Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Tavex börjar sälja silver
Tavex börjar sälja silver
2011-04-21 22:27 # 25
Anonym
Jag har god erfarenhet från dem men skall tillägga att jag endast köpt från stället. Bra bemötande och säkra leveranser. Finns det någon bra källa som kan bekräfta att revisorerna visade sura miner, eller är det bara ett rykte/spin off?

"LS eller tavex?? Känner ni ansvar för att betala skatt eller?
Tradera ebay is the way to go."

Jag har länge varit skeptisk till Liberty Silver, men allt eftersom så inser jag att bredvid levebrödet så finns det en gnutta av sunt förnuft och måhända någon ppm av positivitet hos personen bakom vilket gör att jag nästa gång kommer köpa från LS istället för tradera eller dylika ställen.
2011-04-21 23:22 # 26
Despierto
I den årsredovisning som finns tillgänglig gratis på nätet har de fått ansvarsfrihet men det var 2009 års redovisning. Jag har å andra sidan fått höra från en mycket trovärdig källa att uppgiften om att de inte skulle fått ansvarsfrihet för förra året är sann.

Den som är duktig på Google-Fu kanske kan skaka fram den senaste årsredovisningen? Känns ju fånigt att betala för att bekräfta en sådan sak, även om jag anser mig veta redan.
2011-04-22 01:39 # 27
Anonym
Citat:
Ursprungligen postat av SIMM
CA.
Spreaden på 500+ LS-mynt är ju 0%. Köp idag och sälj imorgon = 0% spread - förutsatt att silverpriset inte ändras tills nästa dag. Köp en Eagle/Maple dag 1 och sälj den dagen efter. Då kan jag garantera att du har spread.

Jag kan hålla med om att det är kasst att det är moms på "pengar", det är faktiskt lika illa med 7% som med 25%. Enda skillnaden är att det tar ännu längre tid att plocka hem de extra procenten. Norge USA mfl. är de enda vettiga i detta fall. Men tyvärr är Norge så dyra i sina omkostnader så de blir dyrare än tom tyskarna.
Jag tycker inte det är riktigt rättvist att klanka på LS, de lever och verkar i Sverige och får vackert rätta sig efter reglerna här. De liksom du skulle vara störtglada om det ens blev bokmoms på silver. Då skulle man nog även inse att Sverige nog är billigare än Tyskland (förutom den 1%-iga momsskillnaden)

Men de som varit med längre än jag, har ju sedan länge tjänat in det och lite till (själv är jag ju lättare att plocka i en nedgång - fast jag ändå ser fram emot den så jag hinner köpa mer :-). De har därmed fler kanaler att sälja till. Ponera att det skulle bli en kraftig nedgång och intresset tar slut på Tradera. Då kan de ju iaf. sälja tillbaka det till inköpsställena, medan andra tvingas åka till andra länder för att sälja sitt (deras inköpsställe). De som importerat från USA och åkt på moms m.m. sitter ju i en ännu sämre sits (tur att det inte är jag).

Notera dock att jag skrev "Givetvis beror det ju sedan på var/hur/när de säljs". Känns som allt är relativt och tid och platsberoende. Men visst man kan ju inte sälja med "vinst" direkt om man betalt 20% moms, knappast heller med 7%. Men att bara se hur det ser ut just för tillfället, när det går upp, är ju lätt. Men eftersom vi idag inte säljer så gäller ju inte dagens regler morgondagens (den dag vi vill sälja). Hur det ser ut då, får vi se då. Först då kan man avgöra vad som hade varit bäst.

En sak är dock säker, man skall aldrig räkna pengarna vid bordet.


// SIMM



Jag tycker man tar för mycket hos LS även om momsen är borträknat. Ni som säger att det kostar lika mycket som i utlandet momsen borträknat kan ju kolla upp det (http://www.geiger-edelmetalle.de) där t ex ett mynt kostar 322 kr och det är med 7% moms.

Jag förstår inte varför man skulle behöva åka till utlandet för att sälja sitt silver om det skulle bli en nedgång, det är väll bara skicka så dyrt är det inte. Inte för att jag tror det skulle behövas, jag är säker på att det fortfarande skulle finnas intresse på tradera eller andra ställen. Jag tror det är större chans att LS inte finns kvar om 5-10 år om silvret skulle gå ner och intresset skulle svalna.
2011-04-23 10:03 # 28
MrLibertad
.
Senast ändrad av MrLibertad; 2011-04-23 10:14


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt