Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Sälja silver?
Sälja silver?
2011-01-09 19:35 # 13
Anonym
Enligt guld och silverskolans artiklar produceras 5,9 milj oz platina/år, medan 680,9 milj oz silver produceras/år. Så det kan knappast stämma att silver är mer sällsynt än platinum.

Skrev föregående kommentar, där jag ställde frågorna
2011-01-09 20:06 # 14
Anonym
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Enligt guld och silverskolans artiklar produceras 5,9 milj oz platina/år, medan 680,9 milj oz silver produceras/år. Så det kan knappast stämma att silver är mer sällsynt än platinum.

Skrev föregående kommentar, där jag ställde frågorna


Gå in på usdebtclock.
Enligt den så kommer silvret ta slut innan platinum.
2011-01-09 21:18 # 15
Z.
Lite svårt att följa tråden när alla är anonyma :P
2011-01-10 05:13 # 16
Anonym
Svar till anonym 20:06

Jag är medveten om att USGS hävdar, att silver är den första metallen som kommer att ta slut, så längre fram kommer vi att hamna i det läget att silver är sällsyntare än platina.

Men det är på sikt 10-20 år. Och det är därför jag själv köpt silver. Därför kommer jag att sälja av mitt guldinnehav först, och vänta med silvret till senare, tills det förhoppningsvis blir mer värt än både guld och platina.

Men som sagt, just nu kan inte silver vara mer sällsynt än platina, och det är det som gäller nu.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt