. Jag hoppas att detta året är året då det händer.
Senast ändrad av Lars DeLuxe; 2012-01-31 15:25
2012-01-31 15:32 # 20
Lars DeLuxe
Sedan finns det ju en och annan sak man kan göra själv som faktiskt gör skillnad.

1) Låna så lite som möjligt. Det innebär att man SPARAR ihop till det man ska köpa INNAN man köper det.
2) Sälj, ge bort eller byt saker med andra. Huvudsaken är att man inte köper nytt hela tiden för lånade pengar.
3) Återanvänd, reparera och fösök hålla saker igång så länge som möjligt.
4)Spara i tex guld eller silver och inte på bank. Eller äg skog, mark eller nåt annat bra?

det finns säkert mer man kan göra som inte göder de ******* svinen i toppen.
2012-02-01 02:16 # 21
In4mayshun
De där sakerna har jag verkligen gått in för de senaste åren. När jag upptäckte hur lurade vi alla är som sitter fast i ekorrhjulet och låne-/ränte-/amorteringskarusellen. Nu är jag på god väg att bli fri. Jag avskyr banker mer och mer för varje dag som går och vill verkligen inte att de ska kunna låna mina surt förvärvade pengar på lönekontot till sina egna vidriga affärer. Men vad är alternativet? Jag kan inte tömma kontot var månad och lägga allt i madrassen, det är alltför riskfyllt. I bankfacket får man inte ha cash. Jag kan inte köpa silver för alla pengar, ibland behöver man ju köpa ett eller annat. Något stort tungt kassaskåp har jag inte plats för. Så stålarna får bli kvar på banken tills vidare. Det är bedrövligt.

Eller vänta, kan man köpa såna här statsobligationer från Riksgälden och låsa pengarna i kanske...
2012-02-09 22:38 # 22
gestir
Tack Lars för att du visade detta!
2012-02-14 11:07 # 23
Lars DeLuxe
Nytt material adderat
.
De sista och slutgiltiga kapitlen finns här: http://www.divinecosmos.com/start-here/davids-blog/1026-financial-tyranny-final

Nu är bollen i rullning! agerandet emot den finsiella eliten har inletts. hela systemet skall göras om från grunden. läs själv hur det skall gå till. jag rekommenderar starkt att alla som är intresserade av vår ekonomiska historia läsaer alla 10 sektionerna. det är spännade och upprörande läsning.
2012-02-15 08:19 # 24
Lure
Helt klart spännande och omskakande läsning har det varit och jag hoppas innerligt att de goda krafterna är verkliga och hela den här finansiella skuldsystemet faller.
Tack Lars för att du la upp länken till David Wilcocks hemsida. Håller just nu på att pölja igenom hans bok "The Source Field Investigation" och av det jag har läst hittills så verkar ju det mesta av det vi har lärt i skolan vara mer eller mindre felaktigt. Oerhört spännande forskningsresultat han sammanställer!


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt