Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Är det för sent att hoppa på tåget !?
Är det för sent att hoppa på tåget !?
2011-04-29 16:46 # 13
Anonym
Hejsan Linus H.

Om man inte kan betala böterna får man fängelse. Kruxet är bara det att det inte på långa vägar finns fängelse till alla oss.
Skulle det mot förmodan finnas plats åt oss kan det vara kul att träffas.

Trevlig helg.

Evert i Byholma.
2011-04-29 21:12 # 14
Blind Owl
Själv är man med på tåget redan men grämer sig att man inte köpte fler vagnar;)
2011-04-29 21:17 # 15
.
:D tyvärr så har jag fullt guld/silver priset 2-3 år nu men har aldrig vågat investera. Började för någon månad sen, bättre sent än aldrig antar jag.

Det är som att ha en säck över huvudet, när väl säcken är borta så ser man tydligt !
If you know what i mean if you know what i mean.
2011-04-29 21:36 # 16
Anonym
För sent att hoppa på tåget?

Nej, det handlar nog mera om att hoppa av fiat-tåget innan det tåget slutgiltligten spårar ur. Det är inte försent förrän urspårningen tillslut är ett faktum.

Det kanske tar flera år ännu innan det sker, men det rör sig knappast om tio år. Knappast ens om fem år, skulle jag tro. Kanske tre år, om vi har "tur" beroende på hur man ser på det hela...

Men när urspråningen en gång väl kommer så kommer det troligen att bli någon form av hyperinflation i kombination med en verklig och sedemera total kollaps i den reala ekonomin som sedan snabbt slår ut den finansiella ekonomin med följden att vi tillslut också får en kollaps i tilltron till fiatpengar, banker, centralbanker och alla de finansiella instrument som bygts upp i detta ohållbara system.

Vi kommer att se superrika gå från att äga massor till att bli helt utblottade och vi kommer säkert också att få återuppleva allt det elände som man tidigare genomlevt till följd av den gränslösa girighet och penninghunger som följer i fiatpengarnas spår. Bankirer kommer inte att stå högt i kurs. Inte heller de politiker som tillät dessa bankirer att låna ut pengar de inte hade mot höga räntor och leva gott på mellanskillnaden. Men tyvärr så är detta också något som kommer att drabba oss alla som en blixt från en klar himmel och med troligtvis mycket förödande konsekvenser.

Vi som tittat har ju länge kunnat se molnen dra ihop sig och bli mörka, men det är ändå inte förrän den första blixen slår ner som vi kommer att förstå att ovädret slutligen är över oss. Och denna storm som nu ligger framför oss är det inte så säkert att vi alls reder ut...

Att idag byta ett kilo silver mot en säck mjöl framstår idag som löjeväckande. Men 2016 kanske det är en bra affär. Vem vet...
2011-04-29 21:41 # 17
.
Det är skrämmande.
2011-04-29 23:35 # 18
SIMM
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym

Om man inte kan betala böterna får man fängelse. Kruxet är bara det att det inte på långa vägar finns fängelse till alla oss.
Skulle det mot förmodan finnas plats åt oss kan det vara kul att träffas.

Evert i Byholma.


HaHaHa...

Inte tillför detta (mitt) inlägg precis något, men jag kan inte låta bli ;-)
Ja, jag ser fram emot att träffa er alla. Fy vilka skojiga diskussioner vi skulle kunna ha. Tänk er ett enkelt fängelse av folie a la IKEA och ingen skulle ändå rymma. Tror nog vi skulle trivas där allihop.

Kalifornien har väl släppt ut en massa fångar 2010 och ännu fler att vänta 2011 för det var för dyrt att "lagra" dem. Fängelser där blir nog billiga fastigheter framöver, problemet ligger i att kunna flytta dem billigt.


// SIMM
Senast ändrad av SIMM; 2011-04-30 00:48
2011-04-30 01:03 # 19
Tel
Citat:
Ursprungligen postat av Linus H
Gräv ner dina silverslantar i trädgården eller nån annan stans så kan de inte konfiskera dem.
1933 var det tydligen guldet man ville åt. Tror inte de gör desamma med silver men jag kan ha fel. $10.000 i böter och eller fängelse i 10 år. Jojo!


Ändå var det minoriteten som lämnade in sin guld.
Jag vet inte om det är lika tänkbart att Sverige skulle komma med det kravet även om myndigheterna har den rätten.
Hur som helst, jag har en plats reserverad i finkan för den dagen - fast jag äger ingen ; ), not me, no, none.

The Fed i Usa påminde inte så länge sedan att det har rätt att öppna bankfack och konfiskera vapen, guld och silver. Tror att det bara var för någon månad sedan.

Bra jobbat Ben Bernanke förresten, jag reagerade på sin press konferens med 'dollarn var i alla fall på väg mot avgrunden, det fanns inget behov av att sparka den'.
Det viktiga i sammanhanget är att få ett hållbart nytt system som inte är fiat.
Gör vad ni kan att motarbeta The Tea Party och New World Order.
Bra länk till Ron Paul (petition), tack.

Själv tror jag inte att vi kommer att återgå till stenåldern, kraschen kan vara månader kanske men vi överlever väl.
Lite bensin, torrfoder och konserver skadar nog inte, de går väl åt i alla fall om vi nu skulle ha fel. Jag har upplevt ett par mindre finanskrascher och minns inte att någon svalt då. Den kommande blir nog sämre men också övergående. När vi väl kommer ut på andra sidan blir vårt guld och silver våra livsbesparingar och blir nog värt mycket mera.
Glömde förstås att jag inte har någon...

Det var inte meningen att kapa tråden men jag var för lat att svara på flera olika ställen.
Varsågod, fortsätta med tåget.
2011-04-30 01:25 # 20
Tel
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
För sent att hoppa på tåget?
Snip...
Vi kommer att se superrika gå från att äga massor till att bli helt utblottade
Snip...
Att idag byta ett kilo silver mot en säck mjöl framstår idag som löjeväckande. Men 2016 kanske det är en bra affär. Vem vet...


Å nej, tror du superrika inte har lagt undan i hållbara värdesaker? Det är klart de har och mycket mer än vi. De samlar inte på dollars, så dumma är de inte.

Att skulle behöva bytes handla med silver för mjöl skulle inte vara någon bra affär. Oätligt silver kommer inte att ha något högt värde just då och risken finns att du skulle snabbt förhandla bort allt. Om du tror att det skulle vara nödvändigt med bytes handel lägg upp ett förråd med något som kommer att ha bytes värde. Köpa in konserver, bränsle, frön, ris od. Det kommer att vara värt mycket mer om vi börjar gå hungriga.
Silvret skall sparas till efteråt.

Om du inte har råd/plats med båda delar så kan du lägga upp ett förråd med mat od om du tror på svält och elände och silver om du tror att hjulen kommer fortfarande att snurra ändå även om de gnisslar och klaga något.

Min gissning förresten är antingen inom ett par år eller nästa vecka.
2011-04-30 09:43 # 21
.
Hej,
Dags för ett litet inköp :P

Har 500K att shoppa för. Detta är några av mina olika alternativ:
(Äger nästan inget guld eller silver för tillfället.)

1) 90% Eagles 1oz 10 % Kruger 1oz
2) 90% LS 10 % Kruger
3) 40% Eagles 40 % LS 20% Kruger
4) 100 % Kruger
5) 100% LS eller Eagles
6) 50% LS eller Eagles 50 % Kruger

Är tacksam för tips/råd/ideér. Jag tror också att silver priset kommer stiga mycket kraftigt, men jag är rädd för att om jag behöver gömma allt snabbt att det kommer vara mycket klumpigt. Man vill ju dock inte missa tåget :)

"We must hang together, gentlemen...else, we shall most assuredly hang separately."
Benjamin Franklin
Senast ändrad av .; 2011-04-30 09:46
2011-04-30 10:51 # 22
rtardart
Spontant kändes 3an ganska väl avvägd. Grejen med LS är väl att vi inte vet om sidan ens finns kvar eller erbjuder samma möjligheter i händelse av katastrof eller liknande varvid så kända mynt som möjligt kan vara bra.
Men troligen sitter Torgny där och gör vad han gör bäst, och då är dom ju en grym deal. En MB LS har ingen dött av.
Också läst någonstans att Krugerrands inte är lika "inne" längre som förr, att många marknader tycker mycket bättre om rena 24k guldmynt. Men det där är nog inte så viktigt egentligen.
En artikel menade ju på att silvret kanske leder vägen för guldet, att silverhypen finns ju, men folk är (jämförelsevis) mer skeptiska mot guld iom att det ligger ganska still. Men det kan ju betyda att det ligger ganska lågt i förhållande till vad som kanske komma skall. Så absolut lite guld också.
Jag vet inte mycket om livet egentligen, men det kändes som en bra blandning av safe och prisvärt.
Senast ändrad av rtardart; 2011-04-30 12:10
2011-04-30 11:45 # 23
Boss
Citat:
Ursprungligen postat av rtardart
Spontant kändes 3an ganska väl avvägd. Grejen med LS är väl att vi inte vet om sidan ens finns kvar eller erbjuder samma möjligheter i händelse av katastrof eller liknande varvid så kända mynt som möjligt kan vara bra.
Men troligen sitter Torgny där och gör vad han gör bäst, och då är dom ju en grym deal. En MB LS har ingen dött av.
Också läst någonstans att Krugerrands inte är lika "inne" längre som förr, att många marknader tycker mycket bättre om rena 24k guldmynt. Men det där är nog inte så viktigt egentligen.
En artikel menade ju på att silvret kanske leder vägen för guldet, att silverhypen finns ju, men folk är mer skeptiska mot guld iom att det ligger ganska still. Men det kan ju betyda att det ligger ganska lågt i förhållande till vad som kanske komma skall. Så absolut lite guld också.
Jag vet inte mycket om livet egentligen, men det kändes som en bra blandning av safe och prisvärt.


Jag tycker du verkar har bra koll på livet :D eftersom du är på denna sida :) jag håller med dig att 3 an kändes bra :) men kanske 30 guld och 70 silver :) Men bara min tanke :)
Senast ändrad av Boss; 2011-04-30 11:46
2011-04-30 12:19 # 24
Tel
Har hört liknelsen att silver är som en fågel, guld är elefanten.
Tror inte att själva formen är så viktig, det är smält värdet som gäller för okända mynt och 1oz silver är 1oz silver.
Tror på en någorlunda jämnt fördelning mellan guld och silver, guld verkar vara enormt stark just nu, den kanske har börjat röra på sig nu faktiskt.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt