Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Hur vaknade ni upp?
Hur vaknade ni upp?
2011-01-12 03:43 # 25
Webmaster
Moderator
Mitt uppvaknade kom genom matvägen så att säga :)
Genmodifierad mat, Monsanto's patent på fröer, grisar(!) m.m. och sedan stämningar mot bönder som ofrivilligt fått Monsanto's produkter genom naturlig spridning i luften gjorde mig arg och orolig.
Dokumentärer som Food Inc m.f. som ger en bra insikt hur matindustrin har utvecklas.
Hur länder gör om mat till etanol vars befolkning samtidigt svälter. Hur de stora oljebolagen (Exxon framförallt) köper upp patent på batterier för att förhindra att en konkurrenskraftig elbil kommer på marknaden.
Hur högt uppsatta politiker i bl.a. USA har stora ägarintressen i vapen- och säkerhetsindustrin samtidigt som de tar beslut att föra långvariga krig.

Detta och mycket mer fick mig att bli skeptisk på hur världen styrs. Zeitgeist, Zeitgeist: Addendum, The Money Masters samt Liberty Silver och GS skolan gav mig insikt i dagens monetära system och hur fel det var. Sedan var man fast :)
Senast ändrad av Webmaster; 2011-01-12 04:18
2011-01-12 08:52 # 26
Anonym
Citat:
Ursprungligen postat av Webmaster
Mitt uppvaknade kom genom matvägen så att säga :)
Genmodifierad mat, Monsanto's patent på fröer, grisar(!) m.m. och sedan stämningar mot bönder som ofrivilligt fått Monsanto's produkter genom naturlig spridning i luften gjorde mig arg och orolig.
Dokumentärer som Food Inc m.f. som ger en bra insikt hur matindustrin har utvecklas.
Hur länder gör om mat till etanol vars befolkning samtidigt svälter. Hur de stora oljebolagen (Exxon framförallt) köper upp patent på batterier för att förhindra att en konkurrenskraftig elbil kommer på marknaden.
Hur högt uppsatta politiker i bl.a. USA har stora ägarintressen i vapen- och säkerhetsindustrin samtidigt som de tar beslut att föra långvariga krig.

Detta och mycket mer fick mig att bli skeptisk på hur världen styrs. Zeitgeist, Zeitgeist: Addendum, The Money Masters samt Liberty Silver och GS skolan gav mig insikt i dagens monetära system och hur fel det var. Sedan var man fast :)


Är det någon som känner till hur det gick för Monsantos försök att patentera grisen?
2011-01-12 12:56 # 27
Anders R.
Citat:
Ursprungligen postat av Webmaster

Dokumentärer som Food Inc m.f. som ger en bra insikt hur matindustrin har utvecklas.


Ruskigt bra dokumentär som rekommenderas till alla besökare!
2011-01-12 13:54 # 28
Anonym
För mig började det med vad jag vill kalla sunt ekonomiskt tänkande, riskspridning. Jag hade en skuldfri bostadsrätt i en förening som i stort sett var och är skuldfri, jag hade en börsportfölj till ungefär samma värde som lägenheten. När det för mig var uppenbart att börsen stog inför en större sättning sålde jag av majoriteten av mina innehav, betalade statens blodspengar och letade alternativ. Pengar på sparkonto är värdelöst annat än som en buffert. Jag ville ha ett tredje ben att stå på för ökad trygghet. Alternativen jag såg var väl metall eller skog, skog är "svårare". Numera har jag som mål att ha minst 20% av mina tillgångar som inte är bundna i min bostad i metall.

Numera har jag läst/sett/hört en hel del av tidigare nämnda politiker, författare och journalister med resultatet att jag köper silver istället för guld. Vi får väl se om jag får anledning att återgå till guld så småningom.

Mvh Jimmy
2011-01-13 16:09 # 29
Anders R.
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Är det någon som känner till hur det gick för Monsantos försök att patentera grisen?


Såg att det var runt 2005 dom försökte sig på det. Så jag får förmoda att dom inte lyckades. Tur är väl det, dom har patent på 90% av världens genmodifierade fröer.
2011-01-13 16:40 # 30
Linus H
Jag kan start rekommendera följande dokumentär. Tar inte upp grisen om jag minns rätt men otroligt skrämmande.
The World According to Monsanto
2011-01-13 19:57 # 31
Anonym
Jag hamnade här på grund av
-Ludvig von Mises Institute, mises.org
-Och nu den svenska delen, mises.se
Det finns tonvis med gratis material om guld på deras sajt.
2011-01-31 18:00 # 32
Anonym
2011-01-31 20:28 # 33
Anonym
Mitt uppvaknande började med Chockdoktrinen av Naomi Klein. Sedan fortsatte jag att läsa lite av Noam Chomsky. Det som fick mig att bli klarvaken hände några månader senare. Jag promenerade på stan och genom en ödets nyck fick jag syn på en uppklistrad dekal. Texten löd www.infowars.com. I det ögonblicket visste jag att infowars var språngbrädan till upplysningen.

Liberty Silver hittade jag i slutet av 2010. Guld och silverskolan var en riktig "bladvändare". Kunde inte lägga ifrån mig datorn förrän jag hade läst alla artiklar. Efter det har jag dagligen följt med vad som händer på Liberty Silver.
2011-02-01 01:30 # 34
Anonym
Detta var en av många saker som "väckte" mig. Att något var fel visste jag sedan några år tillbaka men inte ur ett ekonomiskt perspektiv förrän jag såg klippen med Max Keiser.

2011-02-01 22:29 # 35
marcandrew
Ta reda på vem du inte får kritisera, så vet du vem som styr.

Och segraren skriver historien.

Dessa två menigar sæger allt.......

MVH
2011-04-27 11:18 # 36
Linus H
Ger denna tråd en puff i hopp om att fler delger sin väg till uppvaknande och kan ge tips på inspirerande personer och länkar.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt