Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < CFTC gör uttalande om den pågående silverutredningen!!!
CFTC gör uttalande om den pågående silverutredningen!!!
2011-12-20 16:23 # 13
mega_n
Jo. Men världen är inte riktigt normal.

Kolla bara på hur mycket USA ökat sina skulder på sistone...



Bild hämtad från http://www.caseyresearch.com/gsd/home

Dvs. Obama har lyckats öka skulderna lika mycket som 43 tidigare presidenter och det bara på en mandatperiod. Det pekar mot hyperinflation. Och får mig att luta mot höga guldpriser...

/H
Senast ändrad av mega_n; 2011-12-20 16:23
2011-12-20 19:18 # 14
Despierto
Med tanke på att den amerikanska statsskulden är på strax över 15 biljoner (eng. trillion) kan bilden inte ha rätt. US debt clock här.
2011-12-20 20:10 # 15
mega_n
Citat:
Ursprungligen postat av Despierto
Med tanke på att den amerikanska statsskulden är på strax över 15 biljoner (eng. trillion) kan bilden inte ha rätt. US debt clock här.


Vet inte riktigt hur de räknar men det är "accrued debt" de pratar om.

Här från annan källa (Vet fortfarande inte om det är helt korrekt...) :

" * End of fiscal year 2008, when the accrued debt under the 43 presidents was $5.851 trillion, to the end of fiscal 2012, when the debt is projected to reach $11.881 trillion. Yes, more than the previous 43 presidents.

* Obama inauguration, when the accrued debt was $6.307 trillion, to the end of fiscal year 2013, when the debt is projected to reach $12.784 trillion. Yes, more than the previous 43 presidents.

* End of fiscal year 2009, when the accrued debt was $7.506 trillion, to end of fiscal year 2013, when the debt is projected to reach $12.784 trillion. No, not as much as the previous 43 presidents."

Källa artikel : http://www.politifact.com/truth-o-meter/statements/2011/jul/10/mitt-romney/mitt-romney-says-barack-obama-will-add-more-debt-4/

Läs och bedöm själva...

/H
Senast ändrad av mega_n; 2011-12-20 20:10


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt