Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Mobility - Guld VS Silver :)
Mobility - Guld VS Silver :)
2011-04-24 16:29 # 13
MrLibertad
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Ursäkta men , kanske ska flytta denna tråden till silver forumet?

Är det någon som vet hur tåliga dessa monster boxar är. Går det att förvara de stående??

tack
chris


Dom är tåliga så svaret är ja.
2011-04-25 13:58 # 14
Anonym
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty Silver / Torgny Persson
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Jag är bara nyfiken på vilken industri som skulle vara
lönsam om silver blir dyrare än guld??
Följdfråga, vad händer om all industri som inte blir lönsam slutar
köpa silver??


I många komponenter som ex. elektrisk apparatur eller kläder ingår silver med väldigt liten mängd per föremål vilket innebär att efterfrågan är inelastisk d.v.s. priskänsligheten är låg med intakt efterfrågan vid högre pris.



I kläder tror jag det absolut silver kommer upphöra om priset går upp(eller kanske står still)
Det är slut med sötebrödsdagarna för tex HM. Dom kommer få dra ner på alla kostnader
dom kan ändå pga högre råvaruprisrer och högre löner.
Vad tror du händer när usa måste banta millitären med 50%
Mycket vapen(silver) som inte längre kommer köpas in!
När usa faller kommer det slå mot industrin i hela världen.
Beakta också att även väldigt små mängder silver blir olönsamt
om det skulle bli dyrare än guld.

Lucas
2011-04-25 14:07 # 15
Anonym
om ekonomin kollapsar kommer efterfrågan på silver från industrin att sjunka. det kommer också andra metaller så som koppar och zink. och eftersom silver är en biprodukt av dessa metaller kommer brytningen av silver minska.
2011-04-25 17:33 # 16
Tel
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Förlåt om jag spammar men :(

Går det förvara en Monster box stående på sidan blir mynten förstörda då ?

ursäkta om jag har skrivit off topic

mvh chris


Lådorna är gjort av stark plast och har två lock, en inner och en yttre, som bara sitter på plats. Rounds ligger i täta plast rör om 20st, varje rör ligger i ett eget fack.
Sätta ett rem eller något runt lådan så går det bra på sidan även om den skulle vältas av misstag.
2011-04-25 18:14 # 17
Anonym
Tack :D
chris
2011-04-29 00:36 # 18
Ogalen
För en tid sedan kom jag att tänka på hur det var när man spelade rollspel förra årtusendet, då var det inga problem för rollfigurerna att bära med sig stort antal mynt. När jag själv hämtade ut 500 oz silvermynt på posten på lunchrasten blev det klart att det är något som är både tungt och skrymmande! Motsvarande värde i guld får plats i jackfickan.
2011-04-29 01:49 # 19
rtardart
Det är ju möjligt att många av rollspelen utspelar sig i en värld där silver just under spelets gång genomgår någonslags peak. Kanske en elak trollkarl som stulit många ton till sin kristallkula eller magiska stav (två väldigt silverintensiva objekt vid korrekt funktion) varvid efterfrågan på det lilla som finns kvar är skyhög. Mycket möjligt att det är därför denne måste besegras. Silver åt folket. Men det är sånt man får läsa mellan raderna. Godnatt!


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt