Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Om Libertysilver.se < Vilka produkter saknar ni mest?
Vilka produkter saknar ni mest?
2011-06-18 11:20 # 37
patrik
Skulle det inte vara möjligt att LS erbjuder beställningsmynt? LS får in pengar i förskott, blir detta för krångligt att administrera med tanke på marknadsvariationer på priset dvs att den summa LS får in har hunnit ändrats tills det LS själv lägger sin beställning?
2011-06-18 17:23 # 38
Blind Owl
Gärna fler av den australiensiska Lunarserien i silver.
2011-06-18 23:25 # 39
Lunar4Ever
Citat:
Ursprungligen postat av Blind Owl
Gärna fler av den australiensiska Lunarserien i silver.


Även de australiensiska Lunarguldmynten också!
2011-06-19 17:16 # 40
Tranquillity
Citat:
Ursprungligen postat av Tel
Citat:
Ursprungligen postat av rtardart
Sjukt nyfiken på guldägg grejen.. Vad menar du egentligen? Hittar absolut ingenting på det.


Helt enkelt guld gjutet med den formen.
Måla dem vita och lägg dem i kylskåpet i en äggkartong.


Kan bli sjukt dyrt om sonen (dylikt) kommer hem stupfull en kväll och fått den brillianta tanken att gå ut med polarna och ägga bilar =).
2011-07-06 00:30 # 41
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av patrik
Skulle det inte vara möjligt att LS erbjuder beställningsmynt? LS får in pengar i förskott, blir detta för krångligt att administrera med tanke på marknadsvariationer på priset dvs att den summa LS får in har hunnit ändrats tills det LS själv lägger sin beställning?


Vi gör redan det i viss mån om vi med säkerhet vet att produkterna finns tillgängliga hos vår underleverantör. Om vi är osäkra tar vi inte beställningar eftersom vi inte vill sälja "papperssilver" utan att veta att det finns fysiskt.
2011-07-06 00:31 # 42
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Lunar4Ever
Citat:
Ursprungligen postat av Blind Owl
Gärna fler av den australiensiska Lunarserien i silver.


Även de australiensiska Lunarguldmynten också!


Japp, jag vet. Det kommer framåt hösten. Vi jobbar med att förbättra produktutbudet för de vanligaste guldmynten i 1oz
2011-07-06 00:39 # 43
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty Silver / Torgny Persson
Citat:
Ursprungligen postat av yoohan
stapelbara 10oz silvertackor


Jag har undersökt möjligheten att anskaffa Scottsdale stapelbara tackor. Dock tycker jag inte att vi lyckas få rimliga priser i förhållande till de estetiskt vackra Sunshinetackorna som vi har valt att avvakta. Finns det några andra märken som är stapelbara på liknande vis?


Detta har löst sig och vi har nu ett avtal med Scottsdale för stapelbara 10 oz tackor och 1 kgs tackor. Det kommer dröja några veckor innan de blir beställningsbara (2-4 veckor). De kommer därefter komma in i lager ca 2-3 veckor senare. Jag får be om lite tålamod men vi kommer alltså få in dem! De verkar väldigt coola, jag har själv aldrig sett dem men här kommer några bilder. De är alltså stapelbara och "hakar i" varandra.



Senast ändrad av Liberty Silver / Torgny Persson; 2011-07-06 00:39
2011-07-06 09:35 # 44
beegee
Kitco:
Along with the redesign, two new supplements have also been placed on the GBWW website. One of the site’s updates is highlighting the bars produced by Meskuk & Ziynet – minted by Turkish State Mint. It may come as a surprise to most retail gold investors to learn that The Turkish State Mint has issued 134 million “Meskuk  and Ziynet”  gold bullion coins (13 million ounces equals about 405 metric tonnes), making them the world’s best-selling gold bullion coins over past decade. The coins were sold mainly in Turkey and in the Middle East. The United States Mint, by comparison, issued only 9.8 million Eagle and Buffalo gold bullion coins (6.8 million ozs. = 212 tonnes) in the same period.

Kunde vara kul med lite orientmystik!
Alltså: Meskuk och Ziynet
Senast ändrad av beegee; 2011-07-06 10:18
2011-07-06 18:07 # 45
GotSilverYet?
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty Silver / Torgny Persson
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty Silver / Torgny Persson
Citat:
Ursprungligen postat av yoohan
stapelbara 10oz silvertackor


Jag har undersökt möjligheten att anskaffa Scottsdale stapelbara tackor. Dock tycker jag inte att vi lyckas få rimliga priser i förhållande till de estetiskt vackra Sunshinetackorna som vi har valt att avvakta. Finns det några andra märken som är stapelbara på liknande vis?


Detta har löst sig och vi har nu ett avtal med Scottsdale för stapelbara 10 oz tackor och 1 kgs tackor. Det kommer dröja några veckor innan de blir beställningsbara (2-4 veckor). De kommer därefter komma in i lager ca 2-3 veckor senare. Jag får be om lite tålamod men vi kommer alltså få in dem! De verkar väldigt coola, jag har själv aldrig sett dem men här kommer några bilder. De är alltså stapelbara och "hakar i" varandra.

http://www.libertysilver.se/image/843

http://www.libertysilver.se/image/842


Härligt!
Gärna de tackorna med det klassiska guilloche-liknande mönstret på baksidan.
Exempel 1
Exempel 2
2011-07-06 18:11 # 46
Laserapa
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty Silver / Torgny Persson
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty Silver / Torgny Persson
Citat:
Ursprungligen postat av yoohan
stapelbara 10oz silvertackor


Jag har undersökt möjligheten att anskaffa Scottsdale stapelbara tackor. Dock tycker jag inte att vi lyckas få rimliga priser i förhållande till de estetiskt vackra Sunshinetackorna som vi har valt att avvakta. Finns det några andra märken som är stapelbara på liknande vis?


Detta har löst sig och vi har nu ett avtal med Scottsdale för stapelbara 10 oz tackor och 1 kgs tackor. Det kommer dröja några veckor innan de blir beställningsbara (2-4 veckor). De kommer därefter komma in i lager ca 2-3 veckor senare. Jag får be om lite tålamod men vi kommer alltså få in dem! De verkar väldigt coola, jag har själv aldrig sett dem men här kommer några bilder. De är alltså stapelbara och "hakar i" varandra.






Underbart!! =)
2011-07-06 19:20 # 47
lunar
Det låter ju coolt med stapelbara tackor ;)

Läste här att det var 10 oz och 1 kg tackor det gällde

Tror du Torgny att det blir möjligt att så småningom även kunna skaffa dessa tackor i 1 oz för oss småsparare :)

Skämt och sido angående småsparare men vill man ha några stycken att bygga en fin liten stapel av så blir det ju rätt många tusen. Hoppas därför att det går att ordna 1 oz tackor också. Förstår om premien blir lite högre på desa men jag tror dom skulle sälja bra på forumet ändå även om dom skulle kosta lite mer än övriga 1 oz tackor eller mynt.

Hoppas också starkt på att du lyckas med att bredda utbudet på silverlunarmynten.

Till sist en fråga också. När släpps 2012 lunar draken och 2012 Kookaburramynten och kommer det att gå att förbeställa dessa mynt?

Vill avslutningsvis tacka för ett trevligt forum som jag finner stort intrese av att läsa på.

Ha en trevlig kväll alla på forumet!
Senast ändrad av lunar; 2011-07-06 19:25
2011-07-07 17:09 # 48
LPB
Saknar presentationsboxar i silver för Lunar series I och II.
Gärna i formatet 1/2 oz, 1 oz och 2 oz.

Guld - 1/10 Oz, 1/4 oz, 1/2 oz och 1 OZ



När man hittar dem på nätet så leverar de inte till Europa :(


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt